V Španiji so fotografi v objektive ujeli nov prototip BMWja serije 5 GT, ki je že z napisi oznanjal da vozi na vodikove gorivne celice.

Hibridna tehnologija je vse bolj v razcvetu in mnogi avtomobilski proizvajalci že ponujajo povsem električne avtomobile, ali pa le-ti sodelujejo z bencinskim motorjem. Se pa v ozadju razvijajo tudi nove tehnologije, ki zaenkrat še niso množično prisotne na svetovnem trgu. To je med drugim tudi tehnologije pogona na vodikove gorivne celice. Toyota je s svojim modelom Mirai na tem področju naredila že velik napredek, sedaj pa ji med drugimi sledi BMW, ki je na tem področju tudi vedno močnejši, pri tem pa mu bistveno pomaga tudi sporazum s Toyoto iz leta 2013.

BMW-5-Series-GT-fuel-cell-prototype (3)

Lansko poletje je BMW novinarjem že predstavil svoj skrivni projekt, ki ga izvajajo v francoskem Miramasu. Šlo je prav za BMW serije 5 GT na pogon vodikovih gorivnih celic. Vozilo je osnovano na običajnem modelu BMW serije 5 Gran Turismo, ki uporablja 245 konjski električni motor in visokonapetostne baterije, podobne tistim uporabljenim v modelih eDrive in BMW diviziji i. Rezervoar za hranjenje vodika je nameščen med obema osema.

Sedaj, eno leto pozneje so paparaci na cestah Španije opazili prototip serije 5 GT. BMW si je namreč zadal nalogo, da bo prvi avtomobil na vodikove gorivne celice naprodaj leta 2020. Toyota Mirai lahko s polnim tankom vodika prevozi 700 kilometrov, BMW pa želi doseči še večji doseg po zaslugi stisnjenega vodika.

BMW-5-Series-GT-fuel-cell-prototype (1)

Prednosti vodikovega pogona so namreč ravno velikost sistema in doseg z enim polnjenjem. Za razliko od električnih avtomobilov gnani na vodik na potrebujejo majhne zasnove in je zato tehnologija primerna tudi za velike prestižne avtomobile, rezervoar pa se tudi napolni le v nekaj minutah, kar pri električnih vozilih traja nekaj ur.

Zaenkrat ostaja nejasna tudi BMWja i5; bo uporabljal napredno tehnologijo vodikovih gorivnih celic ali ga bo še naprej poganjala čista elektrika iz velikih in težkih baterij …

Vir: BMWblog.com

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code