BMW je znan predvsem po športno naravnanih vozilih, ki se hvalijo s svojo dinamičnostjo. Pa vendar slednje ne pomeni, da njihova vozila ne morejo biti hkrati tudi nadvse elegantna. Prav dinamičnost, pravi atletski karakter in eleganco združuje serija 3 z Luxury line paketom opreme.

Natančneje gre za različico 325d Touring (karavan), ki opazovalcu sprva deluje kot zelo eleganten in hkrati umirjen poslovno-družinski avtomobil. Pravzaprav je temu res tako. S presunljivo lepim in umirjenim zunanjim izgledom po zaslugi Luxury line paketa velja 325d Touring za pravega poslovneža, no, mogoče nekoliko zmoti le dejstvo, da je avtomobil v karavanski različici, poslovneži pa običajno vozijo limuzine. Pa vendar kljub slednjemu poslovni Bavarec izgleda zelo pristno poslovno, hkrati pa ponuja dovolj prostora za popoldanski hobi ali oddih na obali, saj za razliko od limuzine ponuja občutno višji prtljažni prostor in s tem več možnosti za nalaganje večjih predmetov. Ko je že govora o eleganci, me osebno karavanska različica prepriča še nekoliko bolj kot limuzina, saj je zadek avtomobila zaključen veliko bolj elegantno in prefinjeno.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 325d Touring - zunanjost (16)

Kljub zelo umirjenim in poslovno naravnanim linijam, pa že oznaka 325d na zadku pove, da ne gre za povsem običajno in najšibkejšo izvedenko karavanske serije 3. Kot nedavno ugotovljeno pri modelu 425d Gran Coupeso motorji z oznako 25d edini, ki niso na voljo s štirikolesnim pogonom. In če povzamem svojo ugotovitev iz serije 4, bi tudi za 325d Touring omenil, da “me je presenetilo dejstvo, da je med močnejšimi motornimi predstavniki iz meni zaenkrat neznanega razloga prav motorna različica x25d brez opcije štirikolesnega pogona xDrive, kar je za nevešče voznike z izklopljeno elektroniko lahko precej nevarno, za bolj izkušene pa vir zabave in nadvse dinamične vožnje.”

In ravno tu pride do izraza atletski karakter sicer zelo umirjenega in elegantnega karavana. Zadnji pogon v kombinaciji s 224 konjskimi močmi je pač zabaven in ponuja vse prej kot dolgočasno vožnjo. Za Bavarca se dolgočasje že ne bi spodobilo in pri motorni različici slednjega resnično ne manjka. 2,0-litrskemu TwinPower Turbo dizlu je v pomoč 450 Nm navora in prav po zaslugi slednjega ter zajetne konjenice karavan doseže stotico v relativno kratkem času; do trimestnega mejnika potrebuje le 6,3 sekunde.

                          SPECIFIKACIJE:
-Motor
Valji/ventili: 4/4
Delovna prostornina: 1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90.0/84.0
Nazivna moč v kW (KM): 165kW (224KM)
Maks. navor: 450 Nm/1.500
Kompresijsko razmerje : 16,5
Največja hitrost: 240 km/h
Pospešek: 6,3 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.650 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 225/45 R18
Dimenzije zadaj: 225/45 R18
-Poraba goriva
Mestna: 5.7–5.3 l/100 km
Vožnja izven mesta: 4.6–4.3 l/100 km
Kombinirana: 5.0–4.7 l/100 km
Emisije CO2: 131–123 g/km
Posoda za gorivo: 57 l
-Mere
Dolžina: 4633 mm
Širina [z ogledali]: 1811 [2031]mm
Višina: 1429 mm
Medosna razdalja: 2810

Seveda pa je serija 3 pomembna tudi iz vidika uporabnosti. Velja namreč za enega najbolj popularnih modelov bavarske modelne palete in ni težko razumeti, zakaj je temu tako. Pelje se namreč zares odlično. Za udobno pretikanje prestav skrbi odlična 8-stopenjska avtomatika, kljub slabšim slovenskim cestam pa je blaženje v kombinaciji s primerno športno trdoto podvozja ravno pravšnje, saj ostaja serija 3 dovolj stabilna in hkrati udobna.

Tudi v seriji 3 je sedaj mogoče dobiti skoraj vso dodatno opremo, ki jo v Münchnu ponujajo za svoja vozila. Tako je bil tudi naš testnik opremljen s sistemom za zaznavanje vozil v mrtvem kotu, sistemom za zaznavanje zapustitve voznega pasa in opozorilom pred naletom. Kar na petih mestih je imel nameščene kamere, ki omogočajo udobno parkiranje s funkcijo pogleda iz tlorisa ali vsake kamere posebej.

Tu je še radarski tempomat, odličen Harman/Kardon sistem zvočnikov ter veliko panoramsko steklo na stropu, ki naredi potniško kabino veliko bolj prostorno in svetlo. Prtljažna vrata se odpirajo elektronsko s pritiskom na običajno stikalo za odpiranje vrat ali s priročnim gumbom na elektronskem ključu vozila.

Bistvo zunanjega izgleda je definitivno impresivna zlata barva in fenomenalna 18-palčna platišča, ki so bistvo Luxury line paketa in pravega uglajenega zunanjega izgleda.

 

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 325d Touring - notranjost (9)

Notranjost odraža eleganco in na prvi pogled ne izžareva športnega karakterja, ki ga 325d Touring skriva pod pokrovom motorja. Je namreč v tipični črni barvi, ki obdaja celotno potniško kabino, vključno z bolj športnimi sprednjimi sedeži, ki vozniku in sovozniku ponujajo boljšo oporo v ledvenem predelu, pozimi in v mrzlih jutrih pa se pohvalijo celo z ogrevalno funkcijo. Sicer je notranjost tipično BMW-jevska in ne kaže drastičnih sprememb. Vsi elementi, gumbi in funkcije na armaturni plošči so znani in dajejo občutek domačnosti in preprostosti. Vse funkcije, informacije in nastavitve avtomobila so namreč na voljo na odličnem informacijsko-zabavnem sistemu iDrive, ki je pregleden in enostaven za uporabo, z naslednjo generacijo serije 3 pa bo, kot vsi ostali modeli, prejel nadgradnjo na povsem nov sistem iDrive 5.0, ki se bo zgledoval po tistem v seriji 7.

Osebno sem mnenja, da je prav 325d Touring z Luxury line paketom pravi kompromis med čudovitim zunanjim izgledom, prostorno karavansko uporabnostjo in še vedno dovolj suvereno motorno enoto, ki ponuja zadostno količino moči in razmeroma nizko porabo goriva (na testu 7,4 l/100 km). Če torej iščete premium vozilo, ki združuje zgoraj naštete lastnosti, je najpopularnejši model znamke BMW v zadnji generaciji prava izbira. Postal je še lepši, naprednejši in celostno dovršen.

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code