Tudi sam opažam, da me zaradi vse bolj pogostih novic o zaprtju mestnih središč za dizelsko gnane avtomobile, afer kot so “Dieselgate”, ter odločitev določenih znamk, da bodo prenehale delati dizelske motorje, ljudje sprašujejo ali se dandanes sploh še splača kupiti dizla. Povprečno obdobje menjave avtomobila je namreč približno 7 let, v tem času pa se lahko zgodi že marsikaj. Na ljudi je imelo to očitno velik vpliv, saj je v prodajnih številkah, ki nam jih je posredoval BMW Group Slovenija, moč opaziti znaten upad prodaje dizelsko gnanih avtomobilov.
Ta je od leta 2016 upadla že za 15 odstotkov, na račun tega pa se je dvignila prodaja hibridnih ter električnih vozil (največ v preskoku iz leta 2016 v leto 2017, ko se je le ta dvignila za kar 7 odstotkov), v zadnjem letu pa so razcvet doživeli tudi “bencinarji”. Delež bencinsko gnanih avtomobilov tako prvič po dolgem času znaša več kot petino vseh prodanih avtomobilov v Sloveniji.
Gorivo/Leto | 2016 | 2017 | 2018 (do konca Avgusta) |
Dizel | 81% | 72% | 66% |
Hibrid+Elektrika | 4% | 11% | 13% |
Bencin | 15% | 16% | 21% |
Pa se res moramo bati za prihodnost dizelsko gnanih avtomobilov? O tem smo v intervjuju povprašali tudi strokovnjaka Thomasa Bäumerja, vodjo projekta nove serije 3, ki se s tem na strinja:
”Vse bomo videli v naslednjih petih letih. Nisem prepričan, da je čas za spremembo, saj 90% celotnega trga še vedno predstavljajo dizli. To je v Nemčiji trenutno velika zgodba, ne vemo pa, kaj se bo zgodilo v naslednjih 3-4 letih. Bomo videli. Seveda dizel še vedno ponuja dobro alternativo, kar se odraža že v tem, koliko jih ponujamo. Seveda ni jasno, kaj se bo zgodilo v naslednjih petih letih, ampak trenutno še vedno ponuja zelo dobro alternativo, uporabnost pa je odvisna od uporabnika. Naši dizli so opremljeni s prav vsemi mogočimi tehnologijami, zato ni razloga, da bi mislili, da v dizlih ni prihodnosti.”
Glede prepovedi dizlov v mestnih središčih je dejal še naslednje:
”Da, jih prepovedujejo, ampak ne najnovejših. Govora je o motorjih standarda Euro4 in morda celo Euro5, ne pa najnovejšega Euro6. Ti so resnično zelo čisti.”