Nekaj navdušencev nad bavarskim proizvajalcem vozil je resnično navdušeno nad serijo 2 Active Tourer. Je dovolj prostoren za družino, hkrati pa se pelje odlično. Kot »premikovalec« oseb je to odličen primer. Kot avtomobil za navdušence pa nekoliko manj.
Čeprav so v preteklem letu bile precej glasne govorice, da BMW ne namerava osvežiti modela in, da bo zgodbo enoprostorca končal, se je celotna situacija vseeno spreobrnila. Nenazadnje je bila prva generacija serije 2 Active Tourer prodana tako dobro (več kot petsto tisoč prodanih izvedenk), da je bila upravičena ponovna preizkušnja in ta novi model v drugi generaciji je videti, da bi lahko bil velik korak navzgor tako za običajne kupce kot za navdušence.
Zgrajena na najnovejši BMW-jevi platformi – imenovani FAAR – s pogonom na prednja kolesa, bo nova serija 2 Active Tourer nosila nenavadno kodo šasije “U06“, hkrai pa prinaša popolnoma nov videz, popolnoma edinstveno potniško kabino, več prostora in potencialno bolj športno vozno dinamiko.
Prefinjen videz ter osvežena vozniška celica
Ta novi BMW serije 2 Active Tourer je eden največjih oblikovalskih skokov, ki smo jih prejeli s strani oblikovalcev BMW. No aktualna modela M3 in M4 sta mu verjetno kar primerna konkurenta. Čeprav je še vedno petvratni enoprostorec, je videti precej drznejši in agresivnejši kot prej. Predstavlja ga nova ogromna prednja maska, ki zopet reže v oči in katere se ne bomo privadili kar nekaj časa. Je pa definitivno v veliki meri v skladu z nedavnimi (čeprav po mnenju večine zgrešenimi) bavarskimi stilskimi prizadevanji. Novi so spredaj prav tako žarometi, tanke zadnje luči in skriti ročaji vrat v slogu električnega BMW i4, kar pripomore k temu, da naredi avtomobil precej ostrejši in bolj aerodinamičen. Osebno mislim, da sam po sebi ni konvencionalno lep, vsekakor pa je videti bolj zanimiv kot njegov predhodnik.
S koeficientom zračnega upora 0,26 je presenetljivo aerodinamičen avto. Ta aerodinamika bo pripomogla k povečanju učinkovitosti porabe goriva, kar je za kupce takšnih modelov zelo pomemben dejavnik. Še posebej pa za kupce hibridnih modelov.
Prej je bila serija 2 Active Tourer videti kot vsak drug avtomobil na cesti, vendar je v drugi generaciji postal taisti model izrazito sodoben BMW. Poudarjam sodoben, ker prevelike “ledvičke” ljudem ne bodo dale dvoma o resnični dediščini avtomobila. Ta drzen dizajn je zanimiv za avto, ki ga večinoma kupujejo povprečni kupci in ne navdušenci, vendar doda nekaj bleska, o tem pa ni dvoma. Še več bleščanja bo dodala povsem nova Sparkling Copper Grey Metallic barva.
Kot že omenjeno, dobi nov model tudi nove žaromete. Imel bo standardno vse LED žaromete, ki od zunaj ne izgledajo le privlačno, ampak tudi zagotavljajo boljši in varnejši svetlobni snop ponoči. Prilagodljivi žarometi z matričnim LED žarkom, ki uporablja štiri ločene LED kvadrante, da se aktivno izogne zaslepitvi prihajajočih voznikov, so opcijski.
V notranjosti pa bodo stranke serije 2 Active Tourer veliko bolj zadovoljne. Kabina je povsem nova in ne samo za ta model. Njegova celotna notranja zasnova se drastično razlikuje od katerega koli drugega izdelka BMW v prodaji danes. Edini stvari, ki se zdijo prenos iz katerega koli drugega modela BMW, sta zaslon iDrive 8 in novi Live Cockpit Professional, ki sta videti kot v BMW iX.
Notranjost izgleda res dobro. Armatura je čista in preprosta, z lepimi zaključki (zlasti v lesu), zanimivo centralno zračno odprtino in dvojnimi zračniki za potnike. Če se premaknemo na vratne plošče, je tik pred ročaji vrat zanimiva kovinska obloga, ki ima nekakšen karirast vzorec, ki je povsem nova, nenavadna in obenem zanimiva. Vrata se vlečejo kot tanki kovinski deli, ki izgledajo elegantno in minimalistično. Nov je tudi volanski obroč, ki je videti sodobno, še posebej v M Sport preobleki, ki ima na dnu železne elemente.
Atribut, ki bode v oči v notranjosti pa je sredinska konzola. Preklopno stikalo v stilu stikala zelo spominja na Audi A3, vendar izgleda preprosto in enostavno za uporabo ter sedi na nadzorni plošči. Tik pred tem sta dva držala za pijačo in zanimiva, navpična brezžična polnilna postaja, ki ima majhno zaščitno palico, da telefon zadrži na polnilnem mestu. Tako je verjetno, da je vozniku viden telefon, brez da se ga dotika na konvencionalnem, težje dostopnem mestu. To pa pomeni, da se zna dogajati, da bo voznik večkrat preusmeril pozornost oziroma pogled na stoječi telefon… opazite precej nevaren element?
Pod tem naslonom za roke je še en odlagalni prostor, ki krepi pragmatično naravo kabine serije 2. BMW serije 2 Active Tourer naj ne bi bil (ter to logično tudi ni) športni avtomobil, osredotočen na voznika. Namesto tega naj bi bil majhen, a prostoren, ekonomičen družinski avtomobil, zasnovan z notranjim prostorom in udobjem kot glavno prednostno nalogo.
Obstajajo celo popolnoma novi sedeži, ki niso predstavljeni v nobenem drugem izdelku BMW, zasnovani za delo z večjim prostorom v novi seriji 2 Active Tourer. Ne samo, da obstajajo novi standardni sedeži, obstajajo tudi novi športni sedeži za avtomobile s paketi M Sport. Slednji so v usnju ter alkantari.
Majhen avto, napredna tehnologija
Kljub temu, da je eden izmed cenejših avtomobilov BMW, bo serija 2 Active Tourer na voljo z najboljšo tehnologijo. Najnovejši sistem iDrive 8, ki je debitiral pri BMW iX, bo prestopil v serijo 2 Active Tourer, ki ponuja vse najnovejše infotainment funkcije blagovne znamke. Dobil bo tudi najnovejšo digitalno armaturno ploščo Live Cockpit Professional. Odlikuje jo nova grafika in nadgrajena funkcionalnost. Poleg tega Active Tourer serije 2 dobiva najnovejšega osebnega glasovnega pomočnika BMW in funkcije pomoči pri parkiranju. Torej, čeprav serija 2 Active Tourer morda ni najbolj luksuzen ali najdražji BMW, je vseeno impresiven skupek tehnologije.
Srce avtomobila
Medtem ko Active Tourer serije 2 ni zasnovan kot športni avto, se mora vseeno počutiti, kot da prihaja izpod rok inženirjev BMW. Ob debiju bodo na voljo štirje pogonski sklopi:
- BMW 218i Active Tourer (136 »konjskih moči« in 230 Nm navora),
- BMW 220i Active Tourer (170 »konjskih moči« in 280 Nm navora),
- BMW 223i Active Tourer (218 »konjskih moči« in 360 Nm navora) in
- BMW 218d Active Tourer (150 »konjskih moči« in 350 Nm navora).
Vsa vozila na bencinski pogon imajo 48-voltne blage hibridne sisteme, vsi motorji pa so združeni z novim sedemstopenjskim avtomatskim menjalnikom z dvojno sklopko.
Na voljo bo tudi BMW 230e Active Tourer (modri model, viden na fotografijah), ki bo priključni hibridni model. Največja moč je 326 »konjev« (razvita s kombinacijo motorja z notranjim zgorevanjem, z močjo 150 »konjskih moči« in elektromotorjem, ki proizvede 177 »konjskih moči«). BMW bo ponudil tudi 225e xDrive Active Tourer z 245 »konji« (razmerje med bencinsko gnanimi ter električnimi »konji« je 136 KM proti 109 KM). Oba hibrida naj bi se predstavila nekaj mesecev po prvem debiju prvotnih pogonskih sklopov.
Čeprav smešno na pogled, ima serija 2 Active Tourer za seboj dejansko nekaj impresivnega inženiringa. Aluminijasti pokrov in aluminijasti nastavki v notranjosti ohišja dajejo trdnejše, bolj izhodno podvozje kot večina drugih Bimmerjev. Zaradi teh lažjih izboljšav, (skupaj z na novo spremenjenimi blažilniki in tem, kar BMW imenuje omejitev zdrsa koles linearnega pogona), se bo v ovinkih počutil nekoliko bolj živahno. Omenjena omejitev zdrsa (ang. near-actuator wheel slip limitation) naj bi izboljšala okretnost, oprijem in stabilnost ter bo standardno vgrajena v vseh modelih. Prilagodljivo vzmetenje M bo znižalo tudi višino vožnje za petnajst milimetrov, kar bo avtomobilu dalo športnejši videz in vrhunsko vodljivost.
Večji v notranjosti
BMW serije 2 Active Tourer zunaj ni prevelik avtomobil. Pravzaprav je po standardih družinskih avtomobilov precej majhen. Vendar pa arhitektura s sprednjim pogonom in pametna ’embalaža’ omogočata BMW-ju, da izreže veliko notranjega prostora za potnike in tovor. Z dvignjenimi zadnjimi sedeži ima Active Series 2 serije 470 litrov tovornega prostora, kar ni ogromno, dokler v zakup ne vzamete velikost samega avtomobila. S poklopljenimi sedeži se njegov tovorni prostor poveča na 1455 litrov. Čeprav hibridni modeli izgubijo malo prostora in se posledično prostornina prtljažnega prostora zniža na 406/1370 litrov.
Vrhunec BMW serije 2 Active Tourer
Če imate prikolico in morate opraviti vleko lažjega vozila, lahko serija 2 Active Tourer vleče največ 1500 kg, dočim lahko hibridni modeli prenesejo nekoliko manj – 1400 kg.
Povsem novi BMW serije 2 Active Tourer bo najverjetneje pri kupcih velik hit. Obstoječi kupci tega modela imajo radi takšne modele zaradi svoje praktičnosti, udobja med vožnjo, notranjega prostora in presenetljivo dobre vozne dinamike. Ta novi model jim ponuja več sloga, precej nadgrajeno notranjost, ki je popolnoma edinstvena v liniji, ter najnovejšo in najnaprednejšo tehnologijo, ki jo ponuja BMW.