Nedolgo tega sem imel priložnost testirati novega bavarskega roadsterja po imenu BMW i8 Roadster, ki me je v vseh pogledih resnično presenetil in mi pokazal, da prihodnost za nas, ki nam po žilah teče bencin, morda le ni tako temna. Na avtomobilu sem med vsemi dobrimi lastnosti pogrešal edino zvok, ki pa mi je ravno najljubša stvar mojega BMW Z4 3.0i. Točno petnajst let tehnološkega napredka ju loči, prvi je hitrejši, dosti dražji, narejen iz bolj eksotičnih materialov in ima boljšo lego na cesti, slednji pa ponuja bolj surovo vozniško izkušnjo, boljši zvok in konec koncev tudi večjo uporabnost. Ste že določili svojega zmagovalca?
”Petnajst let napredka, trije valji manj in prepolovljena delovna prostornina”
VIDEZ in NOTRANJOST
Pri videzu je vsaj mlajšim generacijam zagotovo nesporni zmagovalec BMW i8 Roadster. Zaradi estetsko izjemno lepo zakrivljene pločevine in lepo oblikovanih karbonskih vlaken je prava paša za oči in poskrbi, da nikamor ne boste prišli neopazni. Odlično razmerje med širino in višino pa poskrbi za prezenco pravega superšportnika. Podobna tematika se nadaljuje tudi v notranjosti, kjer i8 narekuje smernice prihodnosti, obenem pa še vedno ohranja tipično BMW ergonomijo in vrhunske materiale. Tudi BMW Z4 ni ravno grdi raček, saj je po mojem mnenju to eden najlepših izdelkov Chrisa Bangla, znanega oblikovalca, ki je skrbel za takratni videz novih BMW-jev. Linije so brezčasne, saj marsikdo sploh ne verjame, da je avtomobil star že 15 let, enako pa velja tudi za notranjost. Grajam le sedeže, ki nudijo enostavno premalo bočne opore za športno vožnjo, s čimer i8 Roadster seveda nima nobenih težav.
”i8 narekuje smernice prihodnosti, obenem pa še vedno ohranja tipično BMW ergonomijo in vrhunske materiale”
Presenetljivo pa ga Z4 prekaša v nečem. Ne glede na to, da je i8 Roadster zaradi boljših sedežev in tišje kabine ob zaprti strehi neprimerno boljši za daljše vožnje, pa je ob odprti strehi v kabini presenetljivo veliko vetra. V Z4 ga je manj, kar pripomore k tišji vožnji in bolje ‘ohranjeni’ frizuri ženske boljše polovice.
POGONSKI SKLOP in KARAKTER
Tukaj si ne bi mogla biti bolj različna. BMW i8 je s svojim turbinsko podprtim 1.5 litrskim trivaljnikom in dodatnim elektromotorjem, ki omogoča štirikolesni pogon in kar 374 konjskih moči, zelo hiter in učinkovit, a včasih nekoliko preveč kliničen. Čeprav ne gre oporekati njegovi zmogljivosti in legi na cesti, pa bi vseeno včasih želel nekoliko več drame in karakterja. Saj smo vendar v 180 tisočakov vrednem superšportniku! Manjka predvsem dobre, ‘naravne’ zvočne kulise, ki bi še dodatno poskrbela za hitrejše bitje srca.
”Trilitrski atmosferski šestvaljnik je prava mojstrovina!”
Ravno tukaj se najbolj izkaže tekmec iz preteklosti. Trilitrski atmosferski šestvaljnik je prava mojstrovina. S svojimi 232 konjskimi močmi poskrbi, da avtomobil sicer še zdaleč ni tako hiter kot i8, pa vendar je s 5.7 sekundnim pospeškom do stotice še vedno hitrejši od večine avtomobilov na cesti. Pa ta zvok! Če sem iskren sem vozil že veliko športnih avtomobilov, ampak bi težko rekel, kateri je zvenel bolje. Seveda so bili glasnejši in bolj bahavi, ampak ima “oldschool” bavarski vrstni šestvaljnik velike prostornine pač svoj čar. Tako kot porschejev bokserski šestvaljnik ali lamborghinijev dvanajstvaljnik ‘V’ oblike, je to eden izmed motorjev, ki ga mora le s pomočjo ušes prepoznati vsak bencinski navdušenec z zavezanimi očmi. Kako bolje uživati v takem zvoku kot brez strehe, kjer sediš skoraj na zadnji osi, zelo blizu izpušnih cevi? Tudi krmilni mehanizem je povsem direkten, svoj čar pa doda tudi SMG menjalnik, ki s svojimi surovimi prestavljanji le še pripomore h karakterju avtomobila.
VOZNE LASTNOSTI in LEGA NA CESTI
Tudi tukaj si ne bi mogla biti bolj različna. BMW i8 zaradi širine in dodelanega vzmetenja ponuja odlično lego na cesti. Pelje se tako kot izgleda – kot superšportnik, kar me sicer ne bi smelo presenetiti, pa me vseeno je. Zaradi precej ozkih pnevmatik, velike teže in ogromno futuristično obarvane tehnologije nisem pričakoval tako visokih meja oprijema. Avtomobil bo brez prigovarjanja sledil ukazom voznika; brez drame, drsenja ali nagibanja.
”Pelje se tako kot izgleda – kot superšportnik, kar me sicer ne bi smelo presenetiti, pa me vseeno je”
BMW Z4 je tukaj povsem drugačen. V zavojih se nagiba veliko, celo precej več kot bi hotel, ko pa se enkrat ‘nasloni’ pa še vedno ponuja veliko oprijema. V zavojih je veliko več korekcij z volanom in ‘borbe’ z avtomobilom, kar pa ni nujno slabo. Oseba za volanom se enostavno počuti kot del avtomobila, kot pravi šofer, ne le orodje za najhitreje speljan ovinek. Pomaga tudi sedalni položaj, saj voznik sedi skoraj na zadnji osi, kar daje prav poseben občutek, ko se avtomobil začne rotirati med preizkušanjem meja oprijema.
Kateri je torej zmagovalec? Odgovor je enostaven – zmagovalca ni, saj ta dva avtomobila predstavljata dva popolnoma različna pola v avtomobilskem svetu. Imate raje tehnologijo, hitrost, odbit videz in učinkovitost pa imate poleg tega še zelo debelo denarnico? Potem boste z BMW i8 Roadster-jem odlično sodelovali. Če pa ste morda bolj ‘staromodni’ in si želite več emocij, vozniških občutkov in predvsem veličastnega hromenja bavarskega seksteta, pa vam bo tudi skoraj 18-krat cenejši BMW Z4 3.0i narisal enako velik, nasmešek na obraz.