Vožnja po klancu navzdol v položaju ‘N’ (neutral)
To pogosto uporabljajo ljudje, ki mislijo, da bodo tako prihranili na gorivu in hkrati še nekoliko dodatno pospešili avtomobil, saj le tega ne bo upočasnjevalo zaviranje z motorjem. Resnica pa je, da lahko tako pospešite obrabo avtomatskega menjalnika, saj ta v položaju N prekine dovod olja in tako menjalnik ne dobi zadostno količino mazanja za normalno delovanje. To prispeva k pospešeni obrabi menjalnika, kar lahko vodi v visoke stroške popravila.
Pritiskanje na plin neposredno preden prestavite v ‘Drive’:
Vsi smo to počeli kot najstniki, vendar ne bodite tako naivni. Če to storite, v tistem trenutku na menjalnik deluje zelo velika sila, ki vodi v povečanje trenja med notranjimi komponentami in lahko vodi v poškodovanje menjalnika. Do tega seveda ne pride če pustite, da motorni obrati padejo nazaj na prosti tek.
Upočasnjevanje avtomobila s prestavljanjem v nižje prestave:
Če za upočasnjevanje le prestavite nekaj prestav nižje, to pomeni hitro spremembo smeri ali hitrosti vrtenja notranjih komponent, kar obrablja menjalnik z zelo veliko hitrostjo. Namesto tega za ustavljanje vozila enostavno uporabite zavore, menjalnik vam bo hvaležen.
Prestavljanje v ‘N’ (neutral) na semaforjih:
Tudi to mnogi delajo zaradi varčevanja goriva, kar sploh nima smisla, saj ima večina sodobnih avtomobilov v vsakem primeru vgrajen sistem Start/Stop, ki bo na semaforjih sam ugasnil motor , tudi če je ta v položaju ‘D’. Sicer ne govorimo o veliki škodi ali obremenitvi za menjalnik, ampak logika pravi, da večkrat kot prestavimo iz in nazaj v prestavo (drive), bolj se menjalnik obrablja.
Prestavljanje v ‘P’ (parking) še preden se avtomobil ustavi:
Ne delajte tega!! Ob prestavljanju v ‘P’, se namreč v zobnik na izhodu iz menjalnika vstavi posebni zatič, ki onemogoča vrtenje menjalnika in tega ‘zaklene’. Ker pa je menjalnik povezan s pogonsko gredjo in tako tudi s kolesi, lahko v primeru, da se avtomobil še vedno premika, ko prestavite v ‘parking’ tvegate, da boste ta zatič odlomili, saj enostavno ne bo prenesel obremenitve. Naredite si uslugo in poskrbite, da se vedno popolnoma ustavite preden se dotaknete prestavne ročice.
Hitra in športna vožnja preden se motor segreje:
To velja seveda tudi za avtomobile z ročnim menjalnikom. Avtomobili so na to še posebej občutljivi pozimi, ko temperature padejo in se tako olje ‘zgosti’ oziroma postane bolj viskozno. To pomeni, da se počasneje giblje in zato potrebuje dlje časa, da doseže vse kotičke, ki potrebujejo mazanje. Dajte avtomobilu nekaj minut, da se ogreje, do takrat pa vozite počasi oziroma pri nizkih vrtljajih. Če boste avtomobil le zagnali in takoj začeli s športno vožnjo, vas čaka še kaj drugega kot povečana obraba menjalnika.
Redni servisi:
Nekaterim je enostavno nemogoče dopovedati, da tudi menjalnik potrebuje reden servis. Sicer ne v tako kratkih intervalih kot motor avtomobila, pa vendar je menjava olja na 50-100 tisoč kilometrov v večini primerov nujno potrebna, za dolgo življenjsko dobo menjalnika. Izjema so nekateri dvosklopčni menjalniki, ki uporabljajo tehnologijo suhe sklopke.
Kakorkoli že, pravim navdušencem se zdijo te stvari povsem samoumevne, vendar ni vsak voznik tak strokovnjak za mehaniko avtomobila. Upoštevanje zgornjih nasvetov je le stvar spremembe navad, ki bodo podaljšale življenjsko dobo vašega avtomatskega menjalnika in vam tako potencialno prihranili ogromno denarja, saj vsi vemo, da znajo biti popravila menjalnikov precej drago opravilo.