Uporaba zimske opreme je zakonsko določena, obvezna je od 15. novembra do 15. marca. Na izbiro imamo uporabo zimskih pnevmatik z minimalno 3 milimetri profila, ali pa s seboj vozimo zimske verige, jekleni konjiček pa ima v tem primeru lahko še zmeraj obute letne pnevmatike.

Poleg teh pravil morajo biti vse pnevmatike enako velike in iste vrste, zimske pa so lahko do dva hitrostna razreda nižje.

zimske-pnevmatike-bmw

Pravil pa se ne držimo le, da bi se izgonili plačevanju prekrška, zimsko opremo potrebujemo z razlogom.  Nekateri morda mislite, da med letnimi/celoletnimi in zimskimi pnevmatikami ni takšnih razlik da bi se jih splačalo menjati, ali pa imate vozilo s štirikolesnim pogonom in se počutite neustavljive. Pa ni ravno tako; uporaba zimskih pnevmatih je ključni del zimske opreme, ki zagotavlja, da se od točke A do točke B pripeljete brez večjih problemov tudi v zahtevnejših razmerah in nizkih temperaturah. Pa je oprema dovolj? Nujno je, da poznamo tudi nekaj osnovnih pravil vožnje po ledeni ali zasneženi podlagi.

Vožnja po snegu in ledu zahteva predvsem precej občutka. Popravki na volanu naj bodo čim manjši, pospeševanje in zaviranje naj ne bosta sunkovita. Zato upoštevajte večjo varnostno razdaljo in začnite že prej nežno zavirati. Kot smo že prej omenili, se ne zanašajte na avtomobil s štirikolesnim pogonom. Slednji vam bo pomagal le pri speljevanju in mirnejši vožnji skozi ovinke, pri zaviranju pa se ne razlikuje od drugih vozil!

Če cestišče postane težko prevozno na svoje vozilo namestite snežne verige. Namestite jih na pogonska kolesa, pri štirikolesno gnanih pa, če je možno, kar na obe osi saj je v nasprotnem primeru možno, da stabilizacijski sistem ne bo deloval pravilno. Pravilno namestitev snežnih verig si oglejte v spodnjem posnetku.

V mestih je največ pozornosti in predvidevanja potrebnega na semaforjih in prehodih za pešce. Zaviralna pot se močno podaljša, zato le previdno, da ne pride do nenadnega zaviranja in trka vozil ali celo kakšnega pešca. Če zapeljete na ledeno podlago nikar ne odreagirajte s paničnim zaviranjem, saj tako izgubite še več kontrole; v takšnem primeru je najboljša rešitev preventiva in vožnja s prilagojeno hitrostjo.

Kaj pa tujina? V tujih državah pa so zakoni glede zimske opreme zelo različni. V nekaterih državah je le ta podobno kot v Sloveniji določena datumsko, v drugih državah je potrebna le v primeru zimskih voznih razmer. V zadnjih letih je bilo nekaj novosti predvsem v Avstriji, Nemčiji in na Češkem, kjer so zakon o zimski opremi spremenili, zato se pred odhodom v druge države ustrezno informirajte.

bmw-zimske-gume

Poleg ustrezne obutve za vašega jeklenega konjička je priporočljivo, da s seboj vozite tudi rokavice, strgalo za led, odejo, zložljivo snežno lopato in čistilo za steklo za nizke temperature, saj se predvsem vetrobransko steklo v sneženi brozgi rado zamaže. Če vas zjutraj na dovozu pričaka zasneženo vozilo, ga pred odhodom popolnoma očistite snežne odeje in ne pozabite na streho!

BMW Ice Fascination Training in Arjeplog (10/2010)

Če se vozite z debelo oblogo snega na strehi ste v prekršku, za katerega lahko plačate 200 evrov. In še druge kazni? Če nimate zimske opreme (tudi če ni snega), boste morali odšteti 40 evrov, če pa obtičite in ovirate druge udeležence v prometu boste dobili položnico za  500 evrov, za nameček pa še 5 kazenskih točk. Kaznovali vas bodo tudi, če ne upoštevate prometne signalizacije o zimskih razmerah in prepovedi vožnje. V tem primeru bo vaša denarnica stanjšana za 300 evrov.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code