...ali kot bi rekli prebivalci Novega sveta: "Oldie goldie" ter "Old is gold". In res je tako! Klasiki so preprosto tisto pravo, saj so grajeni po že preverjenem večletnem receptu, ki je prepričal že pred desetletji in navdušuje še danes. Tokrat je svojo dovršenost pokazal retro mestni motocikel BMW R nineT Pure iz BMW serije motociklov Heritage.
Izgled
9
Ergonomija
8
Udobje
6
Vozne lastnosti
8
Zmogljivost
9
Oprema
5
Cena
8

Heritage – tako je BMW poimenoval serijo svojih novih modelov, ki želijo obuditi tistega pravega duha samih začetkov BMW motociklizma. Gre za nostalgično obarvana vozila in prav vsak motocikel zaobjema določeno področje motociklizma; govora je o bolj terensko naravnanih (R nineT Scrambler ali R nineT Urban),  dirkaških (R nineT Racer), pa vse tja do najbolj pristne in osnovne oblike motocikla. Prav slednjega sem imel čas preizkusiti tudi sam in priznam, da me je ta pristnost in enostavnost retro motocikla privlačila do te mere, da sem ga le stežka “razjahal”. Seveda govorimo o najbolj čistem in h koreninam približanem primerku med vsemi. To je BMW R nineT Pure, ki nam ga je za dober teden dni v uporabo posodil pooblaščeni trgovec motociklov BMW A-Cosmos.

BMWBLOG - BMW A-Cosmos - BMW TEST - BMW RnineT PURE - BMW Motorrad (10)

Nima ničesar, pa vendar ima istočasno prav vse, kar pravi motorist potrebuje: fenomenalen zvok, odlične pospeške, vrhunsko lego na cesti in najpomembneje – sposobnost osrečiti jezdeca. Prav slednje je njegova najpomembnejša lastnost in njegovo glavno poslanstvo. Na to namiguje že ime, ki z besedo Pure označuje vrhunsko uporabniško izkušnjo, ki izhaja iz samega bistva – užitka v vožnji.

Eden izmed pomembnejših atributov tega motocikla je vsekakor tudi izgled, ki je ekstremno svojevrsten in spominja na sedemdeseta leta prejšnjega stoletja, ko je BMW s prav takimi motocikli osrečeval svobodoželjne motoriste in jih s klasičnim izgledom spominjal na same začetke iz leta 1923. Žal pa ga ta klasična zasnova in izredno lepe linije stanejo prostornosti in udobnosti. Na daljših vožnjah bo sopotnik na zadnjem sedežu deležen tope bolečine v zadnjici, prav tako se po nekaj sto prevoženih kilometrih neprijetnost pojavi tudi pri vozniku, a če smo realni in iskreni, takšen motocikel prvotno niti ni namenjen potovanjem, saj je bil zasnovan kot mestni retro motor, ki ga voznik vozi po principu “od kavarne do kavarne”.

A vendar kljub odlični okretnosti v mestu R nineT Pure še kako “paše” na zavite ceste ruralnega okolja, kjer z neverjetnim užitkom pogumno “léže” ob grob asfalt in s tem vozniku po žilah požene kri in adrenalin.

In kakšna so občutja ob vožnji s tem prav posebnim »starodobnikom«? Vsekakor fenomenalna! Motor kljub svojim 219 kilogramom deluje izredno lahkotno in okretno in prav zato sem se z njim zares hitro povezal. Saj veste, motocikel in njegov voznik morata biti za prepričljivo vožnjo kot eno in pri BMW R nineT Pure to vsekakor ni težko doseči.

Pa preidimo k tistim pravim občutjem, ki so me obdajala med vožnjo. Ko sem se na vse zgodaj zjutraj oblekel v motorističen kombinezon, sem že nestrpno čakal, da sedem na raven sedež motocikla in pritisnem na stikalo za zagon motorja. Obrnem ključ, rahel pisk naznani, da se motor pripravlja na začetek avanture in že v naslednjem trenutku svoj prst, odet v usnjene rokavice, postavim na rdeče stikalo in ga željno pritisnem. Motor se strese in bokserski dvovaljni štiritaktni agregat zapoje najlepšo jutranjo melodijo in naenkrat obnemijo tudi jutranje ptice, ki so še nedavno naznanjale čudovit dan.

Ne morem se upreti nepotrebnemu, a izredno zaželenemu obratu ročice za plin, ki povzroči še lepše in bolj odločne poke, ki prihajajo iz tipičnega roadsterskega izpušnega sistema. Le-ta na plano pošlje poln in mogočen zvok, ki je lahko izredno zasvojljiv. Le na kratko postanem, da motor nekoliko pridobi na temperaturi in da zapnem vse potrebne zadrge.

Na merilniku lahko vidim le kazalec, ki prikazuje hitrost, potovalni računalnik z najosnovnejšimi informacijami ter signalne lučke, ki prikazujejo, kdaj je menjalnik v nevtralnem položaju, kdaj je prižgana dolga luč in kdaj je prazen tank. Ja, motocikel je tako tradicionalno klasičen, da ne premore niti kazalca za prikaz vrtljajev motorja in količine goriva v rezervoarju, prav tako pa se na zaslonu ne izpisuje trenutno uporabljena prestava.

Ker vem, da je rezervoar še poln, stisnem sklopko, pretaknem v prvo prestavo in rahlo dodam plin. Motor se z napadalno simfonijo premakne v že prej omenjeni lahkotnosti. Jutranji asfalt, pnevmatike in motor so še hladni, zato je nekaj prvih kilometrov temu primernih. Na potovalnem računalniku končno zagledam, da je motor ogret na 90 stopinj celzija in takrat se začne pravi užitek v vožnji. Ravno pravšnji čas pridem iz mesta in pred menoj se izrišejo čudoviti zavoji, ki kar kričijo in vabijo naj se jim približam. Če je R nineT Pure še tako mestno naravnan klasik, preprosto ne morem mimo dejstva, da se neverjetno znajde tudi v zavojih in daje občutek, da je bil narejen prav za vsakega od njih.

Na začetku previdno, nato pa ga z vedno večjim zaupanjem priganjam iz zavoja v zavoj in Pure mi to vrača z nasmeškom na obrazu in neverjetno dobrimi občutji, saj preseneča s svojo okretnostjo. Od zavoja do zavoja se požene kot poblaznel in takrat spoznam, da je 110 konjskih moči in 116 Nm navora, koliko premore motor, idealna zaloga moči.

BMWBLOG - BMW A-Cosmos - BMW TEST - BMW RnineT PURE - BMW Motorrad (27)Naposled iz zavitih cest prispem v predmestje in počasi tudi v vedno bolj gost promet, saj malega pobalina vračam v okolje, za katerega je načeloma namenjen. S svojim robustnim in surovim zvokom obrne glave, z nenavadno starinskim ter privlačnim izgledom pa razširi zenice opazovalcev. Seveda ne spada med najbolj vpadljive motocikle, pa vendar je bilo pogledovanje za njim presenetljivo.

Kot že omenjeno, me pri tem motociklu zmoti le nekaj malenkosti. Kot prvo bi vsekakor izpostavil sedalni del, ki je sicer prijeten, a na daljših poteh zna pustiti svoj davek na zadnjici. A BMW R nineT Pure pač ni mišljen kot potovalnik, ni tako? Tudi druga malenkost se navezuje na daljše poti zunaj mest, saj sem pri tem motociklu na poti skozi pusto podeželje pogrešal kazalec za gorivo. Na pomanjkanje bencina te opozori šele prikaz na računalniku, kar pa je v bolj zakotnih krajih lahko problem, a spet ponavljamo, da kupci takšnega motorja le-tega ne bodo prvotno koristili kot potovalnik.

A če povzamem moje druženje s tem zasvojljivim in očarljivim motociklom, naj povem, da je vozna izkušnja z njim nekaj posebnega in zares zabavnega. Moči je na pretek, okretnost je izredna, nad dizajnom sem preprosto navdušen, zvok kot najlepša melodija…gre za vrhunski retro motocikel, ki nas zaradi tako izjemne prvinske izkušnje povrne več deset let v preteklost, ko je bilo bistvo v občutku svobode in užitku v vožnji. In prav to zna pričarati BMW R nineT Pure.

Če se želite prepričati na lastni koži vabljeni v salon BMW A-Cosmos v Ljubljani.

BMWBLOG - BMW A-Cosmos - BMW TEST - BMW RnineT PURE - BMW Motorrad (14)

Specifikacije

Motor
Tip
Zračno/oljno hlajeni, štiritaktni bokserski motor, dve odmični gredi in štiri radialno postavljeni ventili na valj, protivibracijska gred
Delovna prostornina
1.170 ccm
Nazivna moč v kW
81 kW
Nazivna moč v KM
110 KM
Maks. navor
116 Nm
Kompresijsko razmerje
12,0
Največja hitrost
Preko 200 km/h
Masa praznega vozila
219 kg
Dovoljena skupna masa
430 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
120/70 ZR17
Dimenzije zadaj
180/55 ZR17
Zavore
Zavore spredaj
Dvojna kolutna zavora, koluti premera 320 mm, štiribatne zavorne čeljusti
Zavore zadaj
Enojni kolut premera 276 mm, dvobatna plavajoča zavorna čeljust
Poraba goriva
Poraba po WMTC na 100 km
5,3 l
Posoda za gorivo
17 l
Mere
Dolžina
2105 mm
Širina z ogledali
900 mm
Višina brez ogledal
1240 mm
Višina sedeža
805 mm
Medosna razdalja
1493 mm
Cena
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

1 komentar

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code