Če si pravi BMW navdušenec si vsekakor tudi ljubitelj modela E30 M3. Legendarni model bavarskega proizvajalce je buril domišljijo vse od uradne predstavitve, mnogim navdušencem pa je povzročal burne sanje kot eden najboljših in najbolje vozniško orientiranih vozil na trgu. Po mnogih letih od predstavitve je privlačnost še vedno prisotna, tokrat še v večji meri kot kdaj koli prej. MOMO BMW E30 M3 vas bo tako povrnil v najstniška leta ter vam na ustnice pričaral širok nasmeh.
Ta BMW E30 M3 je eden izmed prvih 200 narejenih primerkov, ki so bili namenjeni naknadni prilagoditvi za DTM, World Rally Championship, World Touring Car Championship, British Touring Car Championship, Italian Touring Car Championship, French Touring Car Championship and the Australian Touring Car Championship. Kljub temu, da je seznam tekmovanj izredno dolg pa je seznam poprodajnih dodatkov še daljši.
Avtomobil je v lasti Luisa Coste, ki je njegov lastnik že zadnjih 17 let. M3 je redno vožen, čiščen, vzdrževan in ljubljen, za vse našteto pa skrbi Fabryce Kutyba, polski dirkač z bogato dirkaško in predelovalno BMW zgodovino. Seveda težko razumemo zakaj bi za takšno vozilo skrbel kdo drug, vendar v rokah Poljaka resnično prejme vso potrebno pozornost. Fabryce je tudi direktor podjetja MOMO USA in zato je BMW E30 M3 po pričakovanjih dodobra opremljen s poprodajnimi MOMO deli.
Ta rdeči BMW E30 M3 je podkrepljen z mnogimi poprodajnimi deli in dodatki, kar ga spremeni v pravo ulično dirkaško pošast. Pravi ljubitelji klasik bodo seveda ogorčeni in zgroženi nad predelovanjem takšnega vozila, a dejstvo je, da avtomobil izgleda izjemno, je hitrejši od serijskega, celostno gledano pa je tudi varnejši in bolj uporaben.
Najprej so spremembe doletele zunanjost. Blatniki vozila so bili razširjeni, kar daje bolj agresiven izgled in omogoči namestitev širših pnevmatik, ki so po novem zadaj širše za 15 mm, spredaj pa za 10 mm. Vozilo je bilo na novo prebarvano. Sprva je bil odet v originalen rdeč odtenek, nato pa je bila nanešena še plast, ki skrbi za lesk in zaščito.
Karoserijo pa so čakali še novi posegi.
Na zadku se je pojavil EVO 3 tovarniški zadnji spojler s karbonskim zaključkom, kar skrbi za boljši pritisk vozila k tlom. E30 M3 je prejel tudi EVO 2 sprednji podaljšek spojlerja, ki skrbi za pravilen pretok zraka, dober oprijem in vsesplošno odlične vozne lastnosti. Za varnost in kompaktnost kabine skrbi varnostna kletka, ki jo je preverilo in odobrilo podjetje Gruppe N FIA. Lepotno za vozilo skrbijo pokrovi zunanjih ogledal iz ogljikovih vlaken in tako zagotovijo dirkaško naravnanost in kontrast zunanjosti, ki se lepo poda k zadnjemu spojlerju in sprednjemu podaljšku spojlerja.
Nadgrajeno je bilo tudi vzmetenje. E30 M3 ima nameščene vzmeti Eibach ter blažilnike Bilstein Gruppe N. Gruppe A je prilagodilo vzmetenje in s tem pridobilo na stabilnosti, vozni dinamiki in performansih v zavojih. Sledila je menjava zavornega sistema; nameščen je bil zavorni sistem Brembo na katerih svoje delo opravljajo Race Tech čeljusti. Hladilni zavorni sistem je sedaj bolj učinkovit, zavore pa s svojo močjo skrbijo, da se lahki BMW E30 M3 ustavi hitreje, bolje in suvereno.
Vse razen platišč povsem spominja na dizajn iz 80-ih let. Platišča se kljub temu lepo podajo k celoti, najpomembneje pa je, da so trdna in izredno lahka. Ta BMW E30 M3 ima nadeta platišča MOMO Heritage Race 6 velikosti 17×9 zadaj in 17×8,5 spredaj. Velikost se zdi sprva nekoliko posebna vendar gre za idealen kompromis med 16- in 18-palčnimi platišči.
Naslednja je bila predelava motorja. Lastnik tega M3 se je odločil za zanimivo predelavo zmogljivosti. BMW E30 M3 ima nameščen serijski 2,3-litrski motor z izboljšanim hladilnim sistemom po zaslugi hladilnikov CSF High Performance z dvojno obhodno tehnologijo. Izboljšani sta bili tudi namestitev motorja in menjalnika, kar poskrbi za bolj neposreden prenos moči in večjo moč. Izboljšan je zvok, zmogljivost in odzivnost plina, vse po zaslugi Borla izpušnega sistema. Ta sitem je povezan z 200 celičnim katalizatorskim pretvornikom, kar skrbi za boljši pretok plinov. Hitro pretikanje omogoči sklopka Sachs Racing, ki skupaj z MOMO ročico menjalnika poskrbi za hitrejše in bolj udobno pretikanje.
Na koncu je bila prenove deležna tudi potniška kabina. Če vam je MOMO všeč vas bo notranjost prijetno razveselila. V Italiji osnovano poprodajno podjetje je sedaj na trgu že dolga leta in poskrbi za res kvalitetne športne elemente. V notranjosti tega E30 M3 so zato nameščeni MOMO Super Cup sedeži, MOMO varnostni pasovi in nekaj drugih MOMO dodatkov. Celo volanski obroč je bil zamenjan za dirkaškega podjetja MOMO.
To predelavo je izvedlo podjetje GT Technik, ki je namestilo vse omenjene poprodajne dele, prilagodilo motor in opravilo vse druge spremembe. Lepega rdečega lepotca si lahko ogledate v obširni galeriji spodaj.