Poznamo Coupeje in SUV-je, in potem je tukaj mešanica obeh: druga generacija BMW X6 s podcenjeno motorno različico 40d, ki jo je zasenčil najmojčnejši dizel M50d. Drzne oblike, šestvaljnik z brutalnim navorom in impozantna poza na cesti so lastnosti, ki me niso pustile ravnodušnega.

Povsem nesmiselno je, da bi na dolgo in na široko spet razpravljal od šibkostih, ki se od prejšne generacije niso kaj veliko izboljšale. V mislih imam predvsem rezultat padajoče strešne linije in posledično malo prostora za glave na zadnji klopi, ter slaba preglednost, ki z velikim pokrovom motorja in majhnim zadnjim steklom, brez pomagal kot so senzorji in kamere otežkoča vsakodnevno življenje. Meni na srečo je F16 X6 xDrive40d, ki sem ga zapeljal, vseboval vse fukncije in tehnologijo potrebno za to, da preglednosti iz avta v klasičnem pomenu besede nisem potreboval, za nameček se tudi na zadnjih sedežih ni nihče vozil, kar je pomenilo, da se tudi nihče ni pritoževal nad (pre)malo prostora za glavo.

Osredotočil se bomo torej na zelo privlačno oblikovanje in spoštovanja vredno zmogljivost 3.0-litrskega dizelskega motorja, ki predstavlja zlato sredino med xDrive30d različico z 259 konjskimi močmi in 560 Nm navora, ter med dizelskim superšportnikom M50d z 381 konji in maksimalnim navorom 740 Nm. Šestvaljnik v xDrive40d tako premore 313 konjičkov in solidnih 630 Nm maksimalnega navora, z njim pa velikan do stotice potrebuje 5,8 sekunde. Seveda hitrost do stotice predstavlja precej velik izziv za vozilo z 2.180 kilogrami, kako pa se obnese pri dinamični vožnji? V vsakem primeru boste precej oddaljeni od obljubljene porabe goriva (6,2 l/100km), vendar tukaj pretakanje dizelskega agregata sploh ne igra nobene vloge. X6 xDrive40d v dobro uravnoteženem razmerju moči in teže že predstavlja popolnega sopotnika za nekaj več, kot le vožnjo do najbližjega trgovskega centra.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW X6 xDrive40d - zunanjost (14)

Tristotrinajst divjih konj v kombinaciji z mogočnim navorom, na voljo že od 1500 obratov na minuto omogoča doživetje, polno emocij. F16 generacija je od svojega predhodnika občutno izboljšana v smislu torzijske togosti; uporaba termoplastik na stranicah šasije, aluminija na pokrovu motorja in magnezija na instrumentni plošči pa omogoča zmanjšanje teže za štirideset kilogramov. Pretvornik navora med vsemi štirimi kolesi omogoča odličen oprijem na cesti, presenetljivo boljši od pričakovanega – za takšno velikost in težo vozila, seveda. Ob vožnji v ovinke se mi pri xDrive40d prikrade smeh na obraz, predvsem zaradi zavedanja, da lahko na naključnem srečanju s kakšnim tekmovalnim voznikom pokažem, kaj zmore moj velikanski Bavarec. In verjemite mi, res zmore. Neprecenljiv je bil izraz na obrazu cestnih “šumaherjev”, ki so želeli, pa niso zmogli.

Večina vseeno verjetno ne bo želela kakšnih opravkov s človekom, ki sedi v tako dominantnem vozilu. Črna barva karoserije, gromozanska kolesa z 19-palčnimi platišči, M Sport paket in najvišja hitrost, omejena na 240 km/h omogočajo, da se bodo na avtocesti vsi umaknili iz vaše poti. In verjemite mi na besedo, so se! Tam je X6 tudi doma – dolge ravnine, na katerih se ob prijetnem ambientu v notranjosti in adaptivnim podvozjem, ki samozavestno kroti slovenske ceste, sploh ne boste zavedali, da potujete občutno hitreje kot se zdi na prvi pogled. Čeprav se z vsakodnevnim povečevanjem povpraševanja po športnih terencih po novem pojavljajo tudi terensko – Coupejevski rivali (Mercedes-Benz GLE), pa X6 druge generacije še zmeraj ohranja vodilni položaj v svojem segmentu, z dizelskim motorjem, kot je šestvaljnik z dvema turbinama, pa postavlja nove mejnike in prikazuje napredno tehnologijo z navorom superavtomobila. Z njim se lahko vozite kulturno in umirjeno, s čemer vam bo odgovarjal z razumno porabo goriva, vendar njegov karakter kriči po dinamični vožnji, kateri konkurenca ne seže do gležnjev. S težkim srcem sem se od njega po tedenskem testu poslovil, saj to je SUV, ki mi je pisan na kožo. Priznam, želim si ga, ampak… vem, da me še čaka preizkus M50d, za katerega bom pustil še nekaj presežnikov.

V Sloveniji boste zanj odšteli od 82.850,00 €, seveda pa se z nekaj dodatki, kot so na primer M Sport paket (7.642,00 EUR), Black Sapphire končni premaz (1.184,00 EUR) ali prilagodljivi LED žarometi (2.380,00 EUR), cena lahko kmalu povzdigne za več deset tisočakov – vendar to pač je cena največjega luksuza, ki ga paleta X modelov trenutno ponuja.

Fotograf: Gašper Miš, Dejan Ipavec

1 komentar

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code