Zunanjost 10 | |
Notranjost 9 | |
Ergonomija 10 | |
Udobje 8 | |
Zmogljivost 8 | |
Vozne lastnosti 8 | |
Oprema 10 | |
Cena 4 | |
8.4 SKUPNA OCENA | POVZETEK BMW serije 3 je odrasel. Več udobja, tišine in kvalitetnih materialov, a manj užitka v vožnji za prave puriste. |
Že vse od lanskega razkritja nove ‘trojke’ in intervjuja s projektnim vodjo ter vodjo produktnih menedžerjev projekta serije 3 v Parizu, sem zelo nestrpno čakal ta trenutek. Trenutek, ko bom v roke dobil ključ novega BMW serije 3, poln rezervoar goriva in nekaj dni za spoznavanje resnice o novem stebru te priljubljene bavarske znamke. Že takoj, ko sem jo prvič videl na naravni svetlobi sem uvidel, da gre za izjemno privlačen avtomobil agresivnega videza. Barva Portimao Blue je le še pika na i dizajnu nove serije 3, ki enostavno mora biti opremljena z M Sport paketom. Po glavi mi je šlo nešteto vprašanj: ali je novo vzmetenje res ‘neverjetno’ kot mi je obljubil Thomas Bäumer, ali se res pelje mnogo bolje kot prejšnja generacija in nenazadnje tudi ali so kvaliteto izdelave res ponesli na nov nivo? No, najbolje je takoj vse preizkusiti v praksi, mar ne?
”Portimao Blue je le še pika na i dizajnu nove serije 3, ki enostavno mora biti opremljena z M Sport paketom”
Najprej sem dobil odgovor ravno na zadnje vprašanje kjer je odgovor prepričljivo DA. Notranjost izgleda mnogo privlačnejša in je obenem tudi mnogo bolj kvalitetno izdelana kot pri prejšnji generaciji. Velik preskok se čuti že pri sami izbiri materialov, obenem pa daje zasnova armaturne plošče in voznikovega okolja nasploh občutek, kot da smo v večji, premium limuzini. Enostavno daje občutek luksuza, ki ga pri seriji 3 do sedaj nismo bili vajeni. Položaj za volanom je še vedno odličen, ergonomija pa ravno tako ostaja na visokem nivoju. Zahvaljujoč večjim zunanjim meram in precejšnemu prirastku v dolžino medosne razdalje, je tudi prostora v notranjosti občutno več, še posebej za potnike v drugi vrsti.
Še največji preskok v notranjosti pa se je zgodil pri tehnoloških novostih, o katerih smo podrobneje že pisali v članku o BMW Digital Day. Takrat sem jih preizkusil na hitro, sedaj pa sem imel čas tehnološke novosti spoznavati skozi nekaj dnevni test. Čeprav sam nisem ravno tehnološki zanesenjak, sem vseeno opazil nekaj zelo pomembnega. Tik pred novo generacijo serije 3 sem imel na testu namreč BMW X3 tretje generacije, ki ima vgrajeno še prejšnjo različico iDrive sistema ter ostalih asistenčnih sistemov in ravno tukaj se takoj občuti opazen napredek. Asistenčni sistemi kot so recimo aktivni tempomat ter ‘lane assist’, v novi in tehnološko naprednejši seriji 3 delujejo mnogo bolje in bolj tekoče kot v BMW X3, ki je opremljen s starejšimi različicami teh sistemov. Iskreno še nisem srečal aktivnega tempomata, ki bi se tako približal temu, kar jaz hočem od njega. Nič ni nenadnih zaviranj, ko to ni potrebno, ni pospeševanj z nekajsekundnim zamikom in ni ‘odbijanja’ od črte do črte, ko roke povsem umaknemo z volanskega obroča. Največjo novost pri tehnikalijah zagotovo predstavlja ‘BMW Personal Assistent’, ki vam lahko enostavno, zgolj s stavkom ‘Hey BMW, I’m hungry’ (Zdravo BMW, Lačen sem) preko glasovnega vnosa najde najbližjo restavracijo ter vam jo vnese v navigacijo, ali vam preveri ter sporoči, če je vse vredu z avtomobilom. BMW je vanj vgradil tudi nekaj zanimivih funkcij, kot sta recimo program za sproščanje, ki ga aktiviramo s stavkom ‘Hey BMW I’m stressed’ (Zdravo BMW, pod stresom sem) in program za poživitev, ki ga lahko aktiviramo s stavkom ‘Hey BMW, I’m tired’ (Zdravo BMW, udrujen sem). Pri obeh programih avtomobil temu primerno prilagodi klimatizacijo, glasbo v avtomobilu ter celo ambientalno osvetlitev.
”nisem še srečal aktivnega tempomata in sistema “lane assist”, ki bi se tako približal temu, kar jaz hočem od njega!”
Tudi pogonski sklop je zelo zanimiv. 2.0 litrski turbobencinski pogonski agregat, ki razvije 258 konjskih moči in 400 Nm navora je spojen z izjemno dodelanim osem stopenjskim avtomatskim menjalnikom, moč pa je speljana le na zadnji kolesni par – tako kot pri BMW serije 3 enostavno mora biti. Zmogljivosti je dovolj, saj s pospeškom do stotice opravi že v vsega 5,8 sekunde, obenem pa zna biti tudi precej varčen, saj vam povsem realno omogoča povprečno porabo tudi pod 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov.
Ali je novo vzmetenje res tako neverjetno? Odgovor je nekoliko dvoumen, saj na prvo žogo tega ne morem trditi, je pa zagotovo zelo zanimivo. V zavojih v načinu sport zagotavlja veliko podpore, da se avto ne nagiba preveč in obenem presenetljivo lepo ublaži tudi največje nepravilnosti v asfaltni površini. Kot rezultat temu se avtomobil pelje zelo samozavestno in po najbolj uničenih cestah tudi presenetljivo udobno. Zanimivo pa je, da voznik pri nižjih hitrostih vseeno čuti prav vsako razpoko ali majhno nepravilnost v cesti, kar je nekoliko nepričakovano in hitro dobimo občutek, da je avtomobil pretrd.
Še največja sprememba pri novi seriji 3 pa je v sami vožnji. Tako kot pri večini ostalih bavarskih produktov je novi BMW serije 3 precej odrasel. Vožnja je mnogo tišja, udobnejša in izolirana, kar pa hkrati pomeni manj povratnih informacij in manj zabave. Da, nova serija 3 je izjemno zmogljiva, stabilna in ob pravi izbiri pnevmatik ponuja velike zaloge oprijema, pa vendar je izgubila nekaj občutka agilnosti in zabave. Najlažje opišem izkušnjo kot, da bi peljal starejšo, e60 generacijo serije 5. Je to slabo? Odvisno za koga. Puriste bo to nekoliko odvrnilo, vsi ostali pa bodo končno dobili serijo 3, ki so jo dolgo čakali – izjemno privlačno, odraslo, tehnološko napredno in zmogljivo.
No ja pozabil sem še glavno stvar, ki pa bo mogoče odvrnila še koga in to je cena. Testni primerek, ki je bil sicer do vratu založen opremo, je namreč stal preko 70 tisočakov!
70 tisočakov za serijo 3? Hmm…