Leta 1972 je BMW ustanovil hčerinsko družbo BMW M, ki je proizvajala visokozmogljive športne modele za najzahtevnejše kupce. Vsak model s črko M na zadku ima svojo zgodbo, vendar se v vsakem modelu skriva kanček posebne čarovnije, ki jo premore le oddelek M. Izmed pestre kolekcije najhitrejših Bavarcev smo za vas sestavili seznam 10 najboljših modelov BMW M zadnjih sto let!
1. BMW E9 3.0 CSL
Uradno, model 3.0 CSL ni nikoli bil zaveden kot M avtomobil, vendar so inženirji oddelka Motorsport s predelavo originalnega modela E9 3.0 CS kupeja prelevili v čistokrvno M zverino . Rezultat je bil cestno legalen avtomobil, ki je v svoji dirkaški različici štiri leta zapored osvojil naslov evropskega prvaka v turnih avtomobilih. Zadnja izdaja vozila, leta 1973, je na pokrovu prtljažnika imela ogromen usmerjevalnik zraka, ki je asociiral na avtomobil kultnega filmskega junaka. Od takrat naprej je model 3.0 CSL E9 poznan kot Batmobil.
2. BMW E26 M1
Model M1 je prvi prestop znamke BMW v svet super-športnih vozil. Obliko je zasnoval Guigiaro, avtomobil pa so izdelovali med leti 1978 in 1981 ter skupno izdelali 500 primerkov. Poganjal ga je sredinsko nameščeni šestvaljnik, ki je razvil 277 konjskih moči, dosegel končno hitrost 260 km/h in z mesta do 100 km/h pospešil v 5,5 sekunde, kar so še danes spoštovanja vredne številke. M1 pa je do zdaj tudi edini BMW, ki je na zadku nosil dva emblema. BMW M1 je bil, je in bo še vedno heroj v srcih ljubiteljev.
3. BMW E30 M3
Eden izmed najbolj vročih klasikov je definitivno model E30 M3. Na ceste je zapeljal v zgodnjih 80-ih in po navedbah avtomobilskih kritikov naj bi bil to avtomobil z najboljšo vodljivostjo doslej. Skonstruiran s strani M Divizije od nosu do zadka, je imel posebno karoserijo s širšimi koloteki, dodelano podvozje, dirkalni menjalnik, zaporo diferenciala ter 2,3-litrski štirivaljni motor. BMW E30 M3 je bil več kot le statusni simbol mestnih pobalinov.
4. BMW E28 M5
Prva Barvarska zmogljiva limuzina je proizvodnjo zapustila leta 1985. BMW E28 M5 je nemudoma postala najhitrejša štirivratna limuzina na trgu s končno hitrostjo 251 km/h. Čeprav se limuzina oblikovno ni kaj veliko razlikovala od ”standardne” različice, se večina sprememb skriva pod motornim pokrovom. Tu je kraljeval 3,5-litrski šestvaljnik iz super-športnika BMW M1. Začinjen motor je ustvaril vročo limuzino in hkrati zapisal temelje snovanja limuzine BMW M5, ki se prenaša iz generacije v generacijo.
5. BMW E24 M635 CSi
Markanten avtomobil, ki bo v zgodovino zapisan predvsem zaradi svojega zunanjega izgleda, ki spredaj spominja na morskega psa. Le redki so tudi, ki se bodo avtomobila spomnili po motornih specifikacijah. Torej, M oddelek je standarden M30 motor zamenjal s super M88 enoto iz modela BMW M1. Petstopenjski menjalnik, zapora diferenciala in peresno lahka karoserija so izpolnili recept užitka v vožnji, zato ne preseneča, da je danes M635 CSi med zbiratelji avtomobilov zelo vroča roba.
6. BMW E39 M5
Ta M5 je med nemško avtomobilsko trojico povzročil pravcato konjeniško vojno, ki traja še danes. Namreč, predhodnik E34 M5, je pod pokrovom imel linijski šestvaljnik. Z modelom E39 M5 pa ga je v letu 1998 nadomestil mogočen V8 motor s 400 konjskimi močmi. Z njim je limuzina imela pospešek z mesta do 100 km/h nižji od 5 sekund ter je (z odstranjeno elektronsko blokado) lahko prekoračila magično hitrostno mejo 300 km/h.
7. BMW M3 E46 CSL
BMW M3 CSL je na trg prišel leta 2003 in takoj dvignil prah, saj je fanatike spomnil na legendarnega CSL-a iz leta 1978. Modelu M3 so inženirji zmanjšali težo ter modificirali vrstni šestvaljnik, ki je proizvedel 17 konjskih moči in 5 Nm navora več, kot standardni M3. V dobrem letu je bilo izdelanih 1.358 primerkov. Model M3 CSL je nekakšen spiritualni naslednik modela BMW E30 M3.
8. BMW E61 M5 Touring
Družinski karavan z motorjem formule 1. Oddelek Motorsport je v karavanskega E61 namestil 5,0-litrski V10 motor direktno iz formule BMW Sauber, kljub temu, da so v letu 2006 motorje V10 opustili zaradi okoljevarstvenih zadev. Ne glede na okoliščine, je BMW leta 2007 predstavil redkega karavana, ki si ga vsak ”foter” skrivaj želi imeti v svoji garaži. 500+ konjskih moči, prostor za otroke in prtljažnik, ki sprejme še psa. Odličen družinski ekspres.
9. BMW F80 M3 / F82 M4
Mogoče pa ”downsizing” le ni tako napečen. Dokaz za to je peta generacija modela M3, ki jo poganja turbo vrstni šestvaljnik. Motor, ki poganja limuzinskega M3 in kupeja oziroma kabrioleta M4, je krepko lažji in precej bolj zmogljiv od prejšnjega V-osemvaljnika. Bolj kot moč (11 konjev več) se je povečal navor, ki ga je zdaj na račun turbo tehnologije skoraj 40-odstotkov več kot v predhodniku. Brutalni karakter BMW M3/M4 v kombinaciji z aktivnim zadnjim M-diferencialom zagotovi, da na svoj račun pridejo ljubitelji drsenja, pa naj si bo v poslovni (F80 M3), stilski (F82 M4) ali različici zgoraj brez (F83 M4).
10. BMW F87 M2
Najnovejši, najmanjši in po mnogih mnenjih tudi najboljši BMW s črko M na zadku pa je model M2. Vse večji in težji avtomobili postopoma dušijo prvinsko vožnjo, zato so Bavarci naredili nekaj za zabavo. 1M Coupe, kombinacija mnogih BMW modelov. Ljubitelji so obnemeli, omejena serija vozila je bila nemudoma razprodana. Čas je bil za naslednji korak. Z novim poimenovanjem in novimi modeli je nastala serija 2. Nestrpno pričakovanje najzmogljivejše različice pa se je splačalo, saj je BMW M2 ponudil točno tisto, kar je do sedaj ponujal BMW E30 M3 in BMW E46 M3 CSL. Užitek v vožnji.