Legendarni BMW 507 Roadster zaradi svoje prepoznavnosti sploh ne potrebuje uvodne predstavitve.

V številnih pogledih velja za najlepši avtomobil med vsemi, ki jih je BMW kadarkoli izdelal in bo zagotovo vedno ostal ena najznamenitejših ikon avtomobilskega dizajna iz 50-ih let. Oblikoval ga je Count Albrecht Goertz, mlad nemški oblikovalec, ki je kasneje živel v New Yorku in čigar delo lahko občudujemo tudi pri avtomobilu Datsun 240 Serije Z.

bmw-507-roadster (3)

Prvič je bil BMW-jev novi Roadster navdušeni množici predstavljen leta 1955 na jesenskem motorističnem dogodku v Frankfurtu. Ob začetku njegove proizvodnje so ga leta 1955 predstavili tudi v hotelu Waldorf Astoria v New Yorku, kjer je njegova oblika na obiskovalce naredila močan vtis. Že poznane zaobljene “roadster”  linije so bile nadgrajene z nekoliko krajšo razdaljo med koncem odbojnika in zadnjo osjo ter podaljšanim prednjim delom avtomobila, in nižjo višino podvozja za bolj dinamično vožnjo. Ohranil je zanj značilno dvojno zračno režo v obliki “ledvičk”.

bmw-507-roadster (1)

Pod pokrovom motorja je imel 3,2-litrski V8 motor z  148 konjskimi močmi, zaradi česar je lahko od 0 do 100 pospešil v slabih 10-ih sekundah in dosegel končno hitrost 226 km/h. Štirivaljni menjalnik je moč prenašal na zadnja kolesa. Veljal je predvsem za zelo napreden avtomobil, glede na čas v katerem je bil ustvarjen.

Vendar pa se je njegov zelo obetajoč začetek kmalu spremenil v finančno izgubo za podjetje BMW. Zelo visoka cena, ki so jo postavili upoštevajoč svoj nivo ter kvaliteto in moč avtomobila, je odbila bodoče kupce. Celo milijonarjem, ki jih je bilo takrat v Nemčiji bora malo, se je zdela cena 8600 € ($ 11 000) kljub njegovi prestižnosti, previsoka. Vendar je BMW 507 Roadster pritegnil pozornost znamenite ameriške zvezde, Elvisa Presleyja, ki je takrat živel v Nemčiji, s čimer je ohranil svojo prepoznavnost. Nedavno nazaj je Elvisov avtomobil pod svoje okrilje ponovno vzel BMW z namenom, da ga obnovi.

bmw-507-roadster (4)

Avtomobil kljub svoji prestižnosti leta 1955 ni dosegel zanj obljubljene in pričakovane zmogljivosti. Bil je pretežek in namesto predvidenih 200 konjev jih je dosegel le 145, zaradi mešanice železno-aluminijaste zlitine pa sta bila podvozje in motor dovzetna za rjo. Če bi bavarskemu proizvajalcu uspelo znižati stroške proizvodnje, bi bilo zagotovo prodanih več modelov 507.  Zaradi drage izdelave, neprodanih avtomobilov in slabega odziva so se mnogi posmehovali, da je BMW izgubil denar z vsakim proizvedenim roadsterjem. BMW- ju je res grozil bankrot, zato jih je že leta 1959 nehal proizvajati in deset let kasneje je ikoničnemu modelu 507 silovito upadla vrednost.

bmw-507-roadster (6)

Danes se BMW 507 Roadster ponovno vrača na prve stopničke po priljubljenosti in zaželjenosti, predvsem pri zbirateljih. Nazadnje je bil avtomobil omenjene serije  kupljen za kar 2 milijona evrov – očitno ni slaba investicija, glede na trenutno inflacijo

Vir: Bmwblog.com

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code