Zunanjost 10 | |
Notranjost 8 | |
Ergonomija 8 | |
Udobje 7 | |
Zmogljivost 9 | |
Vozne lastnosti 10 | |
Oprema 9 | |
Cena 7 | |
8.5 SKUPNA OCENA | POVZETEK Prenovljeni MINI Cooper S se predstavlja z izrazito športno ter izstopajočo podobo. Odlične vozne lastnosti in pogonski sklop, želeli bi si morda le več praktičnosti. |
So avtomobili za običajne ljudi in tu je MINI. Tako kot vsak posameznik, je tudi MINI nekaj posebnega. In zakaj je temu tako se verjetno sprašujete – ne le zaradi drznih dodatkov, igrivih barv ali drugih možnosti personalizacije. Najbolj neverjetna je bogata zgodovina te znamke, ki je prvega predstavnika predstavila že leta 1959. Le-to v kombinaciji z današnjimi modernimi oblikovalskimi smernicami zagotovi, da je MINI izstopajoč in privlačen modni dodatek, ki pa je v različici Cooper S namenjen predvsem najbolj zahtevnim, morda kar športnikom po duši (če odmislimo še bolj izrazito JCW različico).
MINI se je v srca avtomobilskih navdušencev zapisal kot znamka z manjšimi mestnimi avtomobili. Sodeč po zadnjih trendih, bodo imeli v svoji paletni ponudbi v prihodnosti kar nekaj športnih terencev (ki so vse bolj priljubljeni v današnjih časih…), zato je tri vratni Cooper še najbolj ikonski model v ponudbi. Mi smo sicer preizkusili prenovljeni Cooper S s petimi vrati. Z oznako Cooper S se začne prava zabava, ki se potem nadaljuje v še bolj izrazit model različice JCW…
Lahko na cesti srečamo še kaj bolj izstopajočega kot je MINI? Zelo težko! Nagovarja vse posameznike, ki se počutijo drugačne in želijo to tudi pokazati. Ni pa bistvo Cooperja le v tem, gre namreč za osupljivo vsestransko mestno vozilo. Takoj, ko sem prevzel testni primerek, me je navdušila barva zunanjosti, po prvih kilometrih pa se mi je na obrazu prikazal nasmešek. Vozil sem že skorajda nešteto različnih Cooperjev in prav vsak je bil drugačen. So pa vsi imeli isto napako – po tem, ko sem jih vrnil sem jih (nemudoma) pogrešal. Pristen občutek v vožnji, ki spominja na vozniški položaj v gokartu je izjemen.
Upam si trditi, da lahko prav vsak MINI že samo s svojo pojavo in občutkom v vožnji razveseli marsikoga. In to vsekakor ni trditev mimo. Za to je v večini zasluženo odlično podvozje, volanski mehanizem, okretnost avtomobila in pa seveda iskriv pogonski sklop, ki ga sestavlja 2,0-litrski štirivaljnik. Le-ta razvije največjo moč 141 kilovatov oziroma 192 konjskih moči pri 4.700–6.000 obratih na minuto. Največ 280 nevtometrov navora je na voljo med 1.250 in 4.750 obratov na minuto. Najbolj me je presenetila poraba, ki je kljub kar številnim dinamičnim vožnjam ostala na povprečnih 8,5 litra na sto prevoženih kilometrov.
Ker smo imeli Cooperja S na testu že nekajrat, se bom osredotočil na podrobnosti, ki so bile spremenjene s prenovo. Na kratko: prenovljena različica se ponaša z nekaterimi kozmetičnimi spremembami, nekaterimi dodatnimi možnostmi personalizacije in večjo mero digitalne povezljivosti pod imenom MINI Connected. Če govorimo o kozmetičnih spremembah spredaj, takoj opazimo sprednje žaromete s spremenjeno grafiko. Testni primerek je bil opremljen z dodatnimi LED žarometi. Zadaj težko ne bi opazili novih luči, ki se navezujejo na britanski izvor znamke. Zadnje luči namreč predstavljajo grafiko v Union Jack zastavi. Dodatno je še nekaj novih barv, testni primerek je bil opremljen s Solaris Orange barvo, ki se mu mimogrede po mojem mnenju izjemno poda, za dodatnih 528,00 evrov.
V notranjosti je s prenovo nekaj novih možnosti oblazinjenja in drugačnih dekorativnih elementov. Izbirna tipka voznih profilov ni več v obrobi prestavne ročice menjalnika, temveč je na spodnjem delu sredinskega dela armaturne plošče. Nova je tudi prestavna ročica in nekaj drugih dodatkov. Testni primerek je bil dodatno opremljen s Steptronic športnim menjalnikom z dvema sklopkama za dodatnih 2.058,00 evrov in se mi zdi kljub temu, da je po mnenju mnogih MINI najbolj primeren le z ročnim menjalnikom, vseeno prava izbira.
Kot že dobro vemo pa MINI nikakor ni poceni avtomobil. A tako ceno ima predvsem zato, ker jo lahko ima. Izberejo ga tisti, ki jim je všeč in na trgu ni nič njemu podobnega. Poleg vseeno nekoliko prevelike cene me je zmotila težko dostopna kontrolna plošča za upravljanje z lučmi in pa senčnik, ki pokriva le polovico stranskega okna. Malenkosti, ki so (meni osebno) nadležne. Omenim lahko še dejstvo, da so zadnji sedeži skorajda neuporabni. Za večje ljudi je vožnja na dolge razdalje, pa tudi krajše, neprimerna. Predvsem zaradi primankljaja prostora za kolena. Zato bi osebno raje izbral tri-vratno izvedenko, ki je glede na proporce bolj skladna in bolj zavzeto ohranja pridih zgodovinske ikone. Tudi zato, ker je le malo verjetnosti, da boste koga vozili zadaj.
Cena osnovnega MINI Cooper S s petimi vrati je 27.500,00 evrov. Cena bogato opremljenega testnega primerka je 40.379,00 evrov, kar za tako velikost avtomobila ni malo. A MINI ima nekaj več, kar drugi avtomobili preprosto nimajo. Vsem priporočam dodatno Chili paket za 3.229,00 evrov. Le-ta vključuje kar nekaj priročnih dodatkov: LED žaromete, LED luči za meglo, asistenta za uravnavanje hitrost z zaviranjem, izbiro voznih načinov MINI, avtomatsko klimatsko napravo, bele smerokaze, senzor za dež, MINI Excitement paket, preproge iz velurja, odlagalni paket, naprednejši potovalni računalnik, paket luči v notranjosti, kombinacija oblazinjenja blago/usnje Diamond Black, sovoznikov sedež nastavljiv po višini in pa 17-plačna aluminijasta platišča.
Ko upoštevamo vse to, pridemo do zaključka, da je MINI odličen avto za tiste, ki ne zahtevajo veliko (glede prostornosti), temveč si želijo le izstopajoč mestni avtomobil, ki nudi odlično vozniško izkušnjo. Brez dvoma gre tudi za premijski avtomobil, kar potrjujejo marsikateri detajli v notranjosti. Če vam je MINI všeč, kar pogumno v prodajne salone!