Po draženju javnosti z dirkalnimi različicami in zakamufliranimi prototipi je BMW M8 končno ugledal luč sveta.

Lansiranje novega M8 je edinstveno, saj se je dirkalni avtomobil pojavil skoraj dve leti pred cestnim modelom. V tem času je M8 GTE na dirkalnem prvenstvu IMSA WeatherTech zbral tri zmage, vključno s prestižno nagrado ’24 Hours of Daytona’. Nov model tako za svoje izjemne zmogljivosti uporablja najmočnejši motor, ki ga je razvil BMW.

“Kvartet novih športnih avtomobilov,” so ob izdaji povedali pri BMW, saj sta namreč kabrio in standardni model na voljo tudi v Competition različici. Pod pokrovom je vgrajen 4,4-litrski V8 s tehnologijo M TwinPower Turbo in osem stopenjskim M Steptronic menjalnikom, ki pri razvije 600 konjskih moči, pri Competition modelu pa se moč poveča na 625 konjev. To športnemu lepotcu omogoča pospešek do stotice v izjemnih 3,3 sekunde in 3,2 sekundi pri Competition, pri čemer je kabriolet za stotinko počasnejši.

Za obvladovanje ogromne moči so morali inženirji prilagoditi tudi nekatere druge komponente avtomobila. To vključuje podvozje, ki je bilo prilagojeno za uporabo na progi, zavorni sistem in celo aerodinamične ter hladilne lastnosti avtomobila. Turbo-polnilnika v motorju sta nameščena znotraj V bloka, kar pomaga izboljšati učinkovitost in odzivnost. Prečno postavljeni izpušni kolektorji izboljšajo odziv turbo-polnilnika tako, da zmanjšajo razdaljo, ki jo potrebujejo izpušni plini, da dosežejo turbo-polnilnik. Neposredno vbrizgavanje goriva deluje pri zelo visokih 350 barih, kar zagotavlja izjemno razpršitev goriva za večjo moč. Napredni hladilni vodni sistem je sestavljen iz dveh ločenih krogov, iz enega za hladilnik in drugega za turbo-polnilnika. Dodaten hladilnik motornega olja in hladilnik za olje menjalnika zagotavljata, da je novi M8 sposoben vzdrževati višje toplotne zahteve med vožnjo.

Pogonski sistem na vsa štiri kolesa M xDrive navor motorja porazdeli med sprednjim in zadnjim kolesnim parom prek elektronsko krmiljene večplastne sklopke, preden Active M diferencial deli moč med zadnjima kolesoma. Tako sistem pošilja moč sprednjim kolesom zgolj takrat, ko zadnja kolesa dosežejo mejo vlečne sile, kar omogoča tako vožnjo s tradicionalnim zadnjim pogon, kot tudi štirikolesnega, kadar je to potrebna polna moč motorja. Dodatna vlečna sila sistema M xDrive zmanjšuje tudi potrebo po DSC (Dynamic Stability Control), ki preprečuje izgube energije. Deaktiviranje sistema DCS tako omogoča edinstven način vožnje na izključni zadnji pogon za izkušene voznike.

Competition modeli imajo edinstveno nastavitev, ki ne samo proizvaja več konjskih moči, temveč tudi poveča pas, pri katerem navor doseže 160 vrtljajev na minuto. Nosilci motorja so bolj togi, kar služi boljšemu prenosu moči po vsej pogonski liniji. Poleg tega imajo tudi povečan sprednji negativni nagib za večjo sposobnost zavijanja in močnejše nastavitve vzmetenja. Standardno prilagodljivo M vzmetenje uporablja podatke o premikanju telesa, pogojih cestne površine in krmilnem vhodu za individualno prilagajanje vsakega blažilnika v milisekundah z uporabo elektromagnetnih ventilov. Izbirne M-keramične zavore povečajo premer prednjega zavornega diska na 400 mm in z zadnjimi 380-milimetrskimi nudijo še večno zavorno moč.


Pri zunanjosti je opaziti velike dovode zraka, značilna dvojna ledvička uporablja M rešetke, preoblikovana so bila tudi ogledala, da omogočajo lažji pretok zraka, dodan pa je tudi zadnji odbijač. Notranjost vključuje logotipe M8 na sedežih, rdeče gumbe na volanu za spremembo načina vožnje, notranjo oblogo iz karbona in usnjeno prevlečeno prestavno ročico. Za volanom je 12,3-palčna klicna plošča, na sredino armature pa je za informiranje in zabavo nameščen 10,25-palčni zaslon.

 

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code