Frank Stephenson je sodobni genij oblikovanja, ki je poleg zasnovanja prve bavarske serije X5, najbolj znan po oblikovanju trenutne različice Mini. V tokratnem prispevku pa se je odkrito lotil najnovejšega električnega križanca - BMW iX.

Mini pa je le vrh ledene gore dosežkov Stephensona. V svoji karieri je zasnoval tudi legendi Maserati MC12 in Ferrari F430. Prav tako je ustvarljitelj McLarna P1 ter popularnih modelov 675LT, 570S ter 720S. To so vsi čudoviti avtomobili, ki jih odlikujejo izjemen slog in razkošje in zato mu s svojim imenitnim oblikovalskim jezkom popolnoma zaupam ter se z njegovimi pogledi v celoti strinjam.

BMW iX je SAV (Sport Activity Vehicle) in glede na to da spada pod BMW-jevo podznamko BMW i, ki je namenjena oblikovanju in proizvodnji električnih vozil in hkrati temelji na inovaciji in tehnologiji, je BMW iX nek načrt prihodnosti ter predstavitev tehnologije s katero se rokujejo v Munichu. Stephenson – ki je prav tako skritiziral dizajn nove serije 4 – je v upanju, da se je večja maska bolje prenesla na večji avtomobil. Pa se je res?

V svojem prispevku je poudaril, da je želja vseh, da bo BMW vedno izgledal kot BMW, da bo vsak prepoznal klasično zasnovo, ki se je iz leta v leto razvijala vendar pa vselej ostala prepoznavna.

BMW iX je električni križanec, ki se v dolžini primerja z BMW X5, v višini z BMW X6 v medosni razdalji pa kar z BMW X7. Mere, ki kričijo o veliki ter prostorni notranjosti, ki je definitivno adut tega vozila. Posebnost oziroma predvsem ena največjih kritk predstavlja zelo malo zunanjih detaljov ter ‘gub’ na strani vozila. Izpostavil je tudi pomembno tranzicijo v oblikovanju “ledvičk”. Včasih, oziroma vse do prihoda nove oblikovalske filozofije, so bile “ledvički” dve, z očitnim prostorom med njima. Na BMW iX pa tudi na seriji 4 pa se pojavlja to dotikanje oziroma spojitev iz dveh v eno ogromno.

S to potezo so se začeli gibati stran od tiste prave unikatne identitete znamke.

Je torej zasnova te futuristične maske prava za ta avtomobil? Prvo kot prvo, “ledvičke” pri električnih avtomobilih sploh ne služijo svojemu prvotnemu namenu, kar pa je vstop zraka v hladilnik avtomobila in posledično hlajenje motorja na notranje izgorevanje. Ta ogromna površina nosu BMW iX pa je “inteligenčna površina”, ki sestoji iz kamer, radarjev ter ostale tehnologije za pomoč pri avtonomni vožnji. Tako je zasnova maske le zelo slabo ter nerazumen poskus prenositve oblikovanja na nov avtomobil. Če je maska prevelika že za tako ogormen mestni križanec, je torej maska za limuzinsko serijo 4 izven vseh proporcev.

BMW iX je po besedah Franka Stephensona avtomobil, ki je izgubil vsakršno dušo, je avtomobil, ki je bil ustvarjen s strani oblikovalca produkta ne pa oblikovalca vozila. Če bi spremenili masko vozila, odstranili belo-modro vetrnico, ne bi imeli občutka, da stojimo pred izdelkom izpod rok Bavarcev. Preprosto so ustvarili avtomobil, ki zanemarja vsakršne oblikovalske standarde, predvsem pa zanemarja mnenje kupca. Če je to pokazatelj oziroma ogledalo prihodnosti, si želim nazaj v preteklost.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code