Izgled 8 | |
Ergonomija 10 | |
Udobje 10 | |
Vozne lastnosti 8 | |
Zmogljivost 8 | |
Oprema 10 | |
Cena 4 | |
8.3 SKUPNA OCENA | POVZETEK Ultimativen srednjerazredni potovalni in hkrati tudi terenski enduro motocikel s krepko ceno, ki se z dodajanjem opreme lahko približa 20 tisočakom. Vseeno, mali GS v najbolje opremljeni različici je zanimiv stroj. Cenili ga bodo poznavalci in res zahtevni vozniki, ki bodo prepoznali nekatere prednosti manjše embalaže v primerjavi s kraljem - R 1250 GS adventure. |
Veliki GS – R 1250 je pač vzor. Ne le drugim modelom znamke BMW, ampak tudi tekmecem. V Evropi predstavlja kar 40 odstotni delež vseh prodanih BMW motociklov. V Sloveniji in še marsikje je že dolga leta med vsemi znamkami najbolje prodajan motocikel na trgu in to kljub visoki ceni, ki se pri nas prične pri 17 tisočakih.
Torej, kakšne možnosti sploh ima F 850 GS? Zakaj se ne zmore odpeljati iz sence velikega brata in zakaj kupci v časih, ki niso ravno blesteči, ne posegajo po manjšem in cenejšem modelu? Na vsa ta vprašanja ni pravega odgovora. Morda še najbolj zdrži ta, da je veliki GS pač ikona, ki jo ne doseže noben drug motocikel. Ne glede na ceno, tehniko in še kaj. Ko se skupine Nemcev, Slovencev, Italijanov in drugih motoristov odločijo za potovalni stroj, pade naročilo pet, deset, dvajset ali več R 1250 GS. Takrat padejo prodajne možnosti vseh drugih motociklov, tudi F 850 GS.
A to naj vas ne zavede, ne zoža pogleda na motocikle in izbiro. Tudi mali GS je namreč lahko odlična ali celo boljša izbira kot veliki brat. Še posebej ko sta v igri cena in uporabnost. Verjamemo celo, da je F 850 GS lahko odlična alternativa večjemu. Da je vsestransko bolj uporaben in nezahteven, obenem pa skoraj tako primeren za brezpotja in daljše poti kot veliki.
Za tiste, ki iščejo robusnost in se zato odločijo za paket adventure, mali ponuja veliko dobrega. Denimo 875 milimetrov visok sedež (ta je lahko tudi nižji, a le ob naročilu v tovarni), višji in ročno nastavljiv vetrobran, serijski komfortni sedež, ki je res udoben, varnostne loke okoli agregata in njegovo zaščito v spodnjem delu. Serijski ščitniki rok so prav tako dobrodošli.
Nastavljivo vzmetenje ESA, s programi road, rain in dynamic, ki jih voznik lahko menja med vožnjo, navdušuje z občutnimi spremembami, ki v kombinaciji s samonastavljivo zdrsno sklopko omogočata zanesljivo vožnjo po spolzkem terenu, tudi pri prestavljanju navzdol. Za brezpotja lahko s programoma enduro in enduro pro začasno tudi upočasnimo ali celo v celoti izklopimo, drugače hiter in učinkovit, ABS sistem. Slednja programa, ki vplivata tudi na sistem za nadzor zdrsa zadnjega kolesa (ASC), dopuščata večje zdrse pogonskega kolesa. S tem bomo lažje prečkali zahtevnejše terene ali pa se samo malo pozabavali.
Ko ga opremite še z aluminijastimi kovčki, ki so res robustni in prostorni ter širokim in centimeter in pol višjim krmilom ter razširjenim in krepko povečanim 23-litrskim rezervoarjem, pa mali GS kar naenkrat postane velik in robusten in tudi na pogled prav nič skromen.
Kot tak je odlično opremljen za popotnike, ki gorivo točijo vsakih 500 kilometrov, radi zavijejo iz asfaltnih poti, se odpravijo na prečkanje puščave ali vsaj po razritih makadamskih in gozdnih poteh ter obenem iščejo bolj okretnega in cenejšega vsakdanjega sopotnika, v čemer mali GS vsekakor blesti.
Tudi agregat, 850 kubični vrstni dvovaljnik, zadosti visokim zahtevam. Je miren, prožen in dovolj zmogljiv. Moč 70 kilovatov zadošča tudi za prehitevanja, navor 92 newtonmetrov opozarja na elastičnost, ki jo stroj ponuja od dobrih dveh tisočakov. Le iskrivosti večjega stroja nima. Mu pač manjka 30 kilovatov in 400 kubikov, a je obenem tudi za pet tisočakov cenejši. Takšen GS namreč stane 14 tisočakov, R 1250 GS adventure pa 19 tisočakov. Z dodajanjem opreme pa tudi pri F 850 GS adventure lahko pridete na zgornjo številko. To pa je, kot vemo, slabost tako dvo, kot tudi štirikolesnih BMW izdelkov.