Približno pred letom dni je ekipa BMWBlog Slovenija testirala in na preizkus postavila edini povsem električen BMW avtomobil - BMW i3. Želeli smo ugotoviti, če lahko z enim polnjenjem baterije prispemo do slovenske obale - ni nam uspelo! Poskus smo ponovili z novim BMW i3, ki premore večjo baterijo in še več dometa. Kako se je izšlo tokrat?
Zunanjost
8
Notranjost
9
Ergonomija
9
Udobje
9
Zmogljivost
8
Vozne lastnosti
9
Oprema
9
Cena
7

Če vas podrobneje zanima, kako se je prvi BMW i3 obnesel na potovanju od Ljubljane do slovenske obale, kjer smo lovili morske valove in slovenske polnilnice, Vas vabimo k branju takratnega testa. Glede na to, da smo od prejšnjih hibridnih vozil že dobili nekaj izkušenj, se s posebnostmi, ki jih s seboj prinese električni avtomobil, nismo posebej obremenjevali, saj so nam le-te že znane. Še vedno vsakemu uporabniku električnega vozila toplo priporočamo spletne strani ali aplikacije, ki prikazujejo lokacijo, razpoložljivost in tip polnilnice. Sami smo uporabljali mobilno aplikacijo ChargeJuice, ki nam je pomagala pri načrtovanju poti in ugotovitvah o polnilnicah na poti.

i3-zemljevid

Ker smo si zadali nalogo, da ponovimo že prepeljano pot, smo kot lansko leto tudi tokrat preizkus začeli na počivališču Petrol Barje. Za razliko od prej opravljenega testa nam je tokrat družbo delal novi i3, katerega največja novost je prav večja kapaciteta baterije in posledično večji domet. Stari i3 je imel na voljo 60 Ah baterijo, novi pa se lahko pohvali kar z 94 Ah, velikost baterije pa je ostala povsem identična. Med voznimi načini Comfort, Eco PRO in Eco PRO+ smo izbrali zadnji vozni način, ki izklopi klimatsko napravo ter omeji najvišjo hitrost na 90 km/h, in se odpravili v smeri Obale. Ob začetku vožnje je potovalni računalnik v voznem načinu Eco PRO+ predvidel 169 prevoženih kilometrov, kar bi moralo zadoščati za vožnjo vse do Portoroža, teoretično pa bi moralo ostati še nekaj procentov baterije.

V najbolj varčnem voznem načinu smo se vključili na avtocesto ter aktivirali aktivni tempomat na omejeno hitrost 90 km/h. V primerjavi s predhodnim i3, ki je obljubljal 140 kilometrov dometa (realno okrog 130 km), je novi dajal večji vtis zaupanja in zato med samo vožnjo ni bilo dvoma o tem, da nam ne bi uspelo priti na slovensko obalo. Kljub vzponom, ki so nekoliko znižali domet, je na potovalnem računalniku ostajalo še dovolj teoretično prikazanih kilometrov. S starim modelom smo zaradi strahu po izpadu električne energije na poti prvič polnili baterijo na počivališču Ravne, ki je glede na mobilno aplikacijo še zadnja hitra polnilnica (50 kW) na poti do morja. Ostalo je namreč premalo baterije, da bi se brezskrbno peljali vse do obale, zato je sledilo polurno polnjenje baterije (do 80 odstotkov). V novem i3 je do tega postanka povprečna poraba zaradi vzponov znašala 15,5 kWh na 100 kilometrov, stanje baterije pa je bilo 61,5 odstotka, kar naj bi zadoščalo še za 143 kilometrov (115 km v načinu Comfort). Ker polnjenje v tem primeru ni bilo potrebno, smo nadaljevali pot in se tokrat večinoma spuščali proti majhnemu slovenskemu koščku zemlje ob morju.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW I3 94 Ah - zunanjost (10)

Kot nazadnje so nas tudi tokrat zanimale polnilnice na slovenski obali, saj je bilo pred letom dni stanje precej slabo. Naslednji postanek je bila zato polnilnica Petrol BS v Kopru. Tam je še vedno na razpolago le 22 kW polnilnica, kar je sicer bolje od običajne hišne vtičnice, a ji še vedno manjka hitrejšega polnjenja. To nas v tem primeru še niti ni posebej prizadelo, saj je potovalni računalnik kazal še 54,5 odstotkov baterije, zaradi nižje povprečne porabe (13,2 kWh/100 km po zaslugi spuščanja proti morju) pa je računalnik obljubljal še za 148 kilometrov dometa. Pot nas je vodila do naslednje polnilnice v Izoli, kjer bi zaradi drugega ponudnika potrebovali novo kartico. Ob še vedno suverenih 48,5 odstotkih baterije (129 km, 12,7 kWh/100 km) smo se odločili, da tudi tukaj še ne priklopimo vozila na električno napajanje.

Brez kakršnekoli zaskrbljenosti smo si privoščili lepo panoramsko vožnjo mimo Strunjana ter po čudoviti cesti do Portoroža, ki je bil tudi cilj naše preizkušnje. Čisto do morja smo tako prispeli s 43 odstotki baterije, ob povprečni porabi 12,5 kWh/100 km pa nam je ostajalo še 116 kilometrov. Kot s starim BMW i3 smo v dobri veri zapeljali v Marino Portorož, kjer stoji 11 kW električna polnilnica. Ni sicer tako hitra, a ob dobri hrani in kavi na prijetnem soncu čas hitreje mine. Vsaj tako smo si zamislili nadaljevanje scenarija. Čakalo pa nas je veliko razočaranje! Ravno dva dni pred našim prihodom se je namreč v Marini Portorož pokvarila edina polnilnica za električna vozila. Verjetno si lahko predstavljate, kako smo se počutili ob dejstvu, da smo z 39,5 odstotki baterije ostali na mestu, kjer nam aplikacija obljublja polnjenje, polnilnica pa že tri dni ne deluje!

BMWBLOG - BMW TEST - BMW I3 94 Ah - zunanjost (14)

Polni razočaranja smo se odpeljali na drugi konec Portoroža, kjer ima na našo srečo polnilnico na svojem ozemlju še hotel Bernardin. Tukaj seveda vaša kartica ne pride v poštev, saj vam mora začetek polnjenja omogočiti postrešček s svojo kartico. Ker nam ni ostalo drugega, smo i3 priklopili na 22 kW polnilnico pred hotelom in si namenili eno uro in 20 minut predaha. V tem času se je baterija napolnila iz 37 na 80 odstotkov in nam omogočila pot domov, a že ob odhodu sem vedel, da bo potrebno narediti krajši postanek še na hitri polnilnici Ravne. Do omenjene polnilnice smo prispeli s 50,5 odstotki baterije, 96 razpoložljivimi kilometri in porabo 14,3 kWh/100 km. Žal je bilo baterije zaradi prihajajočih vzponov občutno premalo, a je na srečo zadoščal le 20 minutni postanek, ki je na zaslonu malega i3 napisal 94 odstotkov baterije, kar je dovolj za 167 kilometrov.

Naše potovanje se je končalo, kjer se je pričelo – na počivališču Barje. Potovalni računalnik je pokazal 52,5 odstotkov baterije, 134 razpoložljive kilometre in povprečno porabo 14,6 kWh/100 km. Po končanem potovanju z BMW i3 sem moral priznati, da je sama vožnja zares lahkotna, umirjena in tiha. Z novo baterijo nas t.i. občutje “Range Anxiety” ujame občutno pozneje. Ob dobri infrastrukturi električnih polnilnic je tako tudi potovanje z i3 uporabniku prijazno. Žal pa težava ostaja pri polnilnicah, ki – kot že ugotovljeno – na slovenski obali niti približno niso dobro zastopane. Po enem letu od zadnjega preizkusa Obala namreč še vedno ni dobila hitre električne polnilnice, ki je tudi za turiste z električnimi vozili izrednega pomena. Prav tako smo razočarani in istočasno zgroženi nad polnilnico v Marini Portorož, ki meni nič, tebi nič ni delovala vsaj tri dni!

S to pripombo se torej obračamo na odgovorne za polnilnice in hitre polnilnice na slovenski obali! Kje tiči razlog za pomanjkanje in nedelovanje le-teh?!

Novi i3 sicer izgleda povsem identično staremu. Novost pri zunanjem izgledu je le nov barvni odtenek Protonic Blue. Kot že povedano, je najpomembnejša novost nova litij-ionska baterija z višjo energijsko gostoto za večji doseg. 94 Ah baterija lahko tako doseže cilje, oddaljene do 200 kilometrov, še vedno pa ohranja zunanje mere baterije prve generacije. Kljub večji kapaciteti (27,2 kWh) ima nova baterija enako kratek polnilni čas kot manjša stara (18,8 kWh).

Izhodna moč elektromotorja še vedno znaša 170 konjskih moči in 250 Nm navora, kar je zadostna moč za premik 1320 kilogramov težkega mestnega avtomobila. Zaradi same porabe energije je najvišja hitrost omejena na 150 km/h, za pospešek do 100 km/h pa mali agilnež potrebuje le 7,3 sekunde. Verjetno se sprašujete, kakšne so cene elektrike za napajanje takega avtomobila? Glede na to, da povprečna poraba po uradnih podatkih znaša 12,6 kWh/100 km, je torej strošek za 100 prevoženih kilometrov 3,5 evra na javnih polnilnicah, kar je občutno ceneje od drugih bencinskih ali dizelskih vozil.

i3 je tako kljub nekaterim opazkam zapriseženih tradicionalistov izreden mestni avtomobil, ki ponuja dinamično vožnjo, zadosten domet za povprečne dnevne potrebe in celo skok do morja. Edina pomanjkljivost pri takšnem vozilu na slovenskem ozemlju je zaenkrat električno omrežje, ki je predvsem na Obali zelo borno. Verjamem pa, da bo večina kupcev tega malega posebneža slednjega uporabljala predvsem za dnevne relacije od doma do službe, za kar je i3 več kot odličen. Kljub minimalističnemu izgledu je i3 tehnološko zelo napreden avtomobil, ki nudi vso sodobno tehnologijo z varnostnimi sistemi in futurističnim izgledom. Tudi prostornost v potniški kabini je izjemna, saj kljub majhnosti vozila zadovolji potrebe po udobnem in lagodnem potovanju.

Čeprav na prvi pogled novi i3 izgleda identičen staremu, se je potrebno zavedati, da je daleč pred predhodnikom. Vozne lastnosti in dovršenost ostajata na enaki ravni, izboljšala pa se je njegova uporabnost zaradi večjega dometa. Z novo baterijo je dobil BMW i3 še razlog več za dobro prodajo in več novih kupcev, ki bodo znali ceniti futurista tukaj in sedaj.

Specifikacije

Elektromotor
Elektromotor - nazivna moč v kW
125 kW
Elektromotor - nazivna moč v KM
170 KM
Elektromotor - maks. navor
250 Nm
Največja hitrost
150 km/h
Pospešek
7,3 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1.320 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
155/70 R19
Dimenzije zadaj
155/70 R19
Poraba goriva
Emisije CO2
0 g/km
Kapaciteta baterije
27,2 kWh
Mere
Dolžina
3999 mm
Širina
1775 mm
Višina
1578 mm
Cena
Osnovna cena
38.550,00 €
Cena testnega
48.150,60 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code