Ko po mrzli in otožni zimi končno spet napoči pomlad, je pobeg na morje prava izbira za čudovit spomladanski oddih. Ko samo pomislimo na lepe, zavite, s soncem obsijane morske ceste in brezskrbno uživanje v objemu morskega vetra, odjadramo v povsem nov svet. Z BMW X4 je bilo vse skupaj še za odtenek bolj privlačno!
Zunanjost
7
Notranjost
8
Ergonomija
9
Udobje
9
Zmogljivost
9
Vozne lastnosti
9
Oprema
9
Cena
7

Črka »i« v imenu BMW modela? Vidim prav? Na moje veliko začudenje je šlo za pravo zadevo, črka »i« namreč ponazarja bencinski motor ter istočasno pododdelek BMW i, ki v tem primeru predstavlja povsem drugače naravnana, elektrificirana vozila. A v našem primeru je šlo za bencinski motor, ki je v Sloveniji in bližnjih državah bolj redek pojav, sploh, ko je govora o testnih vozilih. Prav zato sem se znašel v posebnih občutjih, kjer sem bil razdeljen med navdušenjem in zaskrbljenostjo. Navdušenje zaradi bencinskega motorja, ki s seboj prinaša večji užitek v vožnji, saj se motor zavrti v visoke obrate in tako postreže tudi z bolj atraktivnim zvokom kot dizelski športniki. Zakaj pa zaskrbljenost? Skrbela me je poraba goriva pri tako velikem in težkem bencinskem avtomobilu, kot je BMW X4. Pa je bila moja skrb upravičena?

BMWBLOG - BMW TEST - BMW X4 xDrive28i - BMW Slovenija - zunanjost (1)

Zgodnja ura, zunaj je še trden mrak, jaz v BMW X4 pred hišo natovarjam še zadnje pripomočke, ki jih potrebujem za delaven dan na hrvaški obali. S fotografom se namreč odpravljava na najsevernejši in drugi največji otok, kar jih Hrvaška premore – otok Krk. Ponovno na dan privrejo različna občutja, predvsem pozitivna, ki me opominjajo, da je pred mano lep in vožnje poln dan, da me ob pritisku na gumb Start/Stop čaka žameten zvok bencinskega štirivaljnika, da bo sonce poskrbelo za odličen celodnevni izlet… istočasno pa se sprašujem, če mi bo uspelo z enim tankom goriva doseči obalo in se z istim pripeljati tudi nazaj pred domačo hišo.

Pritisnem na gumb in bencinski motor že pritajeno potrjuje, da je pripravljen za avanturo. Tiho, da ne bi zbudil sosedov, speljem iz domačega dvorišča in počasi ogrevam 2,0-litrski motor z dvema turbinama. Do fotografa je avtomobil že primerno ogret, v 500 litrov (s podrtimi sedeži mogoče povečati na 1400 litrov) velik prtljažnik naloživa vso potrebno fotografsko opremo in sedaj z nekoliko bolj poskočnim tempom nadaljujeva proti meji s Hrvaško. Iz minute v minuto je bolj svetlo in čas naju preganja, saj želiva ob prvem svitu že fotografirati tega zanimivega križanca.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW X4 xDrive28i - BMW Slovenija - zunanjost (10)

Ob prvi svetlobi sva že na hrvaškem otoku, na cesti, ki se spušča proti morju, v ozadju pa lahko vidimo znani most, ki povezuje otok s celino. Najdeva optimalno pozicijo vozila in takrat fotograf začne s svojim delom. Jaz po potrebi pomagam, istočasno pa opazujem linije, ki mi iz minute v minuto postajajo ljubše. X4 močno spominja na večjega brata X6, vendar ne pretirava z velikostjo, ki je pri X4 po mojem mnenju ravno pravšnja in je tako najboljši kompromis med uporabnostjo ter kupejevsko-terensko privlačnostjo. Prepriča me tudi M Sport paket, ki želi mestnemu križancu nadeti bolj resen, športen izraz, za kar na sprednjem delu vozila poskrbi vizualno prepričljiv odbijač z gromozanskimi zračnimi režami, kot pri pravem športniku. Bočna linija je ena najlepših pri tem vozilu, saj je prav ta tudi njegova največja posebnost. Tipični mestni terenec je npr. BMW X3, ki upošteva že dolgo znano oblikovanje karoserije, X4 pa želi biti drzen, želi biti poseben in zato na podvozje modela X3 namešča netipično kupejevsko obliko, kot jo poznamo pri seriji 4. Zaradi tega lepotnega posega in elegance je tako X4 nekoliko bolj skromna pri prostoru za glavo na zadnjih sedežih, vendar vseeno nudi dovolj prostora za povprečno velike potnike. V tej sivi barvi me morda še najmanj prepriča prav zadek, saj predel, ki zaobjema izpušni sistem, običajno kontrastno izstopa z nekoliko temnejše sivim predelom, tokrat pa je bila siva tudi karoserija in zato do poudarka zadka ni prišlo. Pa vendar že linije z difuzorjem opozarjajo na športnost bavarskega nastopača.

Iz visoke točke z razgledom sva se po nekaj fotografijah spustila do morja in ker sva si zaželela stika z morjem ter prijetnega vetriča, ki dobrodošlo zapiha na obalo, sva se odločila, da tudi v realnosti preizkusiva štirikolesni pogon xDrive, katerega sva postavila na zelo težko preizkušnjo. Zapeljala sva ga na samo plažo z zelo udirajočim se kamenjem, ki se je spodsipaval že ob hoji. Počasi in previdno sva na plažo zapeljala kar 1845 kilogramov težak mestno-terenski avtomobil. Priznam, pri vožnji sem občutil strah in dvom v sistem xDrive, ki do neke mere sicer pomaga, na tako sipkem pesku pa lahko celo »zataji«. Kljub rahlemu udiranju sva namestila avtomobil na ustrezno mesto, posnela nekaj fotografij, se nadihala svežega zraka, poizkusila hladno spomladansko morje ter s stisnjenimi pestmi upala, da bo avtomobil prišel tudi z obale. Na najino veliko srečo in veselje je X4 brez kakršnihkoli naporov splezal iz nelagodne podlage.

Začela sva se vračati proti severu otoka, kjer sva si zaželela fotografij ob sončnem zahodu, saj je jutranje sonce zaradi oblačnosti nekoliko zatajilo. V dobro izolirani potniški kabini ter udobju usnjenih sedežev sva utrujena uživala v miru in tihoti, ki jo lahko X4 28i ponuja. Ko se vam zahoče bolj športne vožnje, pa se motor prebudi iz polsna, pridobi potrebne obrate, potniško kabino napolni s prijetnim zvokom in že neustrašno pospešuje, kot mu narekuje voznikov pritisk stopalke za plin. Takrat pride prav bočna opora na športnih sedežih, M športni volan še lepše sede v roke, prilagodljiv način vožnje s prilagodljivim podvozjem pa v načinu SPORT in SPORT+ primerno otrdi in zagotovi pravi nagib v zavojih.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW X4 xDrive28i - BMW Slovenija - notranjost (3)

Za lajšanje vožnje in boljše doživetje je X4 na najinem potovanju postregel z velikim naborom dodatne opreme. Med slednjo bi izpostavil le tisto, kar me zares vedno znova navduši; BMW Head-Up projektor – lajša in skrbi za varno vožnjo in čimmanj odmikanja pogleda s cesta, navigacijski sistem Professional – zanesljivo pripelje na željeni cilj in prepriča s svojo grafično podobo, prilagodljivi polni LED žarometi z asistentom za dolgo luč– osupnejo s svetilnostjo in skoraj nezmotljivo prižigajo ter ugašajo dolgo luč, 360-stopinjska kamera Surround View – močno olajša parkiranje ter daje boljšo predstavo o okolici vozila, komfortni sistem dostopa – del opreme, ki me najbolj razveseli pri testnih vozilih BMW, saj ključa vozila ni potrebno vzemati iz žepa zgolj zaradi odklepanja vozila (ta del opreme bi moral biti pri znamki kot je BMW vsekakor serijski).

Ko sva le dočakala sončni zahod, si dodobra ogledala avtomobil in se za konec še najedla, sva se odpravila proti domovini. Pa se vrnimo k začetnemu vprašanju ali k razlogu za zaskrbljenost.

“Je bila moja skrb glede porabe goriva upravičena?”

Za začetek lahko povem, da tank goriva ni bil več povsem poln, ko sva se na vse zgodaj zjutraj odpravila od doma na otok Krk. Kljub pretežno umirjeni vožnji tank goriva ni zdržal vse poti na Krk in nazaj, kar je pomenilo tankanje na bencinski črpalki Ravbarkomanda na poti nazaj. A to niti ni tako presenetljiv rezultat glede na dejstva, da je BMW X4 velik in 1845 kilogramov težek avtomobil, ki mora z bencinskim gorivom odžejati kar 245 konjskih moči, ki so zaprti v 2,0 litra velikem »hlevu« in so zmožni prigalopirati do stotice v 6,4 sekunde.

Kljub tovarniško obljubljeni kombinirani porabi 7,4 litra na 100 prevoženih kilometrov je realna slika mešane uporabe vozila na potovalnem računalniku pokazala 11,2 litra na 100 kilometrov, kar je morda za marsikoga nekoliko pretirana in presenetljivo visoka številka. Mene zaradi predhodne priprave ni pretirano presenetila, a se vseeno strinjam, da je morda nekoliko preko meje. Takšen velik avtomobil je zato v evropskem okolju, kjer so cene goriva razmeroma visoke, bolj smiselno kupiti v dizelski izvedenki, kjer lahko na račun goriva prihranite precej denarja, potovanja pa so zaradi večjega dometa lahko nekoliko prijetnejša.

A koga pri takšnem avtomobilu poraba sploh zanima? Tu je poudarek v užitku v vožnji, v hitro odpeljanih zavojih in v rohnenju pri visokih obratih. To je nekaj, kar voznik dizelskega modela nima in je zato močno prikrajšan. Nad 5000 vrt./min. se vozniku odpre povsem nov svet, svet, ki ga pri dizlu ne poznamo, svet, ki očara še tako zahtevne in svet, ki na usta nariše nasmeh celo tistim malo zagrenjenim. BMW je v samem začetku začel prav z bencinskimi vozili, ki so bila sinonim za užitek v vožnji in ta užitek se ob bencinski izvedenki modela X4 vrača.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW X4 xDrive28i - BMW Slovenija - zunanjost (29)

A BMW X4 xDrive28i je avtomobil, ki je lep in za prioriteto nima prostora za glavo na zadnji klopi, je avtomobil, ki je hiter in privlačen za uho in njegov namen ni varčevanje, je avtomobil, ki je namenjen točno določeni publiki ljudi, ljudem, ki jim zgoraj našteto ugaja in imajo radi oblikovno, tehnološko in vozno dovršeno vozilo. Je avtomobil mnogih kompromisov za brezkompromisne kupce.

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
4/4
Delovna prostornina
1.997 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90,1/84,0
Nazivna moč v kW
180 kW
Nazivna moč v KM
245 KM
Maks. navor
350 Nm
Kompresijsko razmerje
10,0
Največja hitrost
232 km/h
Pospešek
6,4 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1.845 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
245/50 R18
Dimenzije zadaj
245/50 R18
Poraba goriva
Mestna
9,3-8,7 l/100 km
Vožnja izven mesta
6,3-5,9 l/100 km
Kombinirana
7,4-7,0 l/100 km
Emisije CO2
172-162 g/km
Posoda za gorivo
67 l
Mere
Dolžina
4671 mm
Širina
2089 mm
Višina
1624 mm
Medosna razdalja
2810 mm
Cena
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

1 komentar

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code