Pri poslušanju predstavitve novega modela GT3 s strani vodje razvoja, ki dela in živi za Porsche že več kot 20 let – Andreasa Preuningerja, je očitno, da Porsche res prioritizira mnenje potencialnega kupca.

Porsche 911 GT3 je visokozmogljiv homologacijski model športnega avtomobila Porsche 911. Gre za linijo visokozmogljivih modelov, ki se je začela leta 1973 z modelom 911 Carrera RS. GT3, predstavljen leta 1999, je poimenovan po razredu Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) Group GT3, v katerem je bil njegov dirkaški kolega zasnovan za tekmovanje.

Vse kar je do danes prišlo iz Stuttgarta – svetega kraja nemškega konja – je predstavljalo neizpodbiten uspeh. Kljub vsemu pa velikan iz Baden-Württemberške regije strmi k javni diskusiji in pri načrtovanju naslednjih generacij venomer posluša najpomembnejši faktor prodaje športnikov.

Zaradi še vedno prisotne (sicer minimalne) kamuflaže spredaj in zadaj, ne moremo povsem natančno videti vseh detajlov ter oblikovalskih presežkov novega GT3, vemo pa, da je iz generacije v generacijo bolj izpopolnjen. V najnovejši izvedenki je mogoče opaziti nižjo prednjo odprtino za zrak, in spremenjeno režo za zrak na sprednjem pokrovu. Zadnji ‘spojler’ je nameščen na vrhu; videti je sicer nekoliko nenavadno, a naj bi zagotavljalo bistveno razliko v sami aerodinamiki vozila v primerjavi z običajno nameščenim ‘spojlerjem’.

Ko odpremo vrata in s tem opazimo novo armaturno ploščo, opazimo glavno kritiko drugih izvedenk 992: Medtem ko sta oba zunanja merilnika skrita za volanskim obročem v običajnem 992, ima GT3 poseben »GT« način, ki vse pomembne informacije postavi neposredno na levo in desno od centralnega analognega števca. Tako je drvenje skozi ovinke na Nordschleife veliko varneje, saj pri 250 km/h ni prav veliko maneverskega prostora za iskanje informacij na tahometru.

992 Turbo S in 992 GT3

Vesele novice pa prihajajo izpod pokrova motorja. Klasični Porschejev atmosferski 4-litrski »flat 6« je za stopnjo večji od prejšnje različice iz 992 GT3. Na posnetku čudovito izgleda izjemna odzivnost ter okretnost motorja, ni čudno, ko pa na tla spusti 500 »konjskih moči« in doseže rdečo linijo pri 9000 vrtljajih v minuti. Motor je lahko povezan tudi z natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom – kar je super novica za vse ljubitelje klasike in večje kontrole nad avtomobilom. Na razpolago pa je tudi sedemstopenjski samodejni menjalnik PDK z dvojno sklopko. PDK (Porsche Doppel Kupplungs getreibe) je pod plaščem Porschejevega blišča le dvosklopčen DCT menjlanik, ki deluje na podoben princip kot M-DCT menjalnik, z razliko v tem da PDK uporablja hidravlično aktivirani mokri sklopki.

PDK menjalnik

Poleg tega je prestavno ročico PDK menjalnika v običajnih 992 modelih (ki spominja na električni brivnik) zamenjala prijetna, klasična ročica, ki ima ločen vhod za izbor prestav, kot v dirkalnikih: potisk za nižjo prestavo, poteg za višjo prestavo! Preuninger kljub lepo dizajniranimi ob-volanskimi ročicami vseeno raje uporablja glavno ročico na osrednji konzoli.

Podvozje je priča velikih sprememb v nastavitvah dirkalno navdihujočega prednjega vzmetenja multilink (prvič v 911 modelih). Pri novem modelu ni elektronsko krmiljenih nosilcev motorja, ki služijo kot blažilnik vibracij. Ker je 992 GT3 v primerjavi s predhodnikom nekoliko večji, se jim je vsaka dodatna teža zdela odveč.

Preuninger pa v mislih sestavlja še druge izvedenke. Sledila naj bi še različica GT3 Touring, kar pomeni da bomo na koncu imeli na voljo običajni GT3 in GT3 Touring z izbiro obeh menjalnikov. In mirno lahko domnevamo, da bo sčasoma začel nastajati tudi GT3 RS.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code