Klaus Fröhlich, vodja razvoja pri BMW je razkril, kako bo BMW okrnil svoj portfelj motorjev. Nekaj novic je dobrih, nekaj pa zelo slabih.

To je seveda nujno zaradi kompatibilnosti s čedalje ostrejšimi okoljskimi standardi, ki jim je tudi čedalje težje zadostiti. V pogovoru za Automotive News Europe je dejal, da bo prva žrtev krčenja motornega portfelja 1.5 litrski dizelski trivaljnik, kar vzamemo kot izjemno pozitivno novico. Je morda to konec nezaslišanega downsizinga? No ja morda ne, saj bodo krčili tudi na drugem koncu spektra.

Za 3.0 litrski dizelski motor s štirimi turbinami, ki med drugim poganja tudi model M550d, žal ne bodo ustvarili zamenjave, saj ga je zahvaljujoč svoji kompleksnosti zelo težko narediti in še težje posodabljati v skladu z vedno novimi standardi. Krčili pa ne bodo le dizelskih motorjev, saj je nekaj besed namenil tudi usodi V8 in V12 motorjev. Edini ‘še živeči’ V12 motor v modelu M760i nima prihodnosti, saj se podjetju za tako malo serijo enostavno ne splača vlagati toliko denarja v vsakoletne posodobitve tako kompleksnega motorja.

”Pri BMW bodo motorje z notranjim izgorevanjem delali še vsaj 30 let!”

Glede osemvaljnikov pa Fröhlich pravi, da že sedaj težko upravičijo njegovo uporabo, saj podjetje že ima šestvaljnega plug in hibrida, ki razvije precej podobno moč. Če pogledamo s svetle strani, je dejal, da bodo pri BMW motorje z notranjim izgorevanjem delali še vsaj 30 let, saj navkljub porastu električnih avtomobilov in električne ofenzive, ki jo načrtujejo tudi sami, ne verjame, da bi se lahko cel svet tako hitro elektrificiral. Za to še ni niti približno prave infrastrukture, pa tudi avtomobili so še daleč od popolnih.

Njegova najboljša ocena, je da bo do leta 2030 okoli 20 do 30 odstotkov vseh prodanih vozil elektrificiranih, odstotek pa bo zelo odvisen od države in regije. Kot primer je navedel zelo onesnaženo vzhodno obalo Kitajske, ki bo zelo hitro postala popolnoma elektrificirana, dočim bodo province v zaledju še vedno slonele na motorjih z notranjim izgorevanjem, saj za električne avtomobile ne bo prave infrastrukture, posledično pa so taki avtomobili za njih popolnoma neuporabni.

V Evropi, se bo ta odstotek gibal okoli 25 odstotkov, ostalih 75 odstotkov pa si bosta še vedno delila dizel in bencin. No ja vsaj 1.5 litrskega trivaljnika smo se znebili!

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code