Zunanjost 9 | |
Notranjost 8 | |
Ergonomija 9 | |
Udobje 8 | |
Zmogljivost 9 | |
Vozne lastnosti 8 | |
Oprema 9 | |
Cena 7 | |
8.4 SKUPNA OCENA | POVZETEK X3 M40i bo na cesti s svojo prepoznavnostjo požel veliko zanimanja. Pogonski sklop poskrbi za nasmeh na obrazu, podvozje pa obljublja napredek v različici X3 M oziroma naslednji generaciji. |
Čeprav na prvi pogled morda ne bi opazili, gre pri novi generaciji popularnega srednje velikega športnega terenca z imenom X3 za popolnoma nov izdelek. Izrazita skromnost pri spremembah, ki jih predstavljajo nove generacije, so vse bolj pogosta odločitev, saj so časi eksperimentiranja z oblikovnimi potezami v večini mimo. Prva generacija športnega terenca X3 je bila predstavljena leta 2003, druga pa leta 2011. V prvih dveh generacijah sta uspela prepričati več kot 1,5 milijona kupcev, zato je povsem razumljivo, zakaj so se držali uveljavljenih potez. Nekoliko so se povečale tudi zunanje mere, X3 tretje generacije v dolžino meri 4,71 metra, kar je pet centimetrov več kot prej, širok je 1,89 metra, visok pa 1,67 metra. Ampak pustimo surove podatke, BMW je presenetil in v novi generaciji prvič predstavil tudi dinamično izpopolnjeno M Performance različico X3 M40i, katere smo se brez dvoma najbolj veselili. Novi BMW X3 se lahko pohvali tudi z odlično uravnoteženostjo mase, ki je 50:50 (na sprednji in zadnji osi), kar v teoriji pomeni odlično osnovo za različico, ki premore nekaj več dinamike. Le malo športnih terencev se lahko pohvali z nekoliko bolj izrazito športno dinamiko. Odkar je znamka leta 2010 predstavila X5 M, si ga Bavarci v svoji paletni ponudbi ne upajo odpisati. Manjši X3 M40i, ki je obenem še nekoliko bolj primeren za zahteven vsakdan, se zdi edina smiselna poteza, pa čeprav ne gre za čistokrvnega ”M-a”. Kljub temu, da skorajda noben športni terenec ne prepriča z dinamično vožnjo, želi X3 M40i to spremeniti. Pa mu bo uspelo? To sem ugotavljal med tednom druženja z njim.
Prava inteligenca se skriva pod površjem karoserije v Glacier Silver barvi za dodatnih 995 evrov. X3 različice M40i prinaša celo paleto izboljšanih komponent, ki skrbijo, da je vozilo izjemno odzivno in tudi udobno. Kljub temu, da ni čistokrvni pripadnik M oddelka ga je po vseh verjetnosti ”razvila” enaka ekipa inženirjev. To pomeni, da v tehniki skriva nezamenljive gene družine M, ki sledi vsem poznani filozofiji izrazitih dinamičnih športnikov. Vsekakor ne moremo mimo bolj agresivnega kompleta odbijačev, ki bo zagotavlja, da X3 M40i lahko ločimo od manj športno naravnanih različic. Novi X3 je že serijsko opremljen z 18-palčnimi lahkimi aluminijastimi platišči, različica M40i pa predstavlja kar 20-palčna platišča (za doplačilo celo 21-palčna). Čvrste zunanje poteze okrepijo tudi zmogljivejše M Sport zavore, katerih čeljusti so odete v atraktivno modro barvo. Vse dobro, medtem ko pozabljamo, da gre za športnega terenca…
Ko sem se odločil njegove dinamične sposobnosti preizkusiti na odločno zaviti podeželski cesti pa sem takoj videl, da so se inženirji močno posvetili tudi podvozju. Ne bom pretiraval, za športnega terenca, ki si želi biti obenem tudi športnik, se skozi zavoje pelje nadpovprečno dobro. Ob tem pa je vredno poudariti, da se pelje precej slabše kot primerljivi avtomobili na ne-terenski osnovi, kar je morda povsem pričakovano. Nagibanje karoserije v ovinkih je sicer še vedno kar opazno, tudi visoko težišče terja svoj davek pri obvladovanju v hitro odpeljanih trenutkih. Stabilnost na cesti je močno povečana zaradi ogromnih pnevmatik. Natančen krmilni sistem poveča samozavest pri vstopu in izstopu iz zavoja in poleg same trdote vzmetenja in povečane sposobnosti posredovanja povratnih informacij preko volanskega obroča vozniku predstavlja najbolj občutno spremembo pri izbiri voznega načina. Vseeno, če iščete športnega terenca v katerem boste uživali v dinamični vožnji kar se da veliko, je X3 M40i zelo verjetno prava izbira za vas. Seveda vse do leta 2019, ko naj bi bil predstavljen še bolj izrazit in izpopolnjen X3 M. Ker vse do sedaj še nisem spregovoril o tem kaj dejansko pospeši srčni utrip, vam lahko povem, da je v prvi vrsti za zabaven občutek med vožnjo prav zagotovo zaslužen motor. Motor je brez dvoma ponovna mojstrovina bavarske znamke. Pod pokrovom motorja namreč najdemo vrstni šestvaljni 3,0-litrski bencinski motor, ki s pomočjo Twin-Scroll turbopolnilnika razvije 265 kilovatov oziroma 360 konjskih moči med 5500 in 6500 obrati na minuto. Razvije tudi 550 nevtonmetrov navora, ki je na voljo že pri 1520 in vse do 4800 obratov na minuto. Motor sodeluje z osem-stopenjskim samodejnim menjalnikom Steptronic, ki je sicer odziven, a bi bila lahko razmerja prestav bolj premišljeno izračunana. Pospešek do stotice pri uporabi Launch Control traja le 4.8 sekunde, pri tem pa lahko pri visokih vrtljajih uživamo v izjemni zvočni kulisi M Sport izpušnega sistema, ki si brez dvoma zasluži pohvalo. Le-ta je v voznem načinu ”Eco pro” ali recimo ”Comfort” popolnoma miren in ne-izstopajoč, zaživi pa v v voznem načinu ”Sport”, X3 M40i je zaradi njega zabaven avtomobil. Vso moč odzivnega šestvaljnika lahko uspešno na cesto prenese le napreden štirikolesni pogon xDrive, ki pa nudi tudi izjemen oprijem v zavojih. Pri tem tudi v X3 M40i ne skriva, da je večina moči na voljo na zadnjem kolesnem paru. Za slednje skrbi BMW Performance Control sistem, ki nadzoruje zadnji diferencial. Še beseda o porabi, po tovarniških podatkih porabi 9.1 litrov na sto prevoženih kilometrih in med 206 in 207 oddanega ogljikovega dioksida v ozračje. Na testnem krogu je poraba znašala med 12 in 13 litrov goriva, saj se je s takim avtomobilom greh peljati bolj varčno – se pa da! Vožnja po avtocesti z enakomerno hitrostjo lahko pokaže presenetljive številke.
Ko govorimo o udobju, lahko brez dvoma zaključimo, da se v X3 M40i brez dvoma lahko pelje dlje časa povsem uglajeno in nadvse udobno, za kar je zasluženo napredno blaženje adaptivnega M vzmetenja. Prefinjena robustnost se nadaljuje tudi v notranjosti, ki nam je že poznana iz kupejevsko naravnanega modela X4. Tudi sedeži, ki so v različici X3 M40i bolj športno naravnani nudijo zadovoljivo stopnjo udobja. Armaturna plošča s Sensatec prevleko pa zagotavlja eleganco, premišljeno ergonomijo, tehnološko dovršenost in kar je najbolj pomembno – premium občutek je brez dvoma prisoten. Kabina je obdana s kvalitetnim Vernasca usnjem v črni barvi s kontrastnimi modrimi šivi, na armaturni plošči pa sproščeno občutje zagotavljajo dekorativni elementi Aluminium z efektom Pearl Chrome.
Voznik je prav vedno v središču pozornosti, ves čas pa je povezan z visoko stopnjo informacijskih sistemov, ki skrbijo, da je le-ta vedno v koraku z najnovejšimi novostmi na cesti s pomočjo ConnectedDrive tehnologije. Najdemo 10,3-palčni zaslon multimedijskega sistema za dodatnih 1.222 evrov, ki je upravljiv na dotik in tudi z gestami (še dodatnih 276 evrov). Pred voznikom so nameščeni digitalni merilniki veliki 12,3-palcev, barvno bogat projekcijski ”Head-up” zaslon. Polnjenje mobilnih naprav je omogočeno brezžično za dodatnih 442 evrov. Nad zvočnim sistemom sem bil ponovno navdušen, saj je tako kot v večini testnih primerkih tudi tukaj skrbel Harman Kardon Surround Sound System za dodatnih 880 evrov. Za varnost skrbijo številni asistenčni sistemi, tukaj je sistem prepoznavanja prometnih znakov, sistem opozarjanja ob nenamerni menjavi voznega pasu, sistem predhodne zaznave naleta s samodejnim zaviranjem, samodejno uravnavanje dolžine svetlobnega snopa, celo avtonomna vožnja je na dokaj visokem nivoju – večina teh je na voljo pri dodatnem paketu Active Protection za 387 evrov in Driving Assistant Plus za 1.661 evrov. Med dodatno opremo sicer najdemo ključ z zaslonom BMW za dodatnih 276 evrov. Kar 2.392 evrov doda First Class Upgrade paket, ki vključuje: paket za zunanje in notranje ogledalo, električno nastavitev prednjih sedežev, s spominom za voznikov sedež, dodatno ledveno oporo za prednja sedeža in ogrevana prednja sedeža. Hitro opazimo tudi Business Class paket za 2.334 evrov in paket Inovacij za 2.183 evrov.
Sem se pa večino časa, ko sem se vozil z njim razmišljal, kaj je sploh njegovo pravo poslanstvo. Večina slovenskih pa tudi drugih kupcev bo izbrala razzličice s 2,0-litrskim dizelskim agregatom. Zato menim, da različica M40i ne bo požela velikega zanimanja. Če sem iskren, sem se že takoj po prevzemu testnega primerka vprašal: ”Kaj je sploh glavni namen tega vozila?”. Terenska vožnja prav zagotovo ne (oziroma do neke mere), mogoče mestna ali celo udobna vožnja po daljših poteh? Zaključek se skriva v tem, da je novi X3 v različici M40i zadovoljiv v vsem, a v prav ničemer ne izstopa dovolj. A morda je prav skupek vsega kar nudi izjemen pokazatelj, kako vsestransko je lahko vozilo današnjega časa. Njegov prvotni namen je biti mestni križanec s športnimi geni, torej avtomobil, ki nudi izgled privlačnega terenca, služi pa kot povsem običajno in nezahtevno, vsakodnevno vozilo. Lahko bi ga razumeli tudi kot pozerja, saj s svojo postavo in izstopajočim izpušnim sistemom brez dvoma zagotovi marsikateri pogled mimoidočega… Krog kupcev zagotovo ni širok in izbrali ga bodo tisti, ki jim bo všeč in ne tisti, ki bi ga zares potrebovali. Kaj pa cena? Osnovi BMW X3 različice 18d z ročnim menjalnikom je na voljo za 46.450 evrov, a za M40i je potrebno doplačilo dobrih 33 tisočakov, kar ceno ponese na dokaj neugodnih 79.900 evrov. Bogato opremljen testni primerek se lahko pohvali z zajetno ceno nekoliko več kot 93 tisoč evrov.