BMW je novi seriji pet po sedmih letih namenil le skromne oblikovne spremembe, denimo povezana prednja žarometa in ledvica, ostrejše boke, večja zadnje žaromete. Pod kožo pa je veliko, res veliko novega. BMW serija 5 je postal kliše. Drag, a zelo pogost. Zaželen ne glede na starost in stroške, ki jih povzroča lastniku. Zdi se, da bi si kupci zanj odrezali levo roko! In kakšen je novi, sledi visokim pričakovanjem?
4,93 metra je dolg BMW serije 5, v medosju meri 2,97 metra. |
100 kilogramov prihranka pri masi ima v primerjavi s predhodnico, najlažja tehta 1.615 kilogramov. |
52.767 evrov stane najcenejši BMW 520d z ročnim menjalnikom. |
3,9 litra ja poraba najvarčnejšega 520d efficient dynamics edition. |
4,0 sekunde do stotice potrebuje M550i xDrive, ta hip najmočnejša petica s 340 kilovati. |
Najprej nekaj številk, ki pojasnjujejo priljubljenost. BMW petica je najbolj priljubljen avto višjega srednjega razreda v Sloveniji. Konec leta 2015 jih je bilo na naših cestah prek 9.300, od tega največ z oznako 525 (d ali i). Odlično se prodajajo nove, zdi se, da še bolje rabljene. Mladci si za deset tisočakov raje kupijo deset let staro petico kot novega clia, čeprav se vsaj delno zavedajo, da stroški z njo ne bodo nizki. V svetu jih je BMW od leta 1972 prodal 7,9 milijona, njihova priljubljenost pa kljub prodoru športnih terencev ne upada, klasika ostaja v modi, brez dvoma! Tudi BMW trdi, da 80 odstotkov tistih, ki pomislijo na BMW, pomisli na serijo 5, šele potem na druge.
Spreminja se kot golf, porsche 911
In kako spremeniti tako uspešen avto, takšno ikono? Tako kot volkswagna golfa ali porscheja 911, je odgovor, ki ga sicer nismo slišali od predstavnikov BMW, a menimo, da drži. Na prvih vožnjah na Portugalskem smo petico spoznali v živo, le slab mesec po tem, ko je prek spleta razkrila svoje obline. Prvotno razočaranje zaradi skromnih sprememb (popravljen prednji del, povezani žarometi in ledvička, ostrejša stranska linija, daljše zadnje luči in še nekaj podrobnosti) je splahnelo že po prvih kilometrih.
Petica tokrat zgolj s klasičnim vzmetenjem (zračnemu so se odpovedali zaradi mase) je najprej navdušila z udobjem, ki to limuzino vozi na še višjo raven.
Luknje spreminja v ravnice
Granitne kocke na cesti od Sintre do rta Cabo da Roca je v programu comfort skrila s takšno učinkovitostjo, tudi zvočnega blaženja, da smo hitro pozabili na slabo podlago. Preklop v program adaptive je podobno kot v seriji sedem pričaral najinteligentnejši sistem doslej, ki se resnično zna prilagajati podlagam in vozniškim željam, že v prvem hitro odpeljanem zavoju je volan otrdel, vzmetenje prav tako, menjalnik pa je hitreje menjal med osmimi stopnjami. Ob tem se avto zdi še manjši, kot je bil, pa tudi lažji. Drži le drugo, shujšal je do sto kilogramov, za zdaj osnovna modela 520d in 530i tehtata le 1.615 kilogramov. Sicer pa je petica nekaj večja kot prej, v dolžino meri 4,93 metra, v medosje že kar 2,97 metra. Prtljažnik je pridobil 10 litrov, zdaj jih ima 530.