BMW X5 je dolgo časa predstavljal vrh ponudbe bavarskih SUV-ov, kar pa se je s prihodom novega BMW X7 močno spremenilo.
Zunanjost
8
Notranjost
9
Ergonomija
10
Udobje
10
Zmogljivost
9
Vozne lastnosti
8
Oprema
10
Cena
7

BMW je s predstavitvijo novega modela X7 z ultimativnim luksuzom postregel tudi strankam, ki morda niso pristaši poslovnih limuzin in rade sedijo nekoliko višje. Model je primarno sicer namenjen ameriškemu trgu, kjer tolikšni SUV-i niso nič nevsakdanjega, za naše razmere pa je ta 5.151mm dolg in 2.000mm širok tekmec mercedesovega GLS-a, naravnost gigantski. Svojo velikost delno upravičuje s sedmimi sedeži, kjer je prostora v kabini dovolj tudi za tiste v tretji vrsti, vseeno pa vam ob vseh sedežih na mestu, še vedno ostane kar 326 litrov prostora za prtljago.

Ker BMW X7 predstavlja absolutni vrh ponudbe, vseh sedem sedežev žene elektrika, obenem pa kot prvič v bavarski ponudbi ponuja tudi pet consko klimatsko napravo, kjer imata tudi potnika v tretji vrsti možnost nastavitve željene temperature klimatizacije. Vseeno pa se udobje v BMW X7 tukaj šele dobro začne. Sprednja sedeža z možnostjo masaže, gretja in hlajenja, s svojo mehkobo ter udobjem spominjata na fotelje iz dnevne sobe, skozi celotno notranjost pa lahko najdemo zgolj najboljše možne materiale. O detajlih kot so ogrevani ter hlajeni držali za pijačo, ambientalni osvetlitvi na panoramski strehi, ter kristalni prestavni ročici sploh ne rabimo izgubljati besed, vse skupaj pa se združi v eno prav posebno celoto.

”za razliko od serije 7 lahko v modelu x7 izkušnjo odsotnosti občutka za hitrost delite tudi s prijatelji ali s seboj vzamete celotno družino. če se peljete 50 ali 150 kilometrov na uro je v tem avtomobilu popolnoma vseeno.”

Z BMW X7 moramo prevoziti zgolj nekaj kilometrov, da začutimo pravi namen tega avtomobila. Prilagodljivo zračno vzmetenje v načinu Comfort poskrbi za občutek lebdenja tudi na slabši asfaltni podlagi, zvočna zaščita pa za popolno odsotnost občutka za hitrost. Če se peljete 50 ali pa 150 kilometrov na uro, ni v notranjosti čutiti praktično nobene razlike, zato sem včasih digitalnim merilnikom hitrosti kar težko verjel. Razlog za to pa se poleg izjemne zvočne zatesnjenosti skriva še nekje drugje in sicer v samem srcu avtomobila.

”kar štiri turbine poskrbijo za navidezno neskončno zalogo moči in dizelskega navora, ki poskrbi za presenetljive performanse, obenem pa lahko bmw x7 m50d porabi tudi manj od 10 litrov.”

Testni primerek je namreč poganjal 3.0 litrski dizelski šestvaljnik, ki s pomočjo kar štirih turbin zagotavlja 400 konjskih moči ter 760 Nm navora. Izjemno zmogljivi dizel v kombinaciji z odličnim samodejnim menjalnikom poskrbi, da je ne glede na hitrost moč vseskozi na voljo, vsakemu večjemu gibu stopalke za plin pa sledi naval navora, ki ga lahko popolnoma brezskrbno in umirjeno ‘jezdimo’ do nedovoljenih hitrosti.

Vseeno pa ima BMW X7 M50d v imenu tudi oznako ‘M’, kar se mora nekje poznati. Posežemo po tipki na kateri piše sport, zračno vzmetenje spustimo do konca, prestavno ročico premaknemo v S in avtomobil se prebudi. Iz M športnega izpušnega sistema se zasliši jezen zvok, ki ne spominja na tipičnega dizla, stopalka za plin se odziva hitreje, vzmetenje pa postane bolj čvrsto, da lahko bolj efektivno zaposlimo ogromne 22 palčne pnevmatike. Te so spredaj široke 275 milimetrov, zadaj pa neverjetnih 315 milimetrov kar pomeni, da oprijema zlepa ne zmanjka. Seveda BMW X7 ni športnik a se, ko to hočemo, vseeno pelje bolje, kot bi se dvo in pol tonska pošast sploh smela. Moč je na voljo kjerkoli in kadarkoli, zmogljivosti pa so naravnost impresivne. Do stotice namreč potrebuje zgolj 5,4 sekunde, končna hitrost pa znaša tipičnih 250 kilometrov na uro.

Seveda luksuz ni bil nikoli poceni, zato tudi cena testnega primerka znaša skoraj okroglih 170 tisočakov. K ceni veliko prispeva dodatna oprema, katere je za kar 41 tisočakov. Med najdražje opcije spada First Class Upgrade paket, ki stane kar 9.564 €, pa pet tisočakov in pol vreden Bower&Wilkins Diamond sistem zvočnikov, prej omenjena pet conska klimatska naprava pa vas bo olajšala za dobrega tisočaka.

Kako torej povzeti tak avtomobil, ki stane skoraj toliko kot povprečna enodružinska hiša? BMW X7 resnično omogoča izkušnjo potovanja v privatnem letalu na štirih kolesih, le da za razliko od BMW serije 7, tukaj lahko s seboj vzamete še prijatelje ali celotno družino. Zvočna zatesnjenost in udobje potnikov sta na najvišjem nivoju, avtomobil pa s svojo prezenco in velikostjo tudi ostalim na cesti sporoča, da ste nekaj več. Poleg izjemnega udobja je za tolikšnega bruta tudi zelo zmogljiv, obenem pa poraba, ki je zlahka okoli 10 litrov, sploh ni pretirana. Tako avtomobil omogoča dolga križarjenja brez nujnih postankov za gorivo, česar za različico M50i ravno ne moremo trditi.

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
6/24
Delovna prostornina
2993 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90x84
Nazivna moč v kW
294 kW
Nazivna moč v KM
400 KM
Maks. navor
760 Nm
Kompresijsko razmerje
16,0:1
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
5,4 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
2535 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
275/40-R22
Dimenzije zadaj
315/35-R22
Poraba goriva
Mestna
7,8 l/100 km
Vožnja izven mesta
6,6 l/100 km
Kombinirana
7,0 l/100 km
Emisije CO2
185 g/km
Posoda za gorivo
80 l
Mere
Dolžina
5151 mm
Širina
2000 mm
Višina
1805 mm
Medosna razdalja
3105 mm
Cena
Osnovna cena
128.800 €
Cena testnega
169.933 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Luka Janežič & Rok Bačovnik

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code