Sprednji pogon, kontroverzna oblika (v primerjavi s prejšnjo generacijo) ter vrstni štirivaljnik, so atributi, ki tipičnemu oboževalcu modro-belega propelerja že v štartu niso pri srcu. Pri novem BMW 128ti (na žalost) najdemo vse tri naštete značilnosti, kar naj bi kazalo na to, da bo končni izdelek nezadovoljiv. Pa je to res?

V zadnjem času je na račun bavarskega proizvajalca vozil priletelo nemalo kritik. Vsak dan se srečujemo z mnenji navdušencev, ki jih vznemirja razvojna smer, v katero je BMW zašel s svojimi produkti. Prevelike ledvičke, sprednji pogon, izguba osrednje oblikovalske niše… Serija 4, M3 in celo električni modeli, gredo v smer, ki se zdi v nasprotju z etosom znamke “Ultimate Driving Machine”. Vendar se situacija in smer razmišljanja v Munichu mogoče premika nazaj, na stara pota in se začenja prefinjen zagon v pravo smer. Novi BMW 128ti je kljub nekaterim pomanjkljivostim lahko znak tega procesa.

BMW se je odločil, da vzame majhen kompakten avtomobil, ga poenostavi, mu zmanjša maso ter preusmeri pozornost s pospeškov na vodljivost na pisti in dinamiko same vožnje. Pod drobnogled so dejansko vzeli M135i, mu iztrgali surovo moč sicer enakega motorja, zavrgli zadnjo pogonsko gred, osi ter diferencial, obdržali pa nadgrajeno vzmetenje, zavore in nekoliko športno obliko. Tako je BMW osnovno serijo 1 poenostavil, olajšal in izostril, dal ji je malenkost večjo moč in hkrati najboljšo možno strukturo šasije, ki obstaja pri Performance modelu. Dejansko lahko potegnemo nekaj vzporednic z vizijo strokovnjakov iz Stuttgarta. Porsche ravna podobno pri modelih GTS in njihov uspeh pri primerjajočem modelu razmišljanja je občudovanja vreden.

Pod pokrovom BMW 128ti je 2-litrski vrstni štirivaljnik, ki s pomočjo turbopolnilnika na prvo os pošlje 265 “konjskih moči” in 400 Nm končnega navora, podobno kot v BMW 330i, le v manjšem ter bolj kompaktnem paketu. Motor sodeluje z osemstopenjskim avtomatikom, brez možnosti ročnega menjalnika. Na sprednji osi ostaja Torsen diferencial z omejenim zdrsom iz M135i, ki je prav tako kot pri M235i z mogočnimi 450 Nm navora nekoliko preobremenjen. V tem primeru pa se bo s precej manjšo močjo, avtomobil lažje obvladoval in voznik bo lahko umiril t.i. “understeer”.

Še pomembneje pa je, da 128ti ni osedlan z (večinoma odvečnim) sistemom štirikolesnega pogona xDrive, katerega najdemo pri močnejšem bratu. Sistem xDrive v M135i je tehnično gledano res pogon na vsa kolesa, vendar s pomočjo Haldex opreme redko pošilja dovolj moči na zadnjo os, da se xDrive sistem sploh opazi in glede dodatne mase tudi splača. V najboljšem primeru je možno na zadnjo os poslati največ petdeset odstotkov navora motorja. BMW  pa  bo (kot tudi Audi in Volkswagen ter katera koli druga znamka, ki uporablja Haldex) trdil, da lahko vozilo dejansko prejme skoraj 100-odstotkov absolutenega navora na zadnjo os. Vendar v zakup ne jemljejo dejstva oziroma ne želijo priznati, da je to možno le če sta sprednja kolesa povsem brez oprijema. Edin realen scenarij nastane, ko je sprednja os na ledeni površini, zadnja pa ima dovolj oprijema za speljevanje. To je edina okoliščina, v kateri boste v katerem koli vozilu s Haldex opremo dobili več kot 50-odstotni prenos navora na zadnji dve kolesi. Torej je BMW 128ti s tem (v vsakdanji vožnji) večinoma odvečnim sistemom 80 kg lažji od M135i. Zmanjšanje teže ne izravna le njegovo “pomanjkanje” moči, temveč naredi avtomobil tudi bolj dinamičen.

BMW 128ti morda res nima enake izstopne moči kot močnejši brat, ima pa po večini enako vzmetenje M Sport. Stoji 10 mm nižje v primerjavi z osnovno serijo 1, ima trše zaščitne “anti roll” palice in vzmeti. To vzmetenje je bilo prav posebej prilagojeno za 128ti, da zadostuje manjši masi vozila ter prednjem pogonu. Prav tako je prejel prilagoditev krmiljenja, katero prav tako najdemo le pri najnovejši izvedenki serije 1. Češnja na vrhu tortice pa so M Sport zavore, ki so direktno prenesene iz M135i. To pomeni, da ima BMW 128ti spredaj štiri-batne, zadaj pa eno-batne čeljusti. Pobarvane so v rdeče, kar 128ti razlikuje od močnejšega modela z modro prevleko.

Na zunaj bo BMW 128ti ohranil agresivni videz, ki ga premore M135i. Tako dobi enako prednjo masko, zadnji odbijač in bočne pragove. Da se bo model že na daleč prepoznalo, bo prejel nekaj ​​rdečih detajlov, ki jih bomo opazili v prednjih ter zadnjih odprtinah za zrak ter stranskih pragovih, kjer bodo prav tako rdeče nalepke z napisom “ti”. Notranjost se je iz M135i dejansko prekopirala, razlika je le da ima 128ti več rdečih podpisov na čelu z oznako “ti”. Kabina deluje okusno in izgleda izdelana kakovostno ter iz bogatih materialov.

Sedaj že večkrat omenjena oznaka “ti” je skozi zgodovino imela prav posebno mesto v BMW. Kratica od nekdaj stoji za “Turismo Internazionale” in je do sedaj krasila že dva odlična avtomobila. BMW 2002ti je eden od njiju, za katerega se večina oboževalcev strinja, da spada med najboljše izdelke izpod rok Bavarcev. Kljub temu nihče ne pričakuje, da bo 128ti duhovni naslednik tako ikonične legende ali velike vrnitve BMW-jeve puristične veličine iz preteklosti.

Mislim, da je pravično, da na BMW 128ti vseeno gledamo z nekaj optimizma. Morda uporablja značko “ti” kot marketinški trik, s čimer ni nič narobe. Tako bo model vsaj nekoliko lažje povezan s tekmecem kot je Golf GTI. Vse, kar se pričakuje je, da se pelje vsaj tako dobro, kot se sliši na listu papirja. Eventuelno tudi če pričakovanj ne bo izpolnil, je izdelava vstopnega modela v svet hitrih – ter nekoliko bolj dosegljivih – kombi limuzin, super vstopna točka za znamko. Prvi produkcijski BMW 128ti, boste tako lahko na cestah srečali že novembra.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code