Po BMW X5 je sledil X6, ki je prvi na trgu uvajal povsem novo obliko karoserije. Bavarci so spet poskušali in ponovno jim je uspelo. Uporabili so zanimiv recept, kjer so na dvignjeno podvozje modela X5 namestili kupejevsko oblikovano karoserijo. Že res, da se mnogi kupci sprašujejo o uporabnosti ali lepoti vozila, a priznati je potrebno, da tudi posebno oblikovana vozila vsem počasi zlezejo pod kožo, ljudje se jih navadijo, mnogim postanejo tudi nadvse všečna. Prva generacija X6 morda res ni veljala za najlepše vozilo, je pa BMW zato pripravil toliko lepšo drugo generacijo. A ker je vozilo res veliko in za mnoge zaradi svoje velikosti neuporabno v mestnem okolju, so se v Münchnu odločili narediti nov korak. Po že znanem in uveljavljenem receptu so izdelali pomanjšano in mestnim uporabnikom prijaznejšo različico vozila; poimenovali so ga BMW X4.
Komur je torej X6 predstavljal finančno in prostorsko preveliko vozilo, bo nadvse vesel manjšega, a nič manj elegantnega X4. Pogled nanj da vedeti, da je pred nami pravi BMW, ki sicer ne temelji na limuzinski osnovi, vendar uporablja vse tipične prepoznavne elemente. Vedno bolj priljubljeni vsestranski mestni križanci pač zahtevajo pompozno držo na cesti, privlačen izgled, mestno in prostorsko uporabnost ter eleganco.
Po temeljitem preizkusu lahko zatrdim, da BMW X4 izpolnjuje vse zgoraj naštete kriterije. Fenomenalna biserna Mineral White barva pri testnem primerku se je izkazala za resničen presežek, saj bela vozila postavlja na povsem novo raven. Na soncu bleščeči elegantni barvi se lepo podajo 19-palčna platišča, ki so bolj primerna za mestno nakupovanje kot plezanje po strminah visokogorja. Tukaj pa nastane paradoks, saj je bil naš testnik opremljen z robustnim paketom opreme xLine. Elegantne linije karoserije se proti tlom počasi prevesijo v še vedno elegantne, a bolj terensko naravnane. Sprednji odbijač, stranski pragovi, obrobe kolotekov ter zadnji odbijač so namreč deležni uporabe črne plastike s posamičnimi kovinskimi dodatki. Tako se že ob prvem pogledu nanj lahko pojavi vprašanje: kaj je glavni namen vozila? Je to mestna ali terenska vožnja?
SPECIFIKACIJE: -Motor Valji/ventili: 4/4 Delovna prostornina: 1.995 ccm Hod/vrtina bata v mm: 90.0/84.0 Nazivna moč v kW (KM): 140kW (190KM) Maks. navor: 400 Nm/1.750 – 2.500 Kompresijsko razmerje : 16,5 Največja hitrost: 212 km/h Pospešek: 8,0 od 0-100 km/h Masa praznega vozila: 1.825 kg –Kolesa Dimenzije spredaj: 245/45 R19 Dimenzije zadaj: 275/40 R19 –Poraba goriva Mestna: 5.7–5.3 l/100 km Vožnja izven mesta: 5.1–4.7 l/100 km Kombinirana: 5.3–4.9 l/100 km Emisije CO2: 139–129 g/km Posoda za gorivo: 67 l –Mere Dolžina: 4671 mm Širina [z ogledali]: 1881 mm [2089 mm] Višina: 1624 mm Medosna razdalja: 2810 mm |
Tehtnica se zopet prevesi na stran terenske vožnje, ko ob sprednjem kolesu opazimo oznako xDrive20d. Vsem ljubiteljem bavarskih vozil oznaka xDrive pove ogromno. xDrive je sinonim za suvereno, brezskrbno, terensko naravnano in odločno vožnjo, je sinonim za enega najboljših elektronsko nadzorovanih štirikolesnih pogonov na trgu. Takšen X4 je torej pravi terenec! Pa je temu res tako? Že res, da se X4 tudi na terenu obnese več kot odlično. S svojo agilnostjo na zelo razgibanih, visoko ležečih planjavah me je resnično presenetil in dokazal, da paket xLine in pogon xDrive nista le za okras, a vendar večino takšnih vozil najdemo le v mestih. Seveda njegov glavni namen ni plezanje po ostrih skalah, prebijanje skozi globoko blato ali raziskovanje neobljudene džungle oz. deževnega gozda. Njegov prvotni namen je biti mestni križanec, torej vozilo, ki nudi izgled terenca, služi pa kot povsem običajno, vsakodnevno vozilo. In resnično je X4 najboljši prav na cesti, kjer dokaže, da resnično prihaja iz bavarskega podjetja, ki je znano po pravi dinamični vožnji in udobju. Vožnja na cesti je zabavna, dinamična, športno naravnana, hkrati pa po zaslugi mnogih tehnoloških bonbončkov močno olajšana. Da “baby X6” ni vozilo za teren, opozori tudi notranjost, ki ni terensko robustna, preprosta in očem neprivlačna. V notranjosti X4 pokaže, da je pravi premium avtomobil, ki nudi udobje, eleganco, premišljeno ergonomijo in tehnološko dovršenost. Kabina je obdana z belim usnjem Nevada, na armaturni plošči pa občutja spreminja rjava imitacija lesa Fineline Anthracite z efektom bleska Pearl Chrom.
Poleg že skoraj standardnega gretja sedežev in drugih “manj pomembnih” dodatkov bi med zanimivimi tehnološkimi dodatki vsekakor izpostavil povsem novi iDrive 5, ki je še bolj pregleden ter hitrejši, v povezavi z njim in po zaslugi Head-Up projektorja pa se na vetrobransko steklo v še večjem območju projicirajo za voznika pomembni podatki. Vedno bolj priljubljen in izboljšan postaja tudi radarski tempomat, ki s svojo nezmotljivostjo neprenehoma preseneča. Izredno pomembni so tudi asistenčni sistemi, ki rešujejo pred naleti vozil, opozarjajo na vozilo v mrtvem kotu ter opozarjajo ob zapustitvi voznega pasu. V sklopu xLine opreme je imel X4 priročno funkcijo nadzora pri spustu, ki je opomnil, da ni le mestni “razvajenec”. Popravljen vtis pa ne velja dolgo, saj se X4 lahko pohvali z elektronskim odpiranjem prtljažnih vrat ob brci pod zadnji odbijač, nekaj, kar znajo le “razvajenci”. Nikoli si nisem mislil, da bom rekel kaj takšnega, a funkcije sem se resnično navadil in jo pri X4 tudi večkrat uporabil, saj sem se nekajkrat znašel v položaju, ko sem polnih rok stal pred vozilom in mi je pametna elektronika tako prihranila kar nekaj časa in muk.
Tako za mestno kot terensko vožnjo pa je zelo pomemben motor, ki mora poskrbeti za suvereno pospeševanje 1825 kilogramov težkega križanca. Bleščeče beli lepotec je pod pokrovom nosil enega najbolje zastopanih in dobro poznanih 2,0-litrskih štirivaljnih motorjev, ki jih ponuja podjetje. S 190 konjskimi močmi zagotavlja zadostno odzivnost vozila, pri težjih naporih in terenski vožnji pa mu pomaga tudi 400 Nm navora. Motor je uglajen ter v povezavi s štirikolesnim pogonom enakomerno ter udobno dovaja moč na zadnja oz. vsa štiri kolesa – odvisno od danega trenutka. Kljub zajetni teži in relativno skromni moči je Bavarec na cesti dovolj poskočen, na terenu se znajde odlično, pri tem pa v povprečju porabi le 5,3 litra dizelskega goriva na 100 prevoženih kilometrov. Že res, da je realnost nekoliko drugačna in je na testu ob priganjanju, terenski vožnji in stanju na mestu merilnik pokazal kar 9,2 l/100 km, vendar je pred odhodom v visokogorje le-ta kljub težki nogi pokazal le 8,3 l/100 km, kar je tudi realna poraba takšnega vozila. Poleg tega za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje 8 sekund, kar ni slab čas za “razvajenega” križanca.
Ob koncu si ponovno zastavljam vprašanje: kaj je glavni namen vozila? Je to mestna ali terenska vožnja? Prav ime mestni križanec je tisto, ki po mojem mnenju zaobjame obe področji. BMW X4 je bil vsekakor ustvarjen kot cestno vozilo, ki se z veseljem odpravi na dolga potovanja, po mestnih nakupih, nikakor pa se ne ustraši niti blatnega terena ali globokega snega. Za premium vozilo v vrednosti dobrih 75 tisoč evrov niti ni primerno, da se ga “muči” po zaraščenih brezpotjih, saj je njegova terenska naravnanost pač novodobni imidž in izgled, ki na daleč kriči:“Pripravljen sem na vse!”