Leto 2017 bavarskima velikanoma žal ne bo ostalo v najlepšem spominu, saj jima je načrte prekrižal njun avtomobilski rival Mercedes, ki se je uspešno zavihtel na prvo mesto v prodaji. To vsekakor ni novica, ki bi si jo želeli slišati, pa vendar. Žal pa očitno njunih težav še ni konec, saj se oba trenutno ukvarjata s stavkajočimi tovarniškimi delavci.
Le-ti naj bi začeli stavkati predvsem zato, ker želijo opozoriti na premajhne plače ter predolg delovnik. IG Metall, močan nemški delavski sindikat, je povedal, da so delavci v Audijevi tovarni v Ingolstadtu prenehali z delom v nočni izmeni preteklega četrtka. Delavci, zaposleni v BMW tovarnah v Dingolfingu, Landshutu ter Regensburgu imajo namen storiti enako s pričetkom petkove izmene. Povod za to naj bi bila rekordna gospodarska rast ter nizka stopnja brezposelnosti, ki je v zadnjih šestih letih najboljša.
Sindikat zahteva 6 % večjo plačo! Prav tako se je na spisku zahtev prvič v zadnjih treh desetletjih znašla težnja po krajšem delovniku; IG Metall namreč želi, da se delavcem omogoči, da zmanjšajo svoj tedenski urnik s 35 na 28 delovnih ur. Tako bi lahko poskrbeli za otroke ali bolne sorodnike, nato pa bi se po dveh letih vrnili na poln delovnik.
Doslej se pogovori žal niso odvijali v prid delavcev. Delodajalci so v prvem četrtletju ponudili 2 % povečanje plače in enkratno plačilo v višini 200 evrov. Družbe so zavrnile tudi zahtevo za zmanjšanje delovnih ur, razen če bi lahko začasno povečali število ur z namenom, da proizvodnja ne trpi. No, kljub stavkam se v BMW in Audiju škoda v sami proizvodnji (trenutno) ne pozna. V tej stavki sodeluje približno 160.000 delavcev; grozijo s popolno, 24-urno zaustavitvijo strojev. Pogovori se bodo nadaljevali 24. januarja, zato upajmo, da bo obema stranema uspelo najti razumen kompromis.