BMW iX verjetno ni eden izmed najbolj priljubljenih modelov med sodobnimi Bavarci, zahvaljujoč svojemu kontroverznemu dizajnu, radikalno drugačni zasnovi notranjosti in povsem električnemu pogonu.
Prvi električni SUV divizije M
Povsem nov BMW iX M60 je prva različica M Performance BMW-jevega električnega terenca, a kar je še pomembneje, je to prvi izdelek divizije M, ki uporablja popolnoma električno arhitekturo znamke. Edini drugi električni izdelek M Performance je i4 M50, vendar uporablja spremenjeno platformo CLAR. BMW iX sedi na električni platformi po meri, ki je prva za oddelek M, ki izvaja uglaševanje izdelkov M Performance.
Ker je to različica M Performance, je BMW iX M60 očitno res poseben model, saj zmore 619 »konjskih moči«, kar na papirju konkurira BMW M5 Competition, in ponuja astronomskih 1100 Nm navora! Res je, da sta obe številki na voljo le za kratek čas, ko je vključen začasno povečanje moči. Sicer pa v vseh normalnih okoliščinah BMW iX M60 razvije 540 »konjskih moči« in 1016 Nm. Vendar pa je med nadzorom zagona iX M60 sposoben pospešiti do 100 kilometrov na uro v 3,6 sekunde! Največja hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h, tako kot pri večini drugih sodobnih avtomobilih.
Tako kot drugi modeli BMW iX tudi iX M60 uporablja dvojna sinhrona elektromotorja in ne motorja s trajnimi magneti. Slednji se običajno uporabljajo v zmogljivih električnih vozilih, vendar BMW uporablja prvo verzijo, ker omogoča znamki, da opusti redke zemeljske materiale v svojih motorjih. V času, ko so naravni viri Zemlje in splošno zdravje planeta v grozni formi, je občudovanja vredno dati prednost trajnosti pred močjo, zlasti ko gre za zmogljive stroje, tako kot je to iX M60.
V notranjosti ni večjih sprememb
V notranjosti ne pričakujte veliko sprememb v primerjavi s standardnim modelom. Barve so enake, sedeži so enaki in dizajn je… enak. Kljub temu, da je model M Performance, se BMW iX M60 v notranjosti kabine skoraj ne razlikuje od svojih standardnih bratov in sester – kar je iskreno precej veliko razočaranje. Verjetno ne bi bili veseli, ko bi iz BMW 530i sedli v BMW M5 Competition in imeli občutek, kot da ste še vedno v »ljudski« različici serije 5.
Kot model z vrhunskimi specifikacijami je BMW iX M60 standardno precej naložen. Prilagodljivi LED žarometi z laserskimi lučmi, Panoramic Sky Lounge LED Roof, Surround View s 3D-pogledom in Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System so vsi standardni komplet za M60.
Izredno vzmetenje in športna vožnja
BMW iX M60 ima serijsko dvoosno zračno vzmetenje z elektronskimi blažilniki. Višina zračnega vzmetenja je samodejno izravnana, vsak vogal pa je prilagodljiv, kar mu daje možnost prilagajanja neenakomernim obremenitvam. Samo zamislimo si lahko, kako prijetno ‘plava’ po luknjastih cestah. Če pa želite, lahko višino nastavite tudi ročno, kar je značilno za vse BMW-je z zračnim vzmetenjem. Športnejši elektronski blažilniki pomagajo velikemu iX M60 omogočiti boljše gibe in jih je, kot običajno, mogoče prilagoditi s tipično ponudbo voznih načinov. Sprednje vzmetenje z dvojnimi ročici in zadaj z več členi zagotavljata tudi športno vodljivost brez ogrožanja ostre vožnje.
Navzven je med paradnim konjem modela in ostalimi izvedenkami precej majhno število razlik, čeprav to ni nič nenavadnega pri avtomobilih M Performance. Glavne vizualne namige med iX M60 in standardnimi modeli so 22-palčna črna platišča, opcijska titanova bronasta obloga in velike modre zavorne čeljusti. Značka M60 je prav tako zaključena v sijaj črni z obrobo iz titanovega brona. Zgleda pa po mojem mnenju nekoliko nenavadno in »out of place«.
Čeprav je sprednji odbijač videti enako, z enako rešetko in enakimi sprednjimi odprtinami za dovod zraka. Tudi za iX ni stranskih ogledal v slogu M, čeprav je to verjetno posledica standardnih ogledal, ki zagotavljajo boljšo aerodinamiko. Tudi barvne možnosti so enake za zunanjost iX M60.
Nižji obseg kot pri iX xDrive50?!
Ker BMW iX M60 uporablja enake baterije kot manj zmogljive izvedenke, hkrati pa ima več moči, seveda izgubi nekaj možnega dosega. Namesto največjega dosega 500 kilomterov za iX xDrive50 se skupni doseg iX M60 zmanjša na 450 kilometrov. Ni velik padec, vseeno pa psihološka meja 500 kilometrov ni dosežena. Pomembno je tudi omeniti, da je doseg 450 kilometrov dosežen z 21-palčnimi kolesi in BMW nima podatka za izbirna 22-palčna kolesa.
Zadnji motor v BMW iX M60 se nekoliko razlikuje od standardnih motorjev v ostalih avtomobilih. Pogonska enota M60 je šestfazna in ima dvojni pretvornik, ki ji ne daje le povečanja moči, ampak zagotavlja tudi odziv, ki je bolj primeren za divizijo M, tudi pri visoki hitrosti.
Cene za slovenski trg še niso znane, pričakujte pa odšteti konkretno več kot 120 tisočakov, glede na to, da se cena za iX xDrive50 začnejo pri 108.450€.