Iz kje izvirajo težave, ki si jih je nakopal BMW? Na to vprašanje zaenkrat ne poznamo odgovora, lahko le načnemo pogovor o trenutni situaciji ter razčlenimo nerazumljive poteze, ki jih sprejemajo v Munchnu.

Za začetek bi le želel razjasniti pomen naših prispevkov ter kritik, ki se dotaknejo BMW-ja v zadnjem času. Kot prvo, smo BMWBLOG Slovenija, neodvisni spletni medij. Pišemo o novicah, novostih ter vseh temah povezanih z BMW-jem. Nismo pa trobilo za oglaševanje, ne delamo za to, da situacijo prikažemo pod lupo zavajanja, temveč jo želimo, vam bralcem, prikazati takšno kot je, in roko na srce, situacija je vse prej kot cvetoča. Večina nas se je zaljubila v avtomobile, ki so iz Munchna prihajali v devetdesetih letih ter na prelomu tisočletja. Zaljubili smo se v unikatne klasike, hkrati pa smo začeli občudovati zgodovino znamke ter si vedno želeli le najlepšo prihodnost.

Na žalost je BMW ‘iztiril’, in s pisanjem brezpredmetnih floskul, situacije ne bomo popravili. Znamki želimo vse najboljše, vendar se je s problemom potrebno soočiti ter ga naznaniti. Verjetno si vsi pristaši želimo pozitivnih sprememb ter tisti odločilni manever, ki bi Bavarce pripeljal nazaj na stara pota.



Preživljamo verjetno najbolj nenavaden čas v zgodovini znamke BMW. Bavarski proizvajalec vozil je nekoč premikal meje mogočega, danes pa se je znašel v breznu v katerem ni videti žarka svetlobe. Avtomobili, kot so BMW serije 4, X7 in iX, se tako ali drugače razlikujejo od tistega, po čem je BMW prepoznaven in kar se je v preteklosti presneto dobro prodajalo in razveseljevalo kupce širom sveta. Tudi BMW-jeve marketinške kampanje so drastično drugačne kot prej. O goreči problematiki, ki jo bomo v tem prispevku naslavili, se sprašuje ogromno avtomobilskih novinarjev po vsem svetu in skupaj mislijo, da so Bavarsko doleteli hudi časi.

Ta članek ne bi obstajal pred dvajsetimi ali več leti. To pa zato, ker so bili takrat BMW-ji eni od najlepših avtomobilov na cesti. Od erotičnega 3.0 CSL do brezčasne serije 7 (E32). Z beemvejem iz vidika oblikovanja ne bi mogli biti bolj zadovoljni! Danes pa se mi zdi, da znamka spiralizira v črno luknjo. Iskreno mislim, da morajo za trenutek stopiti nazaj in razmisliti, kaj se dogaja, za kaj se zavzemajo in kakšno prihodnost želijo ustvariti.

BMW je v zadnjih letih prišel do spoznanja, da so križanci velik prodajalec in da kupci želijo več tehnologije, več udobja, več prestiža. Da bi do potankosti izkoristil ta prodajni trend, je BMW vso svojo moč preusmeril v trženje teh ‘dolgočasnih’ križancev. Rezultat tega je dejanska izguba duše. BMW je s tem izgubil svoj čar, svojo rdečo nit ter nenazadnje svojo zapuščino. BMW ni več zaželena, privlačna blagovna znamka, za katero bi noreli mladi. Nekoč (pa tudi danes) smo sanjali o lastništvu legendarne E46 M3, današnjega brata pa si (sploh z astronomsko ceno) v primerjavi z E46, želi malokdo. Načrt BMW-ja, da s svojimi avtomobili preplavi trg, je deloval kratkoročno, a zdaj, ko ima lahko že skoraj vsaka hiša na svojem dvorišču vstopno različico BMW X1, modro-bela vetrnica ne pomeni več ničesar.

Ollie Kew (Top Gear): Očitno je, da je BMW pred dostojanstvo postavil zaslužek – avtomobili novih generacij so namenjeni predvsem Kitajski in nasploh Azijskem trgu. Denar je sveta vladar in BMW je v zakup večjem profitu na žalost prodal svojo dušo.

Doug DeMuro, ameriški avtomobilski novinar, BMW obravnava kot klasično blagovno znamko in gleda na to, kaj je v zadnjih letih storila, da si je dejansko pokvarila svojo podobo. Govori o zlati dobi avtomobilov iz začetka tisočletja – E46 M3, E39 M5 in E38 serija 7, in le-te primerja z današnjimi križanci, ki celotno podobo znamke avtomatsko oslabijo. BMW mora seveda stopiti v korak s časom ter se prilagajati trgu. Avtomobili morajo biti večji, težji in tehnološko napredni. Vendar to ne pomeni, da ne morejo biti tako zaželeni kot nekoč, to ne pomeni, da morajo izgubiti ta pristen ter unikaten čar.

Michael Van Runkle: BMW je v preteklosti imel odličen recept za še boljše izdelke – vrstni šestvaljniki, ki so se odlično podali z voznimi lastnostnmi. Od tega je davno in upad fokusa se posledično odraža na upadu oboževalcev. Danes so kupci vedno bolj zmedejo zaradi vedno večje ter nerazumne ponudbe. Konec koncev, kdo si je izmislil, da je pametno poimenovati kupeja M4, štirivratno limuzino pa M3? SUV z imenom X7 M50i je prav tako nesmiselen. Čas ko je oznaka 328i pomenila serija 3 z 2,8-litrskim motorjem so nažalost že davno mimo.

Adrian van Hooydonk, šef oblikovanja v BMW Group, pa na očitke skomigne z rameni:

BMW serije 7 in X7 imata prisotnost, ki jo kupci v tem segmentu iščejo, in imata tisto, kar že ponuja večina drugih vozil v tem segmentu. Mislim, da se bodo navadili.

Izgleda, da je odločitev, v katero smer se BMW premika, že dokončna. Dokončen pa zgleda tudi odziv trga, kupcev ter oboževalcev – palec dol!

Kako se torej BMW vrne na stara pota? Ne vem. Zagotovo ne z napihnjenimi kampanjami na družabnih omrežjih, v katerih se Nemci igrajo Američane. Lahko bi začeli z izdelavo avtomobilov, ki so dejansko zanimivi, avtomobilov, ki reprezentirajo BMW v vseji svoji luči, namesto z avtomobili s prevelikimi ter osovraženimi ‘ledvičkami’, z nekonvencionalnimi žarometi ter z zanemarjanjem zgodovine. To so verjetno dobre iztočnice za začetek povratka med elito, do takrat pa srečno Bayerische Motoren Werke.

1 komentar

  1. Hm,
    Na žalost je nekaj ne tem,
    Smer je za nas, fane res čudna.
    Če sem pred časom(ne dolgo nazaj),
    Lahko skoraj v vsaki seriji našel nekaj zase,
    Je danes to ravno obratno.
    V lasti sem imel 5 5ic,
    X4,Z4,4coupe,M2.
    Danes pa pri novih sama žalost ☹️
    Je pa tudi res da ima sto ljudi sto okusov….in morda evropejci nismo več primarni trg.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code