Kot morda že veste je daljinski upravljalnik ali “key fob”, ki se uporablja za odklepanje ali vžig avta, delujoč zaradi radijskih signalov. Posledično zavestno ali nevede prenašamo te vitalne radijske signale v ozračje. Vsaki “radio heker” s pravo vrsto opreme v roki lahko enostavno zajame omenjene signale in jih uporabi v svojo korist.
Nova tehnika vlamljanja z uporabo vitalnih radijskih signalov, ki so na voljo med katerim koli vozilom in njegovim ključem, se imenuje radio “amplification attack”.
Nemški raziskovalci za varnost vozil iz ADAC so objavili nova spoznanja o obsegu možnosti kraj, kjer so eksperimentirali s 24 različnimi vozili, 19-tih različnih proizvajalcev in ugotovil, da so bili vsi ranljivi. To pomeni, da niso le brez problema odklenili ranjiva vozila, temveč jih nato tudi nemudoma in brez težav odpeljali. Med najbolj ogroženimi znamkami so Audi, Ford, Honda, Nissan, in Toyota, vendar tudi BMW ni neuničljiv. Med testiranimi so na testu padli vsi, razen BMW i3 ki je imel dovolj izpopolnjen varnostni sistem, katerega jim je uspelo odkleniti, vendar ne odpeljati.
Osnovni princip delovanja je bližina med vrati avtomobila in vžigom. Radijska povezava med daljinskim upravljalnikom in avtomobilov se lahko razteza na več kot sto metrov. Pri tem ni pomembno, ali je ključ v žepu lastnika ali nekje drugje v domu, radijski signali še vedno obstajajo in so nevidni. Kako torej vlomilec izkoristi tehnologijo? Ojača signal in tako prepriča avto, da je ključ v neposredni bližini, za to pa uporabijo par radijskih naprav. Eno napravo postavijo blizu vozila, drugo pa čim bližje ključu lastnika. Naprava ulovi signale in lahko sproži odziv vozila, brez ključa pa se tako lahko peljejo, dokler ne zmanjka goriva.
Kako se težavi izogniti? Inovativni pristopi, ki bi zavarovali radio signale so bili neuspešni. Nekateri so se celo posluževali nenavadnih ukrepov, kot je shranjevanje ključev v zmrzovalnikih, Faradayevi kletki in kovinskih zaščitah. Verjetno pa je še zmeraj najboljša rešitev, uporaba navadnega ključa…