To se je sedaj nekoliko spremenilo, Alpina je ugriznila roko, ki jo je hranila, saj je cena B4 skoraj enaka M4, razlika v pospešku do stotice je samo 0,1 sekunde, tudi razlika v teži je samo 3 kilograme. Z omenjenima jeklenima konjičkoma pa se lahko kosa tudi BMW M235i, dvovratni coupé, ki je na na voljo po še dostopnejši ceni in ga poleg M značke prav tako odlikuje enak 3,0-litrski turbo motor. O primerjavi BMW M4 in Alpine B4 smo že pisali, članek si lahko ogledate TUKAJ.
BMW M235i – skromno opremljen
Kljub tehničnim podobnostim, je med omenjenimi avtomobili veliko razlik. Začeli bomo kar pri njihovem videzu, kjer najbolj izstopa M235i. Parkiran med svojimi tekmeci izgleda okoren, nepraktičen in skromno opremljen. Izbrani bleščeče črni in kromirani dodatki ustvarijo bolj prestižen videz samo na B4 in M4. Je pa po drugi strani bolj prostoren pri zadnjih sedežih.
Poleg, za BMW značilnega športnega zvoka , je njegov vrstni 6-valjni motor turbinsko polnjen. V nasprotju z M4 in B4, ki imata nad 400 konjičkov (Alpina jih ima 410, M4 pa 431), jih ima M235i le 326, vendar je v nasprotju z njima 80 kilogramov lažji, kar kompenzira manjši navor in moč. Majhna dvojka že pri nizki hitrosti ustvari navor in nato enakomerno pospešuje do maksimalne hitrosti.
Na terenu se M235i ni izkazal najbolje. V nasprotju s svojimi tekmeci se slabo oprijema ceste in zaradi slabega ravnotežja je občutljiv na vsak premočen sunek in pritisk na plin. Enostavna vodljivost je zaželjena in dobro je imeti zmogljiv menjalnik. Danes je ročni menjalnik redek in v tem ga tekmeca prekašata – v tem primeru je M4 opremljen z njim, B4 pa ima avtomatskega.
BMW M4 – nesramno privlačen in z odličnimi pospeški
Model M4 je že po videzu čisto drugačen, izgleda nesramno privlačen in spektakularen z zračno režo na pokrovu motorja.Volan, menjalnik in armaturno ploščo si lahko posameznik prilagodi glede na svoj okus in razpoloženje, ob vžigu motorja pa se zasliši močan športni zvok nadgrajenega motorja.
Opazna je razlika predvsem v podvozju, ki ima zelo dober oprijem ceste, kar se občuti predvsem pri spustih in vzponih. M4 neprijetno preseneča pri pospeševanju do končne hitrosti, pri čemer postane krmarjenje zahtevnejše. Zaradi tega bi ga opisali kot zmogljivega, vendar ne dovolj zanesljivega pri vožnji za katero so M avtomobili narejeni.
Alpina B4 Biturbo – premosti razlike med M4 in M235i
Vse to nas pripelje do avtomobila B4 in vprašanja kateremu izmed tekmecev je bolj podoben. V resnici ima B4 najboljše lastnosti obeh, saj doseže hitrost M4 hkrati pa je način vožnje podoben M235i.
Njegova zunanjost je precej ustaljena in klasična, v primerjavi s prejšnjimi predelavami. Športni sedeži so izmed vseh treh najboljši, tako po videzu, kot tudi udobju. Opremljena je z logotipom Alpine, modro številčnico in čudovito ukrojenim usnjem, s čimer jo od BMW-jev razpoznamo. Kar bi spremenili, bi namesto volanskih gumbov za menjanje prestav lahko imela Alpina navadne obvolanske prestavne ročice.
Motor je precej reprogramiran v nasprotju z M235i-jevim, z dvojnim turbo polnjenjem pa je enako tih kljub Akrapovičevim izpušnim cevem, kar uporabnika precej razočara. Ima pošasten navor (600 Nm) in s pomočjo najboljšega avtomatskega menjalnika v seriji tudi pospešuje hitro in enostavno. Interakcija med motorjem in menjalnikom je tako dobra, da se zdi, da je bil to razlog za nadgradnjo dvojne sklopke pri M4. Sicer je menjava prestav pri M4 nekoliko hitrejša, vendar slabša v avtomatičnem načinu in okorna, predvsem pri prestavi v rikverc, ko se mudi.
Čeprav ima med svojimi tekmeci Alpina najbolj ekstremne specifikacije pnevmatik, speljuje zelo podobno, kot M235i. Alpina je spremenila vzmetenje zato je vožnja mehkejša, včasih zaradi tega tudi preveč plavajoča. Oddolži se s tem, da je popustljiva in enostava za upravljanje, v čemer tudi prekaša bavarski M4.
Razsodba
BMW-jev M4 je najbolj razburljiv, B4 sofisciniran, M235i pa najbolj dostopen med svojimi tekmeci. Sicer od preizkušenih avtomobilov noben ni napačen, niti le srednje dober, zato bo izbira vsakega odvisna od lastnih prihodkov in želja.
M4 se je dejansko obnesel najslabše, vendar izgleda fantastično in ima, ne glede na specifikacije najboljše pospeške. Njegova največja pomanjkljivost je slabši nadzor nad vozilom pri visoki hitrosti, česar si, kot že povedano pri takšni vrsti avtomobila ne bi smeli privoščiti.
Alpina B4 tako dobi nekaj prednosti, vendar razlika med njima ni velika. Pri zmagi so odločilne njene lastnosti – udobje, vodljivost in prijetna vožnja ob najvišji hitrosti, ki pa še vedno ni dovolj prepričljiva, da bi bila vredna višje cene, v nasprotju z morebitnim zmagovalcem M235i. Slednji res lahko izmed tekmecev izgleda slabše, vendar se v praksi tega ne opazi, še posebej če upoštevamo njegovo skoraj polovično nižjo ceno.