Od četrtka, 31. maja do sobote, 2. junija 2018 je v Marini Portorož potekalo srečanje BMW klubov celotne Evrope (BMW Clubs Europe). Pester program in zanimivo dogajanje je na sončno Obalo pritegnil tudi našo ekipo. Kako je bilo? Kaj smo počeli?

T.i. BMW Clubs Europe 2018 je kot rečeno potekal že vse od četrtka, 31. maja, ko so se ljubitelji te popularne bavarske znamke začeli zbirati v Marini Portorož. V petek je poleg testnih voženj motociklov in avtomobilov potekala izredno zanimiva tura, vse od Portoroža, preko Bovca in Vršiča do Kranjske Gore, nato pa skozi Ljubljano nazaj do sončnega Portoroža. Dogajanje se je iz dneva v dan razvijalo, v soboto pa je bil zadnji, finalni dan celotnega dogodka, ki smo se ga odločili udeležiti tudi sami in iz prve roke izkusiti dogajanje.

V marino v Portorožu je naša ekipa prispela ob 8:30, oz. pol ure pred začetkom dogajanja. Na prizorišču nas je že ob prihodu pričakala izredno bogata flota motociklov BMW Motorrad in zanimiva flota BMW avtomobilov,

…seveda pa ne morem niti mimo nasmejanih deklet, ki so se rada nasmehnila tudi za naš objektiv (več deklet v galeriji na koncu), odgovarjala na naša vprašanja in skrbela za nemoten potek testnih voženj. Med avtomobili so s svojo prisotnostjo presenetili predvsem trije zmogljivejši predstavniki s črko M na zadku; BMW M2, BMW M3 in “polovičarski M” BMW M550d, ki ga uvrščamo med vozila BMW M Performance. Poleg “odmevnejših” predstavnikov so bili na voljo za testne vožnje še BMW X3, BMW X5, BMW X6 in povsem električni BMW i3. Za vsa omenjena vozila je bil zaslužen BMW Group Slovenija.

Med motocikli je bila flota še veliko bolj bogata, saj so bili na voljo za test skoraj vsi motocikli; od najmanjšega BMW G 310 R, športnega nakeda BMW S 1000 R, avanturističnega BMW R 1200 GS Adventure ter S 1000 XR pa vse do velikih, težkih potovalnikov kot sta BMW K 1600 B, BMW K 1600 Gran America. Motocikli so bili razdeljeni v manjše skupine, kar je pomenilo lažjo organizacijo in hitrejšo, bolj dinamično vozniško izkušnjo.

Izbor vozil je bil izredno bogat, zato smo že ob 9. uri sedli na prvo motorno kolo in se odpravili na čudovito krožno vožnjo po čudoviti Primorski. Kot prvi motocikel sem izbral svoj sanjski motor; BMW S 1000 XR, ki združuje zmogljivost športnika, uporabnost in udobje potovalnika in vsestranskost endura. Po kratkih napotkih inštruktorja in po vseh razrešenih vprašanjih o samih motociklih smo si nadeli motoristično opremo, sedli vsak na svojega dvokolesnega Bavarca in prižgali motorje.

Relativna tišina v Marini se je spremenila v raj za ljubitelje bencinskih hlapov in čudoviti zvočnih simfonij; od dvoValjnih bokserskih, štirivaljnih pa vse do šestvaljnih mojstrovin.


Pot nas je iz Marine vozila sprva ob obali Portoroža skoraj do hotela Kempinski, kjer smo se po lepo zaviti cesti vzpeli na vrh vzpetine in se na drugi strani po še lepši cesti preko Pacuga spuščali proti Strunjanu. Od Strunjana smo pot nadaljevali v smeri Izole, kjer smo bili deležni tudi kratkega odseka hitre ceste in nekoliko višjih hitrosti. V Izoli smo hitro cesto zapustili in se še eni dinamično naravnani cesti vzpeli proti kraju Šared, nadaljevali do kraja Korte od koder smo se spustili preko Seče nazaj do Marine Portorož. To je bilo 45 minut čiste sprostitve in uživanja, sploh na odličnem motorju, ki se je izkazal za vrhunsko vozilo in me dodatno navdušil. Da zvoka štirivaljnika, ki se “vrti” vse do 11.000 vrt./min. sploh ne omenjam!

Poln čudovitih vtisov sem si privoščil kratko pavzo in v senci ter ob prijetnem pihljanju pod borovcem spil hladno pijačo. Po dobri uri je sledila naslednja testna vožnja, tokrat s precej podobnim, a povsem drugačnim, bokserskim BMW R 1200 RS, motocikel, ki bi lahko potencialno nadomeščal sanjskega S 1000 XR. Da vidimo, kako se bo obnesel slednji. Sledijo navodila, priprave in že smo spet na poti, s prijetnim pihljanjem skozi odprt vizir. Motocikel je odličen, a vseeno me S 1000 XR s svojim športnim karakterjem bolj prepriča. Verjetno je razlog tudi v zvoku in dodatni moči (S 1000 XR – 165 KM, R 1200 RS – 125 KM). Spet si privoščim pavzo za počitek in hidriranje. Pozneje sem isto pot opravil še z velikim in težkim potovalnim motociklom BMW K 1600 GTL, ki je navdušil s svojim udobjem in neverjetnim navorom. A najprej me je čakala še vožnja z avtomobilom, zato sem dolge motoristične hlače zamenjal za kratke in lahkotne hlače, ki so bile vremenu bolj primerne in prijetne.

Sprva sem sedel za volan novega BMW X3 20d. V koloni smo se odpravili na prijetno panoramsko vožnjo. Tako kot z motocikli smo začeli ob obali in nadaljevali skoraj do konca Portoroža. Preko Pacuga smo se spustili do Strunjana in se po vzpenjajoči se cesti vračali v smeri Portoroža. BMW X3 se je kljub najšibkejšemu agregatu v floti izkazal za odlično vozilo s čudovito obnovljeno notranjostjo. Nekoliko krajšo, a dovolj prijetno turo sem ponovil še v BMW X5 40d, ki je pokazala pravo zmogljivost in vodljivost.

Pot, ki smo jo prevozili je postregla z ravno pravšnjo raznolikostjo, predvsem pa zadostno mero zavojev, kjer se bavarska vozila počutijo še posebej domače.

Že res, da sem sam večino časa sedel na motociklih ali v avtomobilih, pa vendar je bilo dogajanje zanimivo tudi za obiskovalce, ki se niso udeležili testnih voženj. Pod šotorom je bilo moč najti stojnico zavarovalnice Sava, kjer so vas prijazne hostese slikale na BMW motociklu in vam na licu mesta za spomin natisnile fotografijo. Poleg njih je bila na voljo za ogled in informacije stojnica podjetja Akrapovič, kjer so bili na ogled različni izpuhi za motocikle in avtomobile, ekskluzivno pa je bila prisotna tudi bavarska superlimuzina BMW M5 – z izpušnim sistemom Akrapovič, seveda.

Pod šotorom so bili na ogled tudi BMW i8 Roadster, BMW F 750 GS, BMW F 850 GS in dirkalni motocikel BMW HP4 Race. BMW Motorrad je na ogled postavil tudi svoje artikle; motoristične hlače in jakne ter drugo opremo, obiskovalcem pa so bile na voljo za nakup tudi BMW Motorrad majice.

Za vrhunec dogajanja pa bi vsekakor lahko označil atraktiven drift, oz. risanje osmice, za katero je poskrbel eden in edini Luka Marko Grošelj. Na zaprtem območju smo ga lahko opazovali pri risanju mojstrovine na asfaltno površino. S svojo natančnostjo in odličnim drsenjem je potrdil, da je zares odličen voznik, ki ve kaj dela.

Za obiskovalce pa je bila to zares celostna izkušnja, kjer je glasno rohnel 3,2-litrski šestvaljnik, po zraku so leteli kosi gume, vonj in veliko gostega dima v zraku pa je naznanjalo, da se gumam vsekakor ne godi najbolje. A v tem je pač užitek!

Za piko na i so na prizorišče pripeljali BMW starodobniki – tako motocikli kot avtomobili. Po strokovnem ogledu in oceni komisije so izbrali zmagovalca v tekmovanju Concours d’Elegance. Ta laskavi naslov si je izboril BMW 840 Ci iz BMW kluba Italija. Kot najboljši veteran (najbolj originalen avto, v najboljšem stanju ter kompletno najlepše stanje vozila) se je izkazal BMW 1600 Cabrio, ki je zares postregel s čudovitim originalnim stanjem in izredno lepo ohranjenostjo.

Ocenjevalec vozil je bil mag. Janko Uratnik (ANF – national FIVA authority).

Seveda pa je takšen dogodek potreboval še tisto pravo piko na i, vrhunski zaključek, kot se spodobi; gala večerjo. Na čudoviti lokaciji nad Portorožem smo na verandi s pogledom na morje uživali v čudoviti kulinarični izkušnji, ki jo je spremljala živa glasba.

Pred glavno jedjo je vse zbrane nagovoril organizator dogodka in predsednik BMW kluba Slovenija, Marijan Božič, se zahvalil za udeležbo in v upanju na ponovno snidenje zaželel lep preostanek večera.


Levo: Samo Trpin (direktor BMW Motorrad Slovenija), desno: Marijan Božič (BMW klub Slovenija)

Ob koncu velja omeniti dva najbolj zaslužna akterja brez katerih dogodek ne bi bil izvedljiv; to sta Marijan Božič (desno na zgornji fotografiji), ki je celoten dogodek organiziral, pri tem pa mu je močno pomagal Samo Trpin (levo na zgornji fotografiji), direktor BMW Motorrad Slovenija, ki je priskrbel zares bogato floto vozil na dveh kolesih. Pri oskrbi z motorji pa sta na pomoč priskočila tudi dva trgovca; BMW Avtoval iz Grosuplja in BMW Selmar iz Celja in Maribora. Obema glavnima akterjema in drugim sodelujočim pri organizaciji velik poklon in zahvala za odlično izpeljan in dovršen dogodek.


Se je splačalo priti v Marino na BMW Clubs Europe 2018? Vsekakor!

Fotograf: Klemen Jeram

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code