Veliki mestni terenci postajajo iz dneva v dan bolj priljubljena prevozna sredstva, prav tako pa na popularnosti pridobiva tudi napredna hibridna tehnologija. BMW je opazil ta novodobni trend in ga združil v eno samo vozilo. Veliki BMW X5 je prejel povsem nov pogonski sklop, z njim pa je dobil tudi novo ime, BMW X5 40e.

BMW si je zadal velikopotezen načrt. Do leta 2020 naj bi s hibridno tehnologijo opremil vse svoje obstoječe modele, kar kaže na to, da se avtomobilska industrija počasi res pripravlja na povsem električna in hibridna vozila. Da BMW misli resno, kaže dejstvo, da so težke baterije in dodaten elektro motor namestili v svojega velikega mestnega terenca BMW X5. Pred leti, ob prihodu prve generacije, je BMW X5 veljal za posebneža zaradi svoje, takrat nenavadne in velike zasnove, sedaj, v letu 2016, je posebnež zaradi povsem neslišnega delovanja ter električne vožnje. Pa je zaradi dodatne teže ter moči prijeten za vožnjo?

Da, BMW X5 40e je nenavadno, a napredno ter v prihodnost usmerjeno vozilo. Navzven izgleda povsem običajna različica X5; od slednjega ga loči le nekaj oznak eDrive ter pokrovček čez polnilno režo pred sprednjim levim kolesom. Še najbolj opazen je ravno v svoji tišini, ko se v popolni tihoti pelje po mestnih ulicah. Prav po zaslugi električnega motorja ima v mnogih evropskih mestih kot ekološko ozaveščeno vozilo prost vstop v mestna jedra in prav to smo tekom preizkusa izkusili tudi sami.

Naše “naelektreno” potepanje pa seveda ni minilo brez zapletov. Zanašali smo se na podatke, da je v Logarski dolini na voljo polnilna postaja za električna vozila. Ko smo prispeli na cilj, smo po nekaj minutah preizkušanja polnilne postaje ugotovili, da le-ta ne dela oz. ni v električnem omrežju. Do konca uradnih ur tamkajšne turistične agencije je bilo še debelo uro, vendar turističnih delavcev ni bilo. Tudi klic na vsa tri navedena podjetja; Electronic Metron, Elektro Celje in NT Electric ni bil uspešen, saj se na naše klice nihče ni odzval. Močno razočarani smo se sprijaznili z usodo in pot nadaljevali s skromnim preostankom električne energije.

BMWBLOG - Avto Aktiv - BMW X5 40e - iPerformance - zunanjost (5)

Seveda pa zna tako velik avtomobil tudi primerno zarohneti. Kot rečeno, ga z močjo oskrbujeta dve motorni enoti; električna in bencinska. Rohneči motor predstavlja 2,0-litrski štirivaljnik z 245 konjskimi močmi in 350 Nm navora. Za 2305 kilogramov težak avtomobil je to relativno nizka moč, kar se občuti pri porabi goriva. Seveda mu pri premikanju pomaga še električni motor s 113 KM (83 kW) in 250 Nm navora. BMW X5 40e torej ob sodelovanju obeh motorjev razvije zadostnih 313 konjskih moči in 450 Newton metrov maksimalnega navora. BMW ob tem obljublja povprečno porabo 3,4 litra na 100 kilometrov, kar je pri tako velikem in težkem avtomobilu težko izvedljivo. 10 litrov na 100 kilometrov je realna poraba ob zelo umirjeni in uglajeni vožnji, ob povsem polni bateriji pa se lahko X5 40e pohvali tudi s teoretičnimi 30 kilometri povsem električne vožnje. Realno se jih v teh zimskih mesecih z zelo lahko nogo prevozi le 20.

Kljub visokonapetostni bateriji, ki je vgrajena pod prtljažnim prostorom, pa X5 40e nudi tudi veliko tovornega prostora. Tovorno nakladalni prostor lahko ob zloženih zadnjih sedežih ponudi do kar 1720 litrov prostornine, kar je izjemen kompromis in dosežek.

BMW X5 40e tako vozniku omogoča dva povsem različna vozna značaja. Prvi je ekološki ter ob pritisku na gumb povsem neslišen, drugi pa ob obuditvi vseh 313 konjskih moči tudi športen ter poskočen. Že res, da se pri tem poraba goriva povzpne v nebo in je zvok štirivaljnika vse prej kot pravo rohnenje športnika, pa vendar pospeški z mesta narišejo nasmešek na obraz. Za pospeševanje z mesta do stotice sicer težkokategornik potrebuje 6,8 sekunde, vendar navor elektro motorja prida prav poseben občutek v želodcu.

Njegova slabost je opazna šele pri hitri vožnji skozi zavoje. Kljub odličnemu ter inteligentnemu štirikolesnemu pogonu xDrive BMW X5 40e ne zmore prekositi fizikalnih pravil, ki kažejo na to, da sila mase lahko botruje marsičemu, celo odličnemu štirikolesnemu pogonu. Predvsem v spolzkih, mokrih oz. zmrznjenih zavojih je namreč moč čutiti težo v prtljažnem prostoru, ki vztrajno skuša iti svojo pot. Pa vendar mu to slabost glede na veliko težo lahko oprostimo.

BMWBLOG - Avto Aktiv - BMW X5 40e - iPerformance - zunanjost (13)

                       SPECIFIKACIJE:
– Bencinski Motor
Valji/ventili: 4/4
Delovna prostornina: 1.997 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90,1/84,0
Nazivna moč v kW (KM): 180 KW (245 KM)
Maks. navor: 350 Nm/1,250-4,800
Kompresijsko razmerje: 10,0
– Elektromotor 
Nazivna moč v kW (KM): 83 KW (113 KM)
Maks. navor: 250 Nm/0-3,170
=Skupaj
Nazivna moč v kW (KM): 230 KW (313 KM)
Maks. navor: 450 Nm
———————————————————-
Največja hitrost: 210 km/h
Pospešek: 6,8 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 2.305 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 255/50 R19
Dimenzije zadaj: 255/50 R19
-Poraba 
Poraba elektrike:15,4-15,3 kWh/100km
Kombinirana: 3,4-3,3l/100 km
Emisije CO2: 78-77 g/km
Posoda za gorivo: 85 l
Kapaciteta baterije: 9,2 kWh
-Mere
Dolžina: 4886 mm
Širina [z ogledali]: 1938 [2184]mm
Višina: 1762 mm
Medosna razdalja: 2933 mm

Oprostimo pa mu tudi zaradi udobja in luksuza, ki ga ponuja v potniški kabini. Že majhni detajli, kot so gretje vseh štirih sedežev in gretje volana, ti nemudoma prirastejo k srcu. V mrzlem zimskem jutru se po odkapljanju kabla še kako prileže tišina v potniški kabini, kjer nas s svojo toplino hitro ogrejeta ogrevan volanski obroč in v čudovito Nappa usnje odeti ogrevani sedeži.

Seveda k udobju poleg udobnih sedežev in ergonomično razporejene notranjosti pripomorejo tudi vsi tehnološko-napredni dodatki, ki lajšajo vsakdanjo vožnjo. Med te sodijo avtomatske dolge luči v polni LED tehnologiji, samozatemnitveno notranje in zunanje vzvratno ogledalo, kamera z opcijo Surround View za veliko lažje parkiranje, fenomenalni Head-Up projektor, izjemen zvočni sistem Harman Kardon Surround Sound in  še ogromno druge pametne tehnologije.

Za razliko od drugih BMW vozil ima X5 40e na sredinski konzoli še eno tipko več. Na njej piše eDrive in daje jasno vedeti, čemu je namenjena. S pomočjo tipke eDrive voznik izbira med tremi voznimi načini. Ti so razdeljeni na osnovni način AUTO eDRIVE, povsem električen način MAX eDRIVE in način SAVE BATTERY za varčevanje z baterijo.

V načinu AUTO eDRIVE inteligentni sistem BMW EfficientDynamics določi najučinkovitejšo kombinacijo elektromotorja in bencinskega motorja – glede na hitrost vožnje in napolnjenost baterije. Maksimalen električni užitek v vožnji je seveda v načinu MAX eDRIVE, kjer se voznik lahko povsem električno vozi do hitrosti 120 km/h. Pri večji hitrosti ali kadar se želi iztisniti poln potencial pospeševanja, se avtomatsko vklopi bencinski motor. Kadar je napolnjenost baterije nizka, lahko voznik z izbiro načina SAVE BATTERY učinkovito polni baterijo preko zgorevalnega motorja oziroma ohrani trenutno napolnjenost. S tem voznik aktivno prihrani kapaciteto baterije za poznejšo, povsem električno vožnjo.

BMWBLOG - Avto Aktiv - BMW X5 40e - iPerformance - notranjost (22)

BMW X5 40e pa se lahko pohvali tudi z napredno funkcijo predvidevanja. Ko je cilj enkrat vnesen v navigacijski sistem, predvidljivo upravljanje energije analizira načrtovano pot s pomočjo konstantnih podatkov, kot so omejitev hitrosti in informacije o aktualnem prometnem stanju v realnem času. S tem sistem povsem električen režim obratovanja uporablja glede na situacijo, učinkovito in predvsem za odseke poti, kjer se to najbolj izplača, npr. za mestno vožnjo.

Avtomobil je vsekakor pionir na svojem področju, saj ponuja napredno električno oz. hibridno vožnjo, ki je od takega velikega predstavnika družine BMW še nismo vajeni. Kdor je torej pripravljen žrtvovati nekaj časa za iskanje, priklop in prilagajanje na nov način življenja, se mu bo BMW X5 na dolgi rok več kot obrestoval. Avtomobil je zares vrhunski in ob pravilni ter racionalni uporabi izjemno varčen. Udobje je na najvišji možni ravni, tudi športnosti mu ne manjka. Seveda sta dve največji negativni stvari prav hitra vožnja skozi zavoje in velika poraba ob uporabi bencinskega motorja. No, verjetno se tema dvema lahko pridruži še visoka začetna cena vozila, ki znaša 75.100 evrov. Z vso dodatno opremo, ki jo je imel testnik avtohiše BMW Avto Aktiv iz Kranja, pa njegova cena zraste na ne preveč skromnih 106.920 evrov. A napredek in zazrtost v prihodnost imata pač svojo ceno in pravemu lastniku, ki bo v BMW X5 40e videl potencial, se bo nakup vozila na dolgi rok vsekakor obrestoval. Velikega hibrida in druga zanimiva vozila si lahko v živo ogledate v salonu Avto Aktiva, kjer boste dobili vse potrebne informacije ter se po želji dogovorili za testno vožnjo.

V spodnjem videoposnetku si oglejte, kako nas je po izjemni Logarski dolini povsem neslišno zapeljal hibridni terenec BMW X5 40e. Uživajte ob ogledu!

OPOMBA: V videu je prišlo do napake glede moči vozila. Elektro motor po uradnih podatkih razvije 83 KW (113 KM) in ne 68 KM kot je bilo rečeno!

Fotograf: Jan Gregorin

2 KOMENTARJI

  1. Samo vprašaje, a ni tam pri tej hiši, enosmerna ulica in ste zapeljali v napačno smer, torej naredili prekršek čeprav za par metrov.

    • Res je na začetku ulice pri hiši znak,ki spada v kategorijo znaki za obvestila (kvadrat-enosmerna cesta). Torej tistih 5 metrov smo res bili v prekršku 🙂

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code