Izgled 9 | |
Ergonomija 8 | |
Udobje 6 | |
Vozne lastnosti 8 | |
Zmogljivost 9 | |
Oprema 5 | |
Cena 8 | |
7.6 SKUPNA OCENA | POVZETEK Izredno všečen retro motocikel, ki pa se na dolge proge žal ne bo najbolje izkazal. Boksarski agregat se pohvali s svojo prožnostjo, motocikel pa z dobrimi voznimi lastnostmi. (V retro stilu) je pomankljiva le oprema; nujno potreben bi bil prikaz stanja goriva. |
Heritage – tako je BMW poimenoval serijo svojih novih modelov, ki želijo obuditi tistega pravega duha samih začetkov BMW motociklizma. Gre za nostalgično obarvana vozila in prav vsak motocikel zaobjema določeno področje motociklizma; govora je o bolj terensko naravnanih (R nineT Scrambler ali R nineT Urban), dirkaških (R nineT Racer), pa vse tja do najbolj pristne in osnovne oblike motocikla. Prav slednjega sem imel čas preizkusiti tudi sam in priznam, da me je ta pristnost in enostavnost retro motocikla privlačila do te mere, da sem ga le stežka “razjahal”. Seveda govorimo o najbolj čistem in h koreninam približanem primerku med vsemi. To je BMW R nineT Pure, ki nam ga je za dober teden dni v uporabo posodil pooblaščeni trgovec motociklov BMW A-Cosmos.
Nima ničesar, pa vendar ima istočasno prav vse, kar pravi motorist potrebuje: fenomenalen zvok, odlične pospeške, vrhunsko lego na cesti in najpomembneje – sposobnost osrečiti jezdeca. Prav slednje je njegova najpomembnejša lastnost in njegovo glavno poslanstvo. Na to namiguje že ime, ki z besedo Pure označuje vrhunsko uporabniško izkušnjo, ki izhaja iz samega bistva – užitka v vožnji.
Eden izmed pomembnejših atributov tega motocikla je vsekakor tudi izgled, ki je ekstremno svojevrsten in spominja na sedemdeseta leta prejšnjega stoletja, ko je BMW s prav takimi motocikli osrečeval svobodoželjne motoriste in jih s klasičnim izgledom spominjal na same začetke iz leta 1923. Žal pa ga ta klasična zasnova in izredno lepe linije stanejo prostornosti in udobnosti. Na daljših vožnjah bo sopotnik na zadnjem sedežu deležen tope bolečine v zadnjici, prav tako se po nekaj sto prevoženih kilometrih neprijetnost pojavi tudi pri vozniku, a če smo realni in iskreni, takšen motocikel prvotno niti ni namenjen potovanjem, saj je bil zasnovan kot mestni retro motor, ki ga voznik vozi po principu “od kavarne do kavarne”.
A vendar kljub odlični okretnosti v mestu R nineT Pure še kako “paše” na zavite ceste ruralnega okolja, kjer z neverjetnim užitkom pogumno “léže” ob grob asfalt in s tem vozniku po žilah požene kri in adrenalin.
In kakšna so občutja ob vožnji s tem prav posebnim »starodobnikom«? Vsekakor fenomenalna! Motor kljub svojim 219 kilogramom deluje izredno lahkotno in okretno in prav zato sem se z njim zares hitro povezal. Saj veste, motocikel in njegov voznik morata biti za prepričljivo vožnjo kot eno in pri BMW R nineT Pure to vsekakor ni težko doseči.
Pa preidimo k tistim pravim občutjem, ki so me obdajala med vožnjo. Ko sem se na vse zgodaj zjutraj oblekel v motorističen kombinezon, sem že nestrpno čakal, da sedem na raven sedež motocikla in pritisnem na stikalo za zagon motorja. Obrnem ključ, rahel pisk naznani, da se motor pripravlja na začetek avanture in že v naslednjem trenutku svoj prst, odet v usnjene rokavice, postavim na rdeče stikalo in ga željno pritisnem. Motor se strese in bokserski dvovaljni štiritaktni agregat zapoje najlepšo jutranjo melodijo in naenkrat obnemijo tudi jutranje ptice, ki so še nedavno naznanjale čudovit dan.
Ne morem se upreti nepotrebnemu, a izredno zaželenemu obratu ročice za plin, ki povzroči še lepše in bolj odločne poke, ki prihajajo iz tipičnega roadsterskega izpušnega sistema. Le-ta na plano pošlje poln in mogočen zvok, ki je lahko izredno zasvojljiv. Le na kratko postanem, da motor nekoliko pridobi na temperaturi in da zapnem vse potrebne zadrge.
Na merilniku lahko vidim le kazalec, ki prikazuje hitrost, potovalni računalnik z najosnovnejšimi informacijami ter signalne lučke, ki prikazujejo, kdaj je menjalnik v nevtralnem položaju, kdaj je prižgana dolga luč in kdaj je prazen tank. Ja, motocikel je tako tradicionalno klasičen, da ne premore niti kazalca za prikaz vrtljajev motorja in količine goriva v rezervoarju, prav tako pa se na zaslonu ne izpisuje trenutno uporabljena prestava.
Ker vem, da je rezervoar še poln, stisnem sklopko, pretaknem v prvo prestavo in rahlo dodam plin. Motor se z napadalno simfonijo premakne v že prej omenjeni lahkotnosti. Jutranji asfalt, pnevmatike in motor so še hladni, zato je nekaj prvih kilometrov temu primernih. Na potovalnem računalniku končno zagledam, da je motor ogret na 90 stopinj celzija in takrat se začne pravi užitek v vožnji. Ravno pravšnji čas pridem iz mesta in pred menoj se izrišejo čudoviti zavoji, ki kar kričijo in vabijo naj se jim približam. Če je R nineT Pure še tako mestno naravnan klasik, preprosto ne morem mimo dejstva, da se neverjetno znajde tudi v zavojih in daje občutek, da je bil narejen prav za vsakega od njih.
Na začetku previdno, nato pa ga z vedno večjim zaupanjem priganjam iz zavoja v zavoj in Pure mi to vrača z nasmeškom na obrazu in neverjetno dobrimi občutji, saj preseneča s svojo okretnostjo. Od zavoja do zavoja se požene kot poblaznel in takrat spoznam, da je 110 konjskih moči in 116 Nm navora, koliko premore motor, idealna zaloga moči.
Naposled iz zavitih cest prispem v predmestje in počasi tudi v vedno bolj gost promet, saj malega pobalina vračam v okolje, za katerega je načeloma namenjen. S svojim robustnim in surovim zvokom obrne glave, z nenavadno starinskim ter privlačnim izgledom pa razširi zenice opazovalcev. Seveda ne spada med najbolj vpadljive motocikle, pa vendar je bilo pogledovanje za njim presenetljivo.
Kot že omenjeno, me pri tem motociklu zmoti le nekaj malenkosti. Kot prvo bi vsekakor izpostavil sedalni del, ki je sicer prijeten, a na daljših poteh zna pustiti svoj davek na zadnjici. A BMW R nineT Pure pač ni mišljen kot potovalnik, ni tako? Tudi druga malenkost se navezuje na daljše poti zunaj mest, saj sem pri tem motociklu na poti skozi pusto podeželje pogrešal kazalec za gorivo. Na pomanjkanje bencina te opozori šele prikaz na računalniku, kar pa je v bolj zakotnih krajih lahko problem, a spet ponavljamo, da kupci takšnega motorja le-tega ne bodo prvotno koristili kot potovalnik.
A če povzamem moje druženje s tem zasvojljivim in očarljivim motociklom, naj povem, da je vozna izkušnja z njim nekaj posebnega in zares zabavnega. Moči je na pretek, okretnost je izredna, nad dizajnom sem preprosto navdušen, zvok kot najlepša melodija…gre za vrhunski retro motocikel, ki nas zaradi tako izjemne prvinske izkušnje povrne več deset let v preteklost, ko je bilo bistvo v občutku svobode in užitku v vožnji. In prav to zna pričarati BMW R nineT Pure.
Če se želite prepričati na lastni koži vabljeni v salon BMW A-Cosmos v Ljubljani.
Zelo zanimiv članek z dobro galerijo slik!