Ko rečemo, da ima BMW za vsakega posameznika nekaj to mislimo še kako resno. Dokaz je pred vašimi očmi; to je BMW R nineT Urban G/S, netipičen motocikel za netipične motoriste. Naj se avantura prične in nikoli ne konča!
Izgled
8
Ergonomija
8
Udobje
6
Vozne lastnosti
9
Zmogljivost
9
Oprema
4
Cena
7

Že prvi pogled na to nenavadno zver daje vedeti, da je to prav poseben, svojevrsten motocikel, ki ni za vsakogar. BMW Motorrad je namreč s programom Heritage pripravil izredno zanimive retro motocikle, ki poskrbijo za tiste pristne, “old school” motoriste, ki se ne zanašajo na vso pretirano elektroniko in udobje, pač pa je bistvo v užitku v vožnji in prav slednje zna Urban G/S ponuditi v najvišji meri.

Sodobni Urban G/S se želi s svojim izgledom in vozno dinamiko pokloniti legendi iz leta 1980, BMW R 80 G/S.

Njegov nenavaden izgled poudarja velika, klasična sprednja luč, ki že sama po sebi obudi občutek starih motociklov iz prejšnjega tisočletja. Takoj pod lučjo opazimo nenavadno izstopajoč in visoko nameščen blatnik, pod njim pa se raztezata teleskopski vilici oblečeni v prepoznaven meh. Slednji dve med seboj držita platišče z naperami na katerih lahko opazimo nenavadno terensko pnevmatiko.

Voznik pri tem retro spogledljivcu sedi na zelo zanimivo ravnem, oranžno obarvanem sedežu, med nogami pa drži v brušen aluminij odet tank za gorivo. Zgolj sedenje na motociklu je izredno zanimiva, svojevrstna izkušnja.

Kot omenjeno, motocikel ni tehnološki presežek, vsaj kar se nepotrebne elektronike tiče. Bistvo tega retro popotnika je namreč, da se čimbolj približa starim, klasičnim motociklom, katerih glavna naloga je bila prepričljivo dinamična vožnja skozi zavoje, v primeru G/S pa tudi po bolj robustnem terenu. R nineT Urban G/S je torej bistvo starodobnikov implementiral v današnji čas in poskrbel, da nas vožnja z njim vrne v tisti čas, ko je bilo vse bolj preprosto, ko se ljudem še ni tako mudilo in ko veliki zasloni niso bili v središču pozornosti (pravo nasprotje od BMW F 750 GS!).

Urban G/S je zato zelo skop z dodatno opremo, saj slednja ni bistvena za užitek v vožnji. Že merilnik hitrosti razkriva le bistvene informacije; analogen prikaz hitrosti, na malem zaslonu pa se prikazujejo prevoženi kilometri, temperatura motorja, ob pomanjkanju goriva pa nas simbol opozori tudi na to. Ni nepotrebnega prikaza vrtljajev ali indikatorja trenutne prestave. Le kdo ju potrebuje?

A kljub “osnovni” opremi je Urban G/S kvalitetno izdelan motocikel, na katerem se vam ni potrebno bati za svojo varnost, saj je varnostna oprema, kot se za BMW spodobi na najvišji ravni. Na sprednjem kolesu lahko najdemo Brembo, na zadnjem pa BMW ABS zavore, ki skrbijo, da se motocikel kljub prvinskemu izgledu ustavi kot se sodoben motocikel mora. Seveda pa BMW tudi ne bi pustil, da se vozniki naokrog vozijo brez vsaj osnovnih pomagal, zato so mu dodali sistema ABS in ASC, ki skrbita za varno vožnjo na cesti in makadamu.

S pritiskom na stikalo pa lahko tako ABS kot ASC povsem izklopite in takrat spoznate, da je R nineT Urban G/S resnično podivjana zver. Zahvala za takšen kompliment pa gre seveda že znanemu, močno opevanemu bokserskemu agregatu s prostornino 1170 cm3 in močjo 81 kW (110 KM), ki že ob dodanem plinu na mestu premakne cel motocikel ter da vedeti, da z njim ni dobro češenj zobati. Moči je…no, če smo iskreni skoraj preveč za takšen motocikel, na zadnje kolo pa se prenaša preko kardana, ki je še bolj neposreden kot veriga ter ob pretikanju v nižjo prestavo lahko celo izredno agresiven. Mirna roka na sklopi pri tem motociklu vsekakor ne bo odveč. Po eni strani je dela s kardanom manj, je pa zato potrebno redno menjavanje olja in natančno vzdrževanje. Boljše ali slabše kot veriga? Večna dilema!

Pospeševanja so izredno silovita, pri tem pa še najbolj trpijo terenske pnevmatike, na katerih je mogoče opaziti znake obrabe. Prav te pnevmatike so mi sprva vlivale precejšnje nezaupanje. “Bodo držale v zavoj? So sploh primerne za na cesto?” Po krajši spoznavni vožnji sem ugotovil, da je strah neupravičen in moje zaupanje v motocikel je v trenutku zrastlo. Takrat se je začel pravi užitek v vožnji.

Zavita cesta je prava poslastica za ta motocikel; zavoji so lahkotni in suvereni, pospeševanje iz zavoja pa skoraj nepredstavljivo, pa naj bo položna cesta ali vzpon, moči je vedno na pretek.

Vse od zagona motorja, ki oživi z glasnim ropotom skozi izpušni sistem oblečen v brušen aluminij, do vsakega premika ročice za plin je izkušnja prvinska. Prav zvok pa je ena boljših lastnostih tega motocikla, saj s svojim surovim, neobrzdanim tonom zares obudi spomine na tisti čas pred nekaj deset leti. Pozabite tudi na t.i. Shift Assistant Pro (sistem za prestavljanje brez sklopke), za vsako prestavo je potrebno poseči po sklopki in tudi to je del celote, ki poskrbi za pristno izkušnjo sodobnega starodobnika.

A glede na oznako G/S, platišča z naperami in robustne pnevmatike je motocikel namenjen grobemu ali blatnemu terenu. Seveda nam to ni dalo miru, zato smo ga želeli preizkusiti tudi na, za motocikel “domačem” terenu. Vožnja skozi gozdove in po makadamskih brezpotjih je tisto kar mu zares pristoji, pravi divji teren kjer se sicer preganjajo motokros motocikli pa naj ostane namenjen slednjim.

BMW R nineT Urban G/S je torej odličen motocikel, ki se povsem znajde tako na asfaltu kot na makadamu, nekoliko manjša je le njegova potovalna uporabnost, predvsem na račun slabše oblazinjenega retro sedeža. Za razliko od slednjega se ne morem pritoževati nad odlično nastavljenim vzmetenjem, ki je dovolj mehko in istočasno dovolj kompaktno za dinamično vožnjo skozi zavoje.

A Bavarec ostaja Bavarec in temu primerna je njegova cena, ki se na prvi pogled ne sklada z njegovo opremljenostjo. Gre za zelo prvinski motocikel, ki se lahko pobaha z relativno visoko osnovno ceno; 13.700 evrov. A tukaj je bistvo v vozni dinamiki in prožnosti agregata in ta je vredna vsakega centa.

Pa vendar, to je motocikel za uživanje, za potep od jutranje kave v Ljubljani do kosila ob morju z mnogimi manjšimi postanki za občudovanje perfektne okolice. Je motocikel za tiste, ki poznajo prvoten namen dvokolesnih prevoznih sredstev in ki jim v glavo še ni stopila vsa nepotrebna tehnologija. Je motocikel za prave “dedce”, ki vedo kaj hočejo; vrhunski sodobni starodobnik!

Specifikacije

Motor
Tip
zračno/oljno hlajeni štiritaktni dvovaljni bokserski motor, štirje radialno razporejeni ventili na valj, dve odmični gredi v glavi motorja, centralna izravnalna gred
Delovna prostornina
1170 ccm
Nazivna moč v kW
81 kW
Nazivna moč v KM
110 KM
Maks. navor
116 Nm
Kompresijsko razmerje
12,0 : 1
Največja hitrost
več kot 200 km/h
Masa praznega vozila
221 kg
Dovoljena skupna masa
430 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
120/70 ZR 19
Dimenzije zadaj
170/60 ZR 17
Zavore
Zavore spredaj
dvojna kolutna zavora, premer 320 mm, štiribatne fiksne čeljusti
Zavore zadaj
enojna kolutna zavora, premer 265 mm, dvobatne plavajoče zavorne čeljusti
Poraba goriva
Poraba po WMTC na 100 km
5,3 l
Posoda za gorivo
17 l
Mere
Dolžina
2175 mm
Širina z ogledali
870 mm
Višina brez ogledal
1105 mm
Višina sedeža
850 mm
Medosna razdalja
1527 mm
Cena
Osnovna cena
13.700,00 €
Cena testnega
16.048,00 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code