Tokrat so se soočili kompaktni modeli večnih nemških tekmecev: nedavno predstavljeni BMW M2, Audi RS3 in Mercedes-Benz CLA45 AMG. Vsi omenjeni modeli so najbolj športna različica svojega razreda, zelo podobni pa so si tudi v merah in zmogljivosti. Vsi trije z več kot 300 konjskimi močmi obljubljajo edinstveno izkušnjo v vožnji in impresivno zmogljivost, ki jo je moč opaziti že na prvi pogled.
Vsi trije na ogled postavljajo ostre, športne linije z agresivnimi odbijači, velikimi platišči, športnimi zavornimi čeljustmi in poudarjenima dvema ali štirimi izpušnimi zaključki. Tudi v notranjosti so vsi primerno športno opremljeni: debelejši športen volan za boljši oprijem, kvalitetnejši športni materiali, udobni športni sedeži za izboljšan bočni oprijem in hiter samodejni menjalnik.
Audi RS3:
Audijev kompaktni petvratni športnik uporablja 2,5-litrski turbo bencinski motor s 5 cilindri, ki proizvede največjo moč 362 konjskih moči in 465 Nm navora. S pomočjo štirikolesnega pogona Quattro, ki ga Audi serijsko vgrajuje v vse svoje športne modele S in RS, in 7-stopenjskega samodejnega menjalnika S tronic tako malček do stotice pospeši v 4,3 sekunde, končna hitrost, ki jo lahko doseže, pa je 250 km/h. Prazno vozilo sicer tehta 1595 kilogramov.
Mercedes-Benz CLA45 AMG:
CLA45 AMG uporablja tipične kupéjevske linije, vendar je še vedno obdržal vseh pet vrat. Poganja ga s turbino podprt štirivaljnik v velikosti 2,0 litrov, ki iz sebe spravi (kljub razmeroma majhnemu motorju) presenetljivih 381 konjskih moči in 475 Nm navora. Tudi CLA45 AMG uporablja štirikolesni pogon, ki ga Mercedes-Benz imenuje 4matic, za pretikanje med prestavami pa poskrbi 7-stopenjski DCT samodejni menjalnik. Z maso 1585 kilogramov mu uspe do 100 km/h pospešiti v 4,2 sekunde; ustavi se šele pri 250 km/h.
BMW M2:
Najnovejši izmed vseh treh je BMW-jev “svež” izdelek M2. Ta je za razliko od sotekmovalcev pravi kupé s samo tremi vrati in lépo kupejevsko silhueto. Za osupljivo zmogljivost skrbi posodobljen šestvaljni motor N55, ki je bil predstavljen skupaj z novim BMW X4 M40i, in s svojimi 370 konjskimi močmi in 465 Nm navora ter impresivnim zvokom pusti vtis na vozniku. Navor je z možnostjo “overboosta” povečan na 500 Nm, kar mu omogoča, da konkurira celo večjim športnikom. M2 je edini v trojici, ki serijsko ne uporablja štirikolesnega pogona, saj so z njim želeli narediti čim lažji avtomobil. To jim je tudi uspelo, saj mali kupé tehta najmanj – 1570 kilogramov, zaradi uporabe aluminija pa je za 35 kilogramov lažji celo od svojega šibkejšega predhodnika M235i, ki je bil še nedavno grožnja novemu M2. Do stotice najmočnejša dvojka s 7-stopenjskim M DCT menjalnikom pridrvi v le 4,3 sekunde, še zmeraj pa je na voljo tudi 6-stopenjski ročni menjalnik, s katerim 100 km/h doseže 0,2 sekunde počasneje. Kot oba zgornja tekmeca pa se tudi “baby M” ustavi pri elektronsko omejenih 250 km/h.
Kdor torej išče nov, športen, kompaktni avtomobil premium razreda, ima trenutno na trgu dovolj izbire. Vsi trije avtomobili so vsekakor impresivni izdelki najbolj priljubljenih nemških znamk. Vsak avtomobil ima svoje prednosti in slabosti, prav tako kot ima vsak pravico imeti svojega favorita. Izbira v nobenem primeru ni slaba, je le najbolj optimalna za vsakega posameznika. Kateri pa je vaš absolutni zmagovalec?