No, ob naslov se bo verjetno »spotaknil« marsikdo in prav je tako. Seveda vemo, da sta seriji 1 in 5 z razlogom kar štiri številke narazen in to se pri vožnji, udobju in opremljenosti vsekakor pozna. So pa področja, kjer sta si oba modela še kako podobna …

Prejšnja generacija enice je nosila vzdevek »grdi raček«, ki si ga je »priborila« z dokaj posebnim izgledom. Sprednji žarometi so bili pretirano napihnjeni in veliki, zadnja svetila pa so bila za BMW netipične oblike. V celoti je avtomobil izgledal…no, zanimivo. Marsikomu je bil odvraten, drugim »kar v redu«, spet drugi so ga kljub njegovemu posebnemu oblikovanju vzljubili. Konec koncev je bil še vedno odlično prodajan bavarski model, ki je sicer bolje pisan na kožo nežnejšemu spolu, se ga pa v novi generaciji tudi sam ne bi branil, saj je postal vse drugo kot pobožen in umirjen mestni ženski avtomobil.

BMWBLOG - BMW 116d M paket - TEST (4)

Že spremenjen zunanji izgled sedaj kar vleče poglede nase, naš testni primerek pa je bil opremljen še z M Sport paketom (4300 €). Sprednje luči so sedaj ožje in s polno LED tehnologijo nepredstavljivo privlačne. Tudi zadnja svetila so spet pridobila tisto pravo, prepoznavno “L” obliko, ki prav tako v tehnologiji LED naredijo zadek resnično čudovit.

Če se vrnemo k naslovni trditvi, moram priznati, da je primerjava serije 1 in 5 sprva resnično nekoliko smešna, vendar ob podrobnejšem razmisleku sčasoma postane bolj in bolj logična. Nova generacija serije 1 namreč po prenovi zunanjega izgleda spet deluje kot zelo privlačen in eleganten avtomobil in se (če odmislimo vrsto karoserije) lahko kosa s čudovitim izgledom serije 5. Tudi sama kvaliteta vožnje se lahko močno približa udobju petice, ki je sicer še vedno razred višje in ponuja več prostora, vendar tudi enica preseneti z relativno prostornim zadnjim delom avtomobila. Seveda je v potniški kabini še vedno moč opaziti razliko med luksuzno limuzino in mestnim malčkom, kjer se po BMW-jevsko vse osredotoča na voznika, kljub temu pa petica slednjega veliko bolj prijetno »objame« v visokokakovostno okolje.

BMWBLOG - BMW 116d M paket - TEST (19)

Po pravici povedano me je pri vsem skupaj še najbolj razočaral novi trivaljni motor z oznako 116d. Pa ne da bi bil slab, sploh ne; ob manjši natovorjenosti je za 1,5 litra velik dizelski agregat s 85 kW (116 konjskimi močmi) in 270 Nm navora še vedno dovolj poskočen. A ko je tovora in potnikov nekoliko več, se pokaže pomanjkanje moči, sploh pa se slednje pozna pri porabi. Za tako majhen motor namreč ne bi pričakovali porabe, ki se je na testu ustavila pri 6,2 litra na 100 prevoženih kilometrov. Zatorej bi ob nakupu serije 1 pod nujno vzeli vsaj za odtenek močnejši dizelski motor z oznako 118d, ki s prostornino 2,0 litrov in 150 konjskimi močmi ni tako »podhranjen«, zagotavlja pa bolj suvereno pospeševanje in…ja, prav ste ugotovili, nižjo porabo goriva. Tega uradni podatki sicer ne prikazujejo, je pa dejstvo, da se mali trivaljnik na trenutke kar »namuči«, da prestavi težo 1395 kilogramov in nekaj sto kilogramov, ki jih prispevajo potniki in prtljaga.

Naš testnik je moč, ki jo je premogel, prenašal na zadnji kolesi (!) preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Sprva sem bil nad uporabo le-tega nekoliko skeptičen, saj je pri bavarcih ročni menjalnik bolj v zatonu in je na odličnem glasu njihova 8-stopenjska avtomatika. Po kratkem druženju moram priznati, da mi je ročica menjalnika in ukvarjanje z njo kar nekoliko priraslo k srcu, saj, kot pravijo mnogi, voznika bolj poveže z vozilom in je izkušnja še bolj celostna. A kljub dobri misli menim, da bi tudi enici še kako pristajal  vrhunski samodejni menjalnik.

                       SPECIFIKACIJE:
– Motor
Valji/ventili: 3/3
Delovna prostornina: 1.496 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90,0/84,0
Nazivna moč v kW (KM): 85 KW (116 KM)
Maks. navor: 270 Nm/1,750-2,250
Kompresijsko razmerje : 16,5
Največja hitrost: 200 km/h
Pospešek: 10,3 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.395 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 195/55 R16
Dimenzije zadaj: 195/55 R16
-Poraba goriva
Mestna: 4,8-4,3 l/100 km
Vožnja izven mesta: 3,7-3,3 l/100 km
Kombinirana: 4,1-3,7 l/100 km
Emisije CO2: 107-97 g/km
Posoda za gorivo: 52l
-Mere
Dolžina: 4329 mm
Širina [z ogledali]: 1765 [1984]mm
Višina: 1440 mm
Medosna razdalja: 2690 mm

Notranjost je seveda takšna, kot jo poznamo že iz drugih BMW modelov. Odlično preglednemu sistemu iDrive je v našem primeru manjkal le navigacijski sistem, ki pa ga je nadomestilo več kot odlično HiFi ozvočenje Harman Kardon v vrednosti 825 €. Za še bolj udobno in brezskrbno vožnjo je skrbel zelo uporaben sistem za pomoč pri vklopu in izklopu dolgih luči, prilagodljivi LED žarometi, asistent za uravnavanje hitrosti z zavorno funkcijo, nadzor razdalje pri parkiranju (PDC) spredaj in zadaj, med dodatno varnostno opremo pa je bila enica opremljena še s paketom opreme Driving Assistant, ki združuje sisteme s kamero, kot so opozorilo za zapustitev voznega pasu, opozorilo pred naletom in opozorilo o zaznanem pešcu z mestno funkcijo zaviranja.
Da je M Sport paket bolj prišel do izraza, so bili v notranjosti nameščeni zelo prilagodljivi in udobni športni sedeži z ledveno oporo, ki so bili delno odeti tudi v alkantaro. Njegovo športno navdahnjenost sta poudarila tudi M trikraki športni volan in zunanji M aerodinamični dodatki. Sedeti bi sicer moral na 18-palčnih platiščih, ki pa so bila v zimskem času žal zamenjana za manjša, manj atraktivna, 16-palčna platišča.

Zunanje mere so ostale identične prejšnji generaciji, kar pomeni, da je prtljažni prostor še vedno zmožen prejema 360 litrov tovora, ob podiranju zadnje klopi (v razmerju 40:20:40) pa premore 1200 litrov, kar zadošča tudi za bolj zahtevne uporabnike. Zadnja vrsta je, kot je za male kombilimuzine že znano, bolj tesna s prostorom in zato se tam tri odrasle osebe ne bodo počutile najbolj udobno. Slednja je bolj namenjena le dvema odraslima ali trem manjšim otrokom. So pa pri kobacanju na zadnje sedeže še kako dobrodošla zadnja vrata, ki odpravijo nepotrebno vstajanje spredaj sedečih in neprijetno »gužvanje« za voznikovim sedežem.

Kljub vsemu omenjenemu pa dá serija 1 še kako dobro vedeti, da izhaja izpod rok močne bavarske avtomobilske industrije. Kljub šibkejšemu motorju ostaja malček, predvsem po zaslugi zadnjega pogona, odličen avtomobil, ki se skozi zavoje vozi več kot odlično, prilagodljivo podvozje pa mu omogoča spremembe karakterjev od uporabnega mestnega do udobnega potovalnega avtomobila, ali celo do malega športnega in zelo dinamičnega »gokarta«.

BMWBLOG - BMW 116d M paket - TEST (27)

Ob koncu druženja z najmanjšim bavarcem na fosilna goriva pooblaščenega prodajalca A-Cosmos sem doumel, kako zelo uporaben, ljubek in prijeten za vožnjo je mali BMW in kako hitro lahko postanemo odvisniki od vožnje. Pravzaprav je bilo še največje negativno presenečenje njegova cena, ki se je s paketom opreme M Sport in dodatnih asistenčnih pomagal povzpela na visokih 37.008 €. No, ob nakupu osnovnega, petvratnega modela 116d boste morali odšteti bolj realnih 26.250 €, pri dodatnih informacijah in konfiguracijah pa vam lahko pomaga prodajni salon A-Cosmos. Nekoliko višjo ceno upraviči le dejanska izkušnja s serijo 1, ki je veliko bolj športna in dinamična kot večina drugih kombilimuzin in ob vožnji poskrbi za večje zadovoljstvo. Če vam je torej zadovoljstvo v vožnji majhnega avtomobila prvotnega pomena, sedaj veste, kaj izbrati.

Fotograf: Jan

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code