V letu 2015 je BMW predstavil svojo vizijo pogona na vodikove celice. V tovarni v Franciji (Miramas) so tako aktivno preizkušali serijo 5 Gran Turismo z omenjeno tehnologijo. Že takrat je za največji problem veljala infrastruktura za takšen tip vozil.

Kljub napredku tehnologija ostaja problem tudi v današnjem času isti. Infrastruktura po svetu je tako slabo razširjena, da je uporaba takšnih vozil izredno zakomplicirana. Kljub dobro zastavljeni ideji se mora marsikdo odreči takšnim vozilom, saj so pred njimi v prednosti celo električna vozila, za katera se električno omrežje pospešeno širi. Bencinsko in dizelsko gnana vozila pa so razred zase, saj je uporaba izredno enostavna.

A tudi če/ko bo omrežje za vozila na vodikove gorivne celice bolj dostopno in razširjeno bodo vozila, ki uporabljajo ta sistem namenjena le določenim voznikom. Tako je prepričan vodja razvoja pri BMW Klaus Fröhlich. Poudaril je tudi, da bo tehnologija vodikovih gorivnih celic na voljo le v vozilih od serije 5 naprej, saj je takšna uporaba edina smiselna.

vodikove-gorivne-celice-bmw-group (22)

Razlogi za to so povsem preprosti; Z vozilom na vodikove gorivne celice lahko prevozimo zares dolge razdalje kar pa ne pride v poštev za voznike, ki se dnevno vozijo le nekaj kilometrov – za slednje je bolj smiselna uporaba električnih vozil. Po zaslugi hitrega napredka baterij bo imelo vedno več električnih vozil domet 400 kilometrov ali več z enim polnjenjem kar zadošča za dnevno uporabo povprečnega uporabnika.

Za leto 2021 BMW načrtuje prvo majhno proizvodno serijo vozil na pogon vodikovih gorivnih celic. Tehnologija naj bi se konkretneje razširila med druge modele do leta 2025.

Ko bo torej na trg zapeljalo prvo vozilo na omenjeni napredni pogon, bo na globalni ravni že veliko bolj razširjeno omrežje električnih polnilnic, pričakovati pa je tudi občuten porast postaj za vozila na vodikova gorivne celice. Mnoga podjetja s H2 Mobility na čelu želijo postaviti vsaj 400 polnilnih postaj za vodik do leta 2023. To je seveda še vedno precej manj kot je na svetovnem trgu prisotnih bencinskih/dizelskih črpalk ali polnilnih postaj za električna vozila.

Korak v to smer bo tako vsekakor zelo pomemben za prihodnost avtomobilske industrije.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code