Mobilnost posameznika se sooča s spremembami. Teme, kot so avtonomna vožnja, elektrifikacija in povečanje povezljivosti, odpirajo nove potenciale. V prihodnosti bodo imeli vozniki veliko več možnosti ter nadzora nad razpolaganjem svojega časa med vožnjo v avtomobilski kabini.

BMW z iX skuša podati drzno izjavo ter zarisuje scenarij prihodnosti, hkrati pa odgovarja na vprašanje kako bo izgledala zasnova BMW vozila, katerega voznik več ne bo ključni element. BMW iX je popolnoma električen terenec, ki na novo opredeli že znan uspešen koncept BMW Sports Activity Vehicle (SAV). Je tehnološko najbolj razvit ter zajema ponudbo avtonomne vožnje stopnje 3.

Na tretji stopnji vozilo kontrolira ves nadzor okolja (s pomočjo senzorjev, kot je LiDAR). Voznikova pozornost je na tej ravni še vedno kritična, vendar se lahko odklopi od “varnostno kritičnih” funkcij, kot je zaviranje, in prepusti tehnologiji, kadar so razmere varne. Prihajajoči sistemi BMW Personal CoPilot v tretji razvojni fazi bodo voznikom dali več svobode, da pod določenimi pogoji popolnoma odvrnejo pozornost od ceste. Z drugimi besedami, avtomobilu bodo lahko predali popoln nadzor. S sistemi s pogojno avtomatizacijo bo avtomobil v določenih prometnih situacijah, na primer na avtocestah, lahko avtonomno vozil na velike razdalje. Voznik pa mora biti sposoben prevzeti nadzor v nekaj sekundah, na primer na delih s posebnimi okoliščinami, kot je delo na cesti.

Model serijske proizvodnje, ki naj bi postal tehnološka zastavonoša podjetja in hkrati tesen konkurent Muskovi Tesli Model Y, bo izdelan v tovarni BMW Group Dingolfing, z začetkom v drugi polovici leta 2021. Vključeval bo strateška področja inovacij BMW Group in jih pripeljal do tega, da bodo na voljo na dosegu rok.

4 glavna načela, za katere se zavzema BMW iX:

  • Individualna povezana mobilnost – osredotočena na posameznika
  • Najljubši prostor voznika – nov kraj za kakovost življenja
  • Čisto električen, visoko avtomatiziran in popolnoma povezan
  • Shy Tech – intuitivna tehnologija, ki vedno premisli dvakrat

Električni vodilni model iX je podprt z najnovejšo, peto generacijo tehonlogije BMW eDrive, ki jo prav tako najdemo v novem iX3 in bo tudi del prihajajočega BMW i4. Arhitektura obsega dva elektromotorja, gonilno elektroniko, polnilno tehnologijo in visokonapetostno baterijo. Pogonski sklop, ki ga je razvila BMW Group, bo po zadnjih izračunih ustvaril več kot 500 “konjskih moči” (370 kW) in omogočal doseg več kot 600 kilometrov po velikodušnem evrposkem testnem ciklu WLTP. Nova tehnologija polnjenja pri BMW iX omogoča hitro polnjenje z enosmernim tokom z močjo do 200 kW. To omogoča, da se baterija v manj kot 40 minutah napolni od 10 do 80 odstotkov celotne zmogljivosti. Poleg tega bo mogoče v 10 minutah napolniti baterijo do te mere, da bo možna vožnja za približno 120 kilometrov električnega dosega.

Uradne slike so predhodno prikazovale preizkušanje serijskega modela v obliki prototipa na Švedskem. Čeprav je iX podobne velikosti kot X5, je BMW dejal, da predstavlja “Project i 2.0”, ki sedi zunaj načrtovane palete električnih športnih terencev “i” kot novi “tehnološki paradni konj” znamke. BMW iX bo prvi avtomobil bavarskega proizvajalca vozil, ki bo uporabil novo platformo, katera bo temelj vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem, priključnih hibridov in povsem električnih avtomobilov. Vsi trije si bodo delili isto proizvodnjo linijo z enako osnovno arhitekturo. Vsi prihodnji primerki bodo zgrajeni na eni od dveh platform – prva za modele s prednjim pogonom in drugi za tiste s pogonom na zadnji ali štirikolesni pogon. Na slednji platformi bodo električni avtomobili serijsko imeli zadaj nameščen motor, kar pomeni da bodo tako ohranili klasično BMW postavitev pogona na zadnja kolesa. Priključni hibridi bodo imeli zadaj nameščen elektromotor in prečno nameščen motor, ki poganja sprednja kolesa.

Novi BMW iX je prejel najtanjše možne žaromete vidne med vsemi modeli bavarskega velikana.  Na ceste bodo luči prišle s standardno tehnologijo BMW Adaptive LED z matrično funkcijo, po želji pa je novopečenega električnega terenca mogoče naročiti tudi s paketom BMW Laserlight. Poleg tega nova maska opozarja na izvor avtomobila in vključuje brezhibno celostno paleto senzorjev, radarjev in kamer, potrebnih za pomoč ter varnost pri vožnji. Povrhu vsega pa nudi tudi tehnologijo avtonomne vožnje. Ta t.i. “inteligenčna površina” je samo-popravljiva (ang. self-healing) in je bila posebej razvita v raziskovalnem in tehnološkem centru LuTZ BMW Group v nemškem Landshutu.

Splošno zunanjo zasnovo opredeljujejo jasne linije in površine, ki imajo tako vizualno kot funkcionalno vlogo. Novi iX izžareva močan videz skozi svojo aerodinamično silhueto in posebej zasnovane krivine, ki pomagajo zmanjšati upor in doseči zavidljivo majhen količnik upora 0,25. Minimalistični pristop ali sramežljiva tehnologija (Shy Technology), kot jo imenuje BMW, je vidna tudi v ročajih vrat, ki se aktivirajo s pritiskom na gumb, oknih brez okvirjev (prvi v BMW SAV), tankih zadnjih lučeh, ki ohranjajo tradicionalno »L« obliko in zadnja vrata brez ločevalnih spojev, ki se raztezajo po celotnem zadnjem delu. Na pokrovu motorja BMW pod logotipom skriva dotok za tekočino za pranje vetrobranskega stekla, medtem ko logotip zadaj skriva vzvratno kamero. Drugi senzorji in kamere, ki jih ni bilo mogoče namestiti na ledvično rešetko, so prav tako brezhibno in diskretno vgrajeni v zunanjo zasnovo vozila.

Za dodatno privlačnost zunanjosti novega BMW iX, Bavarci ponujajo dva paketa dodatne opreme: Sport Package in BMW Individual Exterior Line Titanium Bronze. Barvna paleta je prav tako precej obsežna in obsega tako standardne kot BMW Individual odtenke, kot sta Cashmere Silver metalik ali Aventurine Red IISport Package vključuje posebne trikotne ščitnike za zračne odprtine, črno »gloss« prevleko na spodnjem robu karoserije ter posebne kljuke na vratih in stranske pragove. Kot del tega paketa iX prejme tudi zadnje luči iz dimljenega stekla, 21-palčna aerodinamična platišča v Midnight Gray barvi in modro pobarvane zavorne čeljusti.

Oblikovalci novega iX so se osredotočili na zagotavljanje brezpogojno izjemnega občutka v vožnji. Kabina je s primernimi proporci dovolj prostorna, da sprejme pet potnikov, tudi zaradi izginotja osrednjega pogonskega tunela. Novo razviti sedeži imajo vgrajene vzglavnike, medtem ko naj bi panoramska steklena streha z izdatno površino zagotovo ustvarila prijetno vzdušje. Namesto notranje obloge je streha edina tovrstna v avtomobilski industriji, ki uporablja tehnologijo PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal) za senčenje notranjosti.

Notranjost se zgleduje po zunanjosti z minimalističnim in sramežljivim tehnološkim pristopom. V notranjosti kabine so povsod visokokakovostni materiali, skupaj z zračnimi odprtinami, skritimi zvočniki, ogrevanimi površinami in brezhibno integracijo projektorja BMW Head Up Display, ki je skoraj da neviden. Druge ključne značilnosti, ki bodo prvič nastopile v iX, so šesterokotni volan, stikalo za izbiro prestav in ukrivljeni zaslon BMW. Tako infotainment novega iX-a temelji na povsem novem BMW operacijskem sistemu.

Ukrivljen enodelni zaslon, ki služi kot osrednji upravljalni element, v vizionarski obliki preoblikuje tradicionalno zasnovo kabine. To vključuje združevanje 12,3-palčnega infotainment in nadzornega zaslona z diagonalo 14,9-palcev. Skupaj se tvori ena vozniško osmerjena enota. Odsek nadzornega zaslona je še vedno dobro viden in sovoznik ga z lahkoto upravlja. Gumb Start/Stop je osvetljen v značilnem odtenku BMW i Blue, kar pomeni prisotnost povsem električnega pogonskega sistema. Med gumbom Start/Stop in gumbom za elektromehansko parkirno zavoro je novo zasnovano vrtljivo stikalo, ki zavzame mesto običajne prestavne ročice.

BMW iX ima serijsko 2,5-pasovno avtomatsko klimatsko napravo, z možnostjo nadgradnje na štiristopenjski sistem, ki omogoča nastavitev temperature in prezračevanja posebej za potnike zadaj, pa tudi za voznika in sovoznika.

Kljub pomanjkanju zvoka cilindrov je nov BMW iX zelo zanimiv, ter za znamko zelo pomemben avtomobil. Prav tako je verjetno najbolj edinstven in zanimiv beamer, od danes že sedem let starega električnega malčka i3. Če se zgodi najslabši scenarij in se izkaže, da BMW iX, ki naj bi predstavljal alfo in omego bavarskega znanja v smislu elektrifikacije in avtomatizacije, ne izpolnjuje pričakovanj avtomobilskega sveta, bi lahko prav tako zelo negativno vplival na celoten ugled znamke. Vse pa ostaja neznanka do prvih poročil izza futurističnega šest-kotnega krmila.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code