Zunanjost 8 | |
Notranjost 10 | |
Ergonomija 10 | |
Udobje 8 | |
Zmogljivost 7 | |
Vozne lastnosti 8 | |
Oprema 9 | |
Cena 8 | |
8.5 SKUPNA OCENA | POVZETEK Z razlogom najboljša izbira Slovencev. Ponuja dovolj udobja, zmogljivosti, varnosti, prostora in opreme, da je lahko to avtomobil za vse priložnosti. |
BMW 520d Touring s samodejnim menjalnikom predstavlja verjetno najbolj prodajano kombinacijo bavarske ‘petice’ pri nas, na splošno pa velja kot avtomobil za vse situacije, saj se lahko z izbranimi pravilnimi opcijami pelje skoraj tako dobro kot manjša F30 serija 3 in obenem ponuja skoraj toliko udobja kot večja in precej dražja serija 7. Pa je vse to res? No ne čisto. Seveda je avtomobil ‘za vse situacije’, saj se pelje dovolj dinamično, da vozniku ni dolgčas, obenem pa ponuja veliko mero udobja, vendar jo z manjšo serijo 3 in večjo serijo 7 še vedno ne gre povsem primerjati.
Nobena skrivnost ni, da se pod pokrovom motorja skriva 2.0 litrski dizelski agregat, ki ponuja 190 konjskih moči in 400 Nm navora. Ni veliko, je pa povsem dovolj. Presenetljivo me je v tem avtomobilu mnogo manj motilo dejstvo, da avtomobil poganja štirivaljnik kot v BMW X4, ki sem ga vozil nedolgo nazaj. Zvok motorja je nekoliko bolj zadušen in manj robat, kar naredi izkušnjo mnogo prijetnejšo. Ravno to je bil namreč glavni razlog, zakaj sem v X4 tako pogrešal dva valja več. Tudi 7,6 sekunde do stotice za ta 1835 kilogramov težak avtomobil (s skoraj polnim rezervoarjem goriva in 75 kilogramskim šoferjem) ni slab rezultat in v praksi pomeni povsem solidne zmogljivosti. Morda pa me je nekoliko presenetila ali bolje rečeno razočarala poraba tega motorja, saj je namen uporabe manjšega motorja ravno ekonomija. Pri umirjeni vožnji na regionalnih cestah ali na avtocesti pri hitrostih do 130 je bila ta še sprejemljiva in se je relacijsko gibala v okolici 6,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. Pri nekoliko bolj dinamični vožnji, ali pri nekoliko višjih hitrostih na avtocesti za katere je tak avtomobil tudi narejen, pa je znala narasti tudi preko 8,5 litrov na 100 prevoženih kilometrov (končno povprečje je bilo 7,9 litra na 100 prevoženih kilometrov).
Presenetljivo se mi je zdel avtomobil navkljub adaptivnemu vzmetenju skozi manjše nepravilnosti na cesti, kot so razpoke in dilatacije, nekoliko trši kot sem pričakoval. Verjetno lahko za to krivimo platišča v velikosti 19 palcev, obuta v ‘run flat’ pnevmatike, ki imajo že v zasnovi trše bočnice, saj je večje nepravilnosti vzmetenje prav lepo požiralo. Nekoliko kontradiktorno vem. Morda je bilo še največje presenečenje obnašanje xDrive pogona, saj se je v določenih primerih avtomobil obnašal, kot bi bil gnan le na zadnji kolesni par, z nekoliko večjo ‘varnostno mrežo’ za napake voznika. Zagotovo ni silil k podkrmarjenju kot je ponavadi težnja štirikolesnih pogonov in to je zelo dobra stvar, saj odvzame vsakršni dvom o tem, ali ne izbrati avtomobila z xDrive pogonom, ker bo le ta potem dolgočasen.
Notranjost je seveda tipično bavarska, kar je odlično. Ergonomija je na najvišji možni ravni, udobje in pozicija za volanom pa ravno tako. Izjemno privlačna je tudi kombinacija temno rjavega usnja s temnim lesom, ki naredi vtis dragega, luksuznega avtomobila in ravno prav pristoji Luxury paketu s katerim je bil opremljen testni primerek. v kolikor, bi sam kupoval novega BMW serije 5, bi prav gotovo izbral enako kombinacijo. Povsem dovolj je tudi prostora v drugi vrsti, prtljažnik pa navduši tako z velikostjo, kot tudi z uporabno obliko.
BMW 520d Touring je torej upravičeno prva izbira Slovencev, saj ponuja dovolj udobja, zmogljivosti, varnosti, prostora in opreme, da je lahko to avtomobil za vse situacije in v prav nobeni vas ne bo razočaral. Z xDrive štirikolesnim pogonom je pridobil še ‘vsevremenske’ zmogljivosti, ki bodo prepričale tudi najhujše skeptike, le nekoliko pazite pri izbiri dodatne opreme. Testni avtomobil jo je imel namreč za skoraj 25 tisočakov.