Štirikolesni pogon ali pogon na zadnji kolesni par - izbira je vaša. BMW M5 zadnje generacije je sicer odličnem v vsem, kar lahko pričakujemo tudi od običajne poslovne limuzine.
Zunanjost
8
Notranjost
9
Ergonomija
9
Udobje
9
Zmogljivost
10
Vozne lastnosti
10
Oprema
10
Cena
6

Nekateri želijo izstopati, drugi pa raje pustijo nepozaben vtis. No, M5 zadnje generacije brez dvoma spada v skupino slednjih, in prav vsako generacijo je bilo tako. Medtem, ko dinamične poteze oblikovalskega jezika znamke močno prispevajo k vzbujanju pozornosti, je njegov značaj tudi v zadnji generaciji precej bolj skrivnosten. Uspešna zgodba BMW M5 se je začela v münchenskem BMW Motorsport GmbH leta 1984 in vse od takrat so generacije skozi bogato zgodovino osvajale srca najbolj zagretih avtomobilskih navdušencev. Po dolgem pričakovanju smo M5 zadnje generacije dočakali avgusta prejšnje leto. Že ob sami predstavitvi je bilo jasno, da bo M5 (znova) dobesedno ”pometel” s konkurenco in svetu predstavil dih jemajočo in relativno udobno poslovno limuzino, ki bo kupce prepričevala z učinkovito dinamiko in neverjetnimi zmogljivostmi. Prevzema novega M5 sem se povsem pričakovano veselil že nekaj dni in ko sem končno dočakal ta dan me je oblil izjemen občutek, to doživetje je namreč nekaj najboljšega kar si lahko želi marsikateri avtomobilski navdušenec. Že ob prvem bežnem pogledu, ko sem prevzel testni primerek sem opazil agresivne odbijače z izrazitimi in obenem elegantnimi prehodi med potezami karoserije, ki močno pripomorejo k preobrazbi poslovne limuzine v zmogljivega športnika in pa streho iz ogljikovih vlaken, katere prejšnji M5 ni imel. Težko ne bi opazil tudi mogočne grbine na pokrovu motorja, ki namiguje na to, da se spodaj nahaja ogromen bencinski motor. Vsi se zavedamo, da je lepota subjektivna in povsem v očeh opazovalca ter marsikomu se bo zdel novi M5 žal nekoliko premalo izstopajoč, sploh v kakšni taki barvi kot je bil recimo naš testni primerek – Marina Bay Blue Metallic. Vsekakor menim, da pri avtomobilih, ki so hkrati tako atletski in agresivni, dinamike ni moč skriti. Ampak kot sem že na začetku omenil to ni njegovo poslanstvo, v primeru, da vas ne bo osvojil s svojo prepoznavnosjo, bo zagotovo prepričal po prvih nekaj prevoženih kilometrih.

Le pritisk tipke Start/Stop je bil potreben, da se je ves avtomobil stresel ob hladnem zagonu ogromnega osemvaljnika, meni pa se je hkrati naježila koža. Po prvih odpeljanih kilometrih v mestu sem tako komaj čakal, da zapeljem na ljubljansko obvoznico ter da se motor segreje na delovno temperaturo. Ko sta bila slednja pogoja izpolnjena in M5 v najbolj brutalnem voznem načinu, se je začelo pravo veselje! Ob prvem močnejšem pritisku na plin sem takoj ugotovil, da z njim ni šale – pospeševanje s polnim plinom v trenutku zasvoji in pričara neopisljiv nasmeh na ustih. Ne govorim le o samem sunku, h kateremu mimogrede močno prispevata tudi dve variabilno vodeni turbini, temveč tudi o glasnem rohnjenju orkestra osmih valjev, ki vse to še dodatno obogati. Prav izpuh je kriv, da lahko novi M5 dojamemo kot udobno poslovno limuzino ali pa čistokrvnega športnika, ki ogreje dušo in vas čutno prebudi. Pod motornim pokrovom M5 najdemo bencinski motor prostornine 4,4 litra z osmimi valji in 32 ventili, kodno imenovan tudi S63B44T4. Slednja kombinacija postreže z velikimi številkami: Neverjetnih 600 konjskih moči oziroma 441 kilovatov je na voljo med 5600 in 6700 vrtljalji na minuto, 750 nevtonmetrov navora pa že pri relativno nizkih 1800 in vse do 5600 obratov na minuto. Pospešek do stotice? Podatki ne lažejo, novi M5 do stotice kilometrov na uro po tovarniških podatkih potrebuje le 3,4 sekunde, kar pomeni, da gre za najhitrejši BMW vseh časov. Do 200 kilometrov na uro potrebuje dobrih 11 sekund, z dodatnim paketom M Driver’s Package s katerim je bil opremljen testni primerek za dodatnih 2.708,00€ pa doseže 305 kilometrov na uro v dobre pol minute! Novi BMW M5 je še bolj plemenit in športno neverjetno izpopolnjen. ”M”, kot najhitrejša črka na svetu ponosno predstavlja moč!

Kaj hitro sem ugotovil, da tak avto le ne spada v mestne prestolnice, če seveda želimo spoznati njegovo najbolj ne-civilizirano plat. Po kratkem premisleku sem se odločil za pot na Jezersko. Cesta do omenjene destinacije prepriča s slikovito pokrajino, a zaradi tega prav zagotovo nismo tu. Do avstrijske meje sem spoznaval vozno dinamiko, občutek natančnega krmiljenja, komunikacijo na volanu in s tem iskal meje oprijema v voznem načinu 4WD Sport, ki ne popusti tudi v najhitreje odpeljanih zavojih, gre pa seveda tudi kako drugače. Takoj po prečkanju avstrijske meje se nam prikažejo ostri zavoji, ki pa so dovolj široki, da se lahko prepustimo užitkom zadnjega pogona. Če je cesta dovolj široka kot v našem primeru (ali še bolje, na dirkališču), voznik pa športno razpoložen, kar sem brez dvoma bil, M5 pa v voznem načinu 2WD Sport meje delovanja pogona na zadnji osi dvigne precej višje in tako omogoča relativno nadzorovan zdrs zadka. Glasno rohnjenje požrešnega osemvaljnika, cviljenje pnevmatik in dim izpod koles je stvar, o kateri sanjajo vsi. Kot se je izkazalo, je novi M5 izjemno zabaven za tiste, ki se radi vozijo ”pošrek”, saj so lahko koti drsenja ogromni! Ni besed, ki bi opisale kako neverjeten občutek je, ko zadek na prvi pogled udobne poslovne limuzine zapleše v pravem ritmu. Odlične so tudi zavore, saj je bil testni primerek opremljen z M Carbon keramičnimi zavorami za dodatnih 9.725 evrov. Najbolj korenita sprememba in obenem novost je zagotovo štirikolesni pogon M xDrive, ki je tudi prvič na voljo v športnem vozilu z oznako M. Del tega sistema je tudi Active M diferencial, ki skrbi za razporeditev navora na zadnji osi. Sistem deluje v treh voznih načinih, kot običajni štirikolesni pogon (4WD), kot športno naravnan štirikolesni pogon (4WD Sport) in kot dvokolesni pogon na zadnjih kolesih (2WD). Pogonski sklop združuje tudi osem-stopenjski ZF samodejni menjalnik, ki je nadomestil dvo-sklopčni samodejni menjalnik imenovan DCT (le-tega uporabljajo drugi M modeli).

Ko si boste zaželeli daljših potovanj ali vsakodnevnih poti, pa boste odkrili njegov drug obraz – relativno visoko mero udobja, praktičnosti in nenazdanje tudi prestiža. Premišljeno oblikovana in sodobna notranjost z dovršeno armaturno ploščo, ki prepriča z vrhunsko ergonomijo doda češnjo na torto. Čeprav je notranjost na hitri pogled podobna tisti iz običajne serije 5, ker jo razen sedežev loči le peščica detajlov, je le-ta precej bolj izpopolnjena. Ob prvem vstopu v kabino so me na pragovih pozdravile letvice, ki ponosno označujejo da gre za M5. Sedeži z neštetimi nastavitvami, z gretjem, s hlajenjem (prezračevanjem) in z masažo so zelo udobni, znajo pa tudi stisniti z izrazito bočno oporo takrat, ko je to seveda potrebno. Lahko bi celo rekli, da je sedenje že skorajda preveč udobno. Pred voznikom svojo pozornost iščeta dve rdeči tipki, M1 in M2. Taki detajli nemudoma ogrejejo srce vsakega voznika, ki si želi adrenalina. Ti dve tipki omogočata shranitev ”eksplozivnosti” motorja, stopnjo nastavitev blažilnikov (vzmetenja), in pa stopnjo odzivnosti volana poleg drugih nastavitevVsi omenjeni sklopi se lahko nastavijo od najbolj civilizirane nastavitve Comfort, do druge stopnje Sport ali pa zadnje, najbolj surove, ki se imenuje Sport Plus. Najboljši del notranjosti BMW M5 je zagotovo prestavna ročica menjalnika, ki je povsem drugačna od drugih modelov znamke in elegantno všečna. Kakovost prestižne notranjosti vozila se sicer opazi tudi v skrbno izbranih podrobnostih: od Merino usnjenega oblazinjenja v Silvertsone I Black barvi, varnostnimi pasovi z znanimi M črkami, odličnim zvočnim sistemom Bowers & Wilkins za dodatnih 3.978,00 €… Najboljši del vozila? BMW F90 M5 lahko brez težav uporabljate tudi kot pravo družinsko vozilo! Za potnike je na zadnji klopi več kot dovolj prostora in položaj sedenja je odličen (tako kot pri običajni seriji 5), hkrati pa se bodo zahvaljujoč dodatnega paketa zabavne vsebine Professional, ki doda TV z daljinskim upravljalnikom, potniki tudi zabavali. Prtljažnik s 530 litri in zložljivimi naslonjali zadnjih sedežev pa bo zagotovil prevoz prtljage. To pa je brez dvoma kombinacija, o kateri sanjajo vsi očetje.. Ferrari Enzo na primer je do stotice za 0,2 sekunde počasnejši, seveda je to superšportnik s še bolj izrazito dinamiko, a M5 vseeno zagotavlja več kot izjemne zmogljivosti v kombinaciji z vsakodnevno praktičnostjo in prestižem. V kolikor ste mislili, da sem med štiridnevnem druženjem vozil le najbolj ekstremno se motite, tudi zgornje trditve sem dodobra preizkusil.

Spisek opreme je kot se za tako vozilo spodobi že v osnovi izjemno bogat. Vseeno pa se najdejo dodatki, ki bi si jih želeli. Testni primerek je bil dodatno opremljen še za slabih 47 tisoč evrov. Med bolj zanimivo dodatno opremo smo našli M športni izpušni sistem za 1.659 evrov, M Carbon pokrov motorja za 1.326 evrov, boljši ključ z zaslonom za 320 evrov, M varnostne pasove za 332 evrov, varnostni paket Active Protection in Driving Assistant Plus za skupno 2.454 evrov, Parking Assistant plus za 564,00 evrov, podporo ukazov s kretnjami za 276 evrov in pa BMW Night Vision s funkcijo prepoznavanja oseb za 2.210 evrov

Ko govorimo o minusih, bi na prvo mesto zagotovo postavil njegovo ceno. Zajemite sapo, saj je cena testnega primerka znašala več kot 204 tisoč evrov! Čeprav se to na prvi pogled zdi ogromno, je cena povsem upravičena (ko se pač moraš sprijaznit z našimi dajatvami). Na svetu težko najdemo avtomobil, ki bi se mu lahko komaj približal in je tako edina izbira, če iščete avtomobil, ki je odličen v skorajda vsem. Na drugo mesto bi postavil porabo, saj je na testnem krogu po štiridnevnem druženju povprečje na sto prevoženih kilometrov znašalo 16 litrov. V primeru težke noge lahko M5 poln rezervoar goriva, ki znaša 68 litrov ”popije” v manj kot 300 kilometrih. Ob tem je pomembno poudariti tudi dejstvo, da lahko z enakomerno vožnjo pri hitrosti 120 kilometrih na uro 4,4-litrski V8 porabi le dobrih 9 litrov goriva. Glede na obsežno konjenico pod pokrovom motorja in dodatnimi 20-palčnimi aluminijastimi platišči Double-spoke 706 M za dodatnih 2.321 evrov je to brez dvoma odličen podatek.

Ampak ali niso stvari, ki sem jih omenil v testu povsem kontradiktorni s prvotno filozofijjo znamke oziroma M oddelka? Kje je gola surovost prvotnih M avtomobilov, ki so zgodovino začrtali z zadnjim pogonom, velikim bencinskim agregatom brez turbo polnilnikov in s popolnoma vodoravno krivuljo navora, pogonski sklop pa je združeval hiter in natančen ročni menjalnik? Novega M5 je večino časa povsem lahkotno voziti, tako lahko, da vmes celo pozabiš, da voziš 600 konjsko limuzino po možnosti s pogonom na zadnji kolesni par. Pri novem BMW M5 gre brez dvoma za vrhunsko vozilo, zato ni čudno, da ga je večina avtomobilskih navdušencev prav zaradi štirikolesnega pogona označila za najboljše M vozilo kdajkoli izdelano, seveda le v primeru, dokler ne štejemo še M5 Competition izvedenke. Predstavlja paket prestižne in udobne limuzine, ki se lahko s pritiskom določenih tipk spremeni v podivjano pošast. S tehničnega vidika je impresiven, 600 konjev pa tudi ni tako agresivnih, da bi se jih morali bati (vsaj ne v Comfort in 4WD nastavitvi). Ciljna skupina kupcev je znana, krog tistih, ki si ga lahko privošči je zelo ozek. Toda BMW M5 v zadnji generaciji ponuja veliko več, kot bi morda mislili na prvi pogled.

Če strnem moje misli: M5 je lepo videti in se v njem udobno peljati, lepše ga je slišati, a brez dvoma ga je še boljše voziti.

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
8/4
Delovna prostornina
4.395 ccm
Hod/vrtina bata v mm
88,3/89,0
Nazivna moč v kW
441 kW
Nazivna moč v KM
600 KM
Maks. navor
750 Nm
Kompresijsko razmerje
10,0
Največja hitrost
305 km/h
Pospešek
3,4s od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1.855 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
275/40 ZR19 105Y XL
Dimenzije zadaj
285/40 ZR19 107Y XL
Poraba goriva
Mestna
14,5 l/100 km
Vožnja izven mesta
8,2 l/100 km
Kombinirana
10,7-10,8 l/100 km
Emisije CO2
243-246 g/km
Posoda za gorivo
68 l
Mere
Dolžina
4965 mm
Širina
1903 mm
Višina
1473 mm
Medosna razdalja
2982 mm
Cena
Osnovna cena
157.500,00€ €
Cena testnega
204.268,00€ €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code