Morda ste se obregnili ob kontradiktoren naslov, ki bo marsikoga spravil v negotovost, a ravno ta najbolje opiše, kako zanimiv in netipično tipičen je BMW F 800 GT ...
Izgled
6
Ergonomija
8
Udobje
9
Vozne lastnosti
8
Zmogljivost
8
Oprema
6
Cena
8

BMW F 800 GT je eden izmed tistih bavarskih motociklov, ki izstopajo iz že znanega in tipično bavarskega kalupa. “Kako to misliš?”, se boste morda vprašali. Naj pojasnim svojo nenavadno misel. Najprej se lahko motorja lotimo s povsem vizualnega vidika; sprednje svetilo je nekaj posebnega, ne premore tipičnega BMW “angel eyes” podpisa, prav tako pa na prvi pogled tudi ni deležen asimetričnih dveh delov luči, kot smo to poznali pri starejših modelih. Boljši pogled v svetilo izdaja, da asimetrija ostaja, vendar je sprednje svetilo zakrito s steklom, kar daje občutek celote in s tem prvi vtis netipičnega motocikla BMW.

Kot drugo posebnost bi izpostavil nekoliko starinske in za BMW skoraj nepričakovane analogne števce z majhnih digitalnim zaslonom, ki sicer prikazuje vse potrebno (manjka le prikaz dosega), pa vendar ne deluje dovolj sodobno za leto 2018.

Tretja zanimivost se bohoti na boku motocikla in je tako pomembna iz vizualnega kot tudi tehničnega področja. Marsikdo je verjetno ugotovil, da imam v mislih nekonvencionalen prenos moči, natančneje JERMEN. Da, le-ta je precejšnja redkost na motociklih, pohvali pa se lahko s precej nezahtevnim vzdrževanjem in mehkejšim prenosom moči.

Kot zadnjo netipično lastnost tega potovalnega motocikla bi omenil pozicijo sedenja, ki je v osnovi sicer odlična in tipično bavarska, po drugi strani pa voznik sedi precej bolj v skrčenem oz. športnem položaju, kot bi od potovalnega motocikla pričakovali, kar daje boljši občutek pri dinamični vožnji in v čudovitih zavojih. Ta motocikel je torej namenjen dinamično naravnanim motoristom, ki se radi močno nagnejo v zavoj in uživajo v hitri vožnji, po drugi strani pa si znajo vzeti čas in cel dan izkoristiti za dolgo turo preko Dolomitov ali pa se zapeljati do kristalno čistega morja. Motocikel vas bo s svojimi potovalnimi lastnostmi pripeljal natanko tja, kamor boste želeli priti, če ste le dovolj vztrajni.

Po drugi strani pa je BMW F 800 GT tisti pravi, tipični BMW, kot ga poznamo. Kot prvo velja izpostaviti 798 kubični dvovaljni agregat, ki razvije 90 konjskih moči in 86 Nm navora. Njegova šibka točka so le nižji vrtljaji, kjer ni tako zelo poskočen, pri 5000 vrt./min. pa preseneti in pokaže svoj pravi obraz, istočasno pa glasno vpije:

“Nikar me ne vozi pod 5000 vrt./min.!”

Z igrivim in zelo hvaležnim agregatom pa je seveda povezana tudi dinamika vožnje, kar bi rad še enkrat poudaril in pohvalil, saj se motocikel pelje zares odlično in odločno, po čemer so bavarski motocikli tudi znani. Za tipično oz. netipično pa se ne morem opredeliti pri kvaliteti sedalnega dela, ki se je na moji relativno dolgi celodnevni poti izkazal kot pohvale vreden (žal se vsi bavarski motocikli na tem področju ne morejo pohvaliti). V enem dnevu sem namreč z le enim večjim postankom prevozil nekaj več kot 600 kilometrov, zadnjica pa je bila kljub dolgemu sedenju relativno malo razbolena. Tudi lega za krmilom ni preveč prisiljeno športna in zato prijetna celo na daljših vožnjah.

Sicer pa se F 800 GT lahko pohvali s skoraj vso sodobno elektroniko, ki jo nudijo zadnji modeli motociklov. Morda bodo hitri vozniki še najbolj pogrešali Quick Shifter, ki omogoča pretikanje med prestavami brez uporabe sklopke.

Kot zadnjo tipično lastnost pravega bavarskega motocikla pa lahko omenim…prav ste uganili; njegovo ceno. Osnovni BMW F 800 GT stane 11.050 evrov, testni primerek v črnem odtenku Black Storm metallic pa je vreden 11.808 evrov. A če dobro pomislim: je to res tipična (visoka) cena za bavarski motocikel, ki nudi prepričljiv potovalni in odločen športen karakter?

Lahko nekaj netipičnih lastnosti pretehta tiste prave lastnosti, ki jih nudi Bavarec? Ne.

BMW F 800 GT je najboljši netipično tipičen Bavarec, je odličen kompromis med potovalnim in športnim in je kljub vsemu v osrčju še vedno prepričljiv bavarski stroj.

Specifikacije

Motor
Tip
vodno hlajen štiritaktni dvovaljni motor, štirje ventili na valj, upravljani z nihajnimi vzvodi, dve odmični gredi v glavi motorja, mazanje s suhim karterjem
Delovna prostornina
798 ccm
Nazivna moč v kW
66 kW
Nazivna moč v KM
90 KM
Maks. navor
86 Nm
Kompresijsko razmerje
12,0 : 1
Največja hitrost
več kot 200 km/h
Masa praznega vozila
214 kg
Dovoljena skupna masa
420 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
120/70 ZR 17
Dimenzije zadaj
180/55 ZR 17
Zavore
Zavore spredaj
dvojna kolutna zavora, plavajoča zavorna koluta, premer 320 mm, štiribatne fiksne zavorne čeljusti
Zavore zadaj
enojna kolutna zavora, premer 265 mm, enobatne plavajoče zavorne čeljusti
Poraba goriva
Poraba po WMTC na 100 km
4,3 l
Posoda za gorivo
15 l
Mere
Dolžina
2156 mm
Širina z ogledali
905 mm
Višina brez ogledal
1248 mm
Višina sedeža
800 mm
Medosna razdalja
1514 mm
Cena
Osnovna cena
11.050,00 €
Cena testnega
11.808,00 €
+ Pokaži več
- Skrij

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code