Ali je konsenz med vozniki beemvejev, da preferirajo pogon na zadnja kolesa? Brez premisleka bi rekel, da je. Toda resnica – kot zgleda – je drugačna. BMW ni želel ponuditi »Performance« model serije 1 s prednjim pogonom, zato je namesto tega na trg poslal M135i s pogonom na vsa štiri kolesa. XDrive v modelu M135i je po mnenju testnih voznikov sicer prijeten, a obenem odvzame tisto zabavno stran športnega avtomobila. Zatorej se je BMW odločil, da mlajši brat – BMW 128ti – ne bo deležen štirikolesnega pogona ampak ga bodo poganjala le sprednja kolesa.
Zaradi bližajočega se debija – uradna predstavitev naj bi se zgodila že novembra – so se začela testiranja na slovitem Nürburgringu, kje se bodo s 128ti spoznali še bližje. Opremljen je z enakim 2-litrskim turbo motorjem iz M135i, vendar v »nežnejši« različici doseže »le« 265 »konjev« ter 400 Nm in do stotice pridrvi v 6,1 sekunde! Za primerjavo ima starejši in močnejši brat M135i 302 “konja” in 450 Nm, Wolfsburgov as Golf GTI pa 241 “konjev” in 370 Nm. Na prvi pogled izgleda, da bi 128ti lahko ob prihodu najnovejšemu Golfu GTI predstavljal konkreten izziv. Na koncu bo pred nakupom najverjetneje odtehtala cena, ki za 128ti še ni znana.
Bavarski velikan pri izdelavi 128ti ni le odstranil xDrive pogon ter zmanjšal moč motorju, prav tako je spremenil nastavitve na podvozju ter krmiljenju. Osemstopenjski samodejni menjalnik Steptronic Sport in Torsenov diferencial z omejenim zdrsom, sta v 128ti del serijske opreme, prav tako ima spuščeno vzmetenje ter enak M Sport zavorni sistem. Vzmetenje M Sport pa pripelje do tega, da se višina vozila zniža za 10 milimetrov. Tako je v 128ti adaptiran tudi prednapeti stabilizatorski ležaj iz M135i. BMW-jev »Performance Control« pa je prilagojen glede na okretnost samega vozila. Vsi teji popravki ter odstranitev xDrive pogona naredijo model približno 80 kilogramov lažji.
Vizualno je 128ti v veliki večini podoben modelu M135i, trenutno se razlikuje pri zaključkih robov obeh odbijačev, ki jih zaenkrat označuje že poznana vrtinčna kamuflaža. Druge razlike so zavorne čeljusti, ki so obarvane rdeče namesto modro, skupaj z subtilnim spojlerjem na zadnjih vratih. Kot zanimivost: oznaka “ti” se nanaša na Turismo Internazionale, ki je bila v preteklosti uporabljena le dvakrat (pred približno 50-imi leti) – pri modeloma 1800ti ter 2002ti.
Kaj pa Golf? Serijsko je v motor dan šeststopenjski ročni menjalnik, na izbiro pa imamo tudi 7-stopenjski DSG menjalnik. Ob izbiri GTI modela nam pripada tudi prilagodljivo vzmetenje, zavore v rdeči barvi, 17-palčna platišča ter aerodinamični paket – pragovi, sprednji in zadnji spojler in športni difuzor – sprednja črna maska z rdečimi dodatki, GTI logotipom ter svetlobna črta, ki se razteza čez celotno površino. V notranjosti bomo priča usnjenemu volanu z “odrezanim” spodnjim delom, rdečimi šivi, športnimi pedalkami in seveda že prepoznavnim karo motivom na sedežih.
Pod pokrovom Golf GTI skriva dvolitrski turbo bencinski motor, ki 100 km/h preide v približno 6,3 sekunde.
BMW bo torej novembra predstavil novo vročo kombilimuzino 128ti, ki bo peljal nasproti že znanemu tekmecu Golfu GTI ter Fordu Focus ST. Čas ter testiranje pa bo pokazalo ali bi mu znali biti resni konkurenti tudi zmogljivejši FWD primerki, kot so Honda Civic Type R in Renault Megane RS.