BMW je drugo generacijo modela M5 predstavil leta 1989, skozi leta pa jo je še dodatno izpopolnjeval.

Druga generacija legendarne športne limuzine je bila rojena daljnega leta 1989, kot zamenjava za izjemno uspešno prvo generacijo s kodnim imenom E28. Druga generacija je seveda morala biti boljša v vsem, prav tako pa je bila nekoliko močnejša, saj je imela vgrajen 315 konjski S38 bencinski motor. Kot že pri prejšnji generaciji so se šasiji in pogonskemu sklopu posvetili pri oddelku M. Legenda pa pravi, da prav vsako M vozilo pooseblja vozno dinamiko inženirja, ki je vozilo zasnoval, v tem primeru je bil to Paul Rosche. E34 BMW M5 med avtomobilskimi navdušenci polarizira, kar pomeni, da je nekaterim zelo všeč, drugim pa niti malo. Vseeno pa ni nikoli postala tako uspešna kot predhodnja generacija E28, zato se te generacije le malokdo spomni, a že naslednja generacija E39 pa je bila povšeči skorajda vsem. Številni pravijo, da je E34 BMW nekoliko preveč dolgočasen in premalo agresivnega izgleda, kar se za vozilo M oddelka vsekakor ne spodobi. A zato pa se oddolži med vožnjo, saj preseneti s prepričljivo in obenem zabavno vozno dinamiko, kljub temu, da je posebnost te generacije tudi v tem, da skriva potencial motorja v ”zakamuflirani” limuzinski podobi, saj noben ne misli, da avtomobil razpolaga s tako veliko močjo. Je zadnji M5, ki uporablja vrstni šestvaljni motor, saj ima že naslednja generacija E39 vgrajen večji V8 motor. E39 BMW M5 pa je po mnenju mnogih najboljši BMW M5 kadarkoli izdelan in verjamemo, da vemo zakaj. Tudi nam se sliši kombinacija V8 motorja, zadnjega pogona in ročnega šest-stopenjskega menjalnika več kot odlična.

BMWBLOG-BMW-E34-M5 (10)

V drugi polovici leta 1991 so velikost motorja povečali na 3,8-litra (3,5-litrski motor so obdržali le v Severni Ameriki in Južni Afriki zaradi poostrenih emisijskih pravil), kar je pomenilo, da se je moč iz 315 ”konjev” povečala na 340 ”konjev”. 3,8-litrski motor razvije 340 ”konjev” pri 6900 obratih na minuto, kjer verjamemo, da je preseneča z osupljivo zvočno kuliso. Vseh 400 nevtonmetrov navora pa razvije pri 4750 obratih na minuto. Vse to je pomenilo, da stotico doseže v 5.9 sekunde, pospešuje pa vse do 250 kilometrov na uro. Zadnji primerki so bili serijsko opremljeni s šest-stopenjskim ročnim menjalnikom. Kljub temu, da so zadnji primerki zaradi močnejšega motorja bolj zaželjeni, je tudi prvotni 3,5-litrski motor zagotovil visoke zmogljivosti.  E34 BMW M5 je bil ravno tako opremljen z nekoliko nenavadnimi aluminijastimi platišči. Med letoma 1988 in 1992 je bil namreč opremljen z ”M-System” platišči, ki so uporabljala privijačene kolesne pokrove na črnih jeklenih petkrakih platiščih. Namen tega sistema je bila predvsem učinkovitejše hlajenje zavor, leta 1992 pa se je BMW odločil za naprednejši ”M-System II”, ki je še bolj učinkovito pripomogel k hlajenju zavor. Leta 1994 so s pokrovi dokončno opravili in namestili bolj konvencionalna ”M Parallel” platišča. Vsekakor pa E34 BMW M5 izhaja iz obdobja, ko je vozna dinamika in sama zmogljivost prevladovala pri nakupu vozila pred vsem drugim lastnostim vozila. Vsekakor verjamemo, da se E34 BMW M5 odlično vozi še danes, še posebej tisti bolj ohranjeni primerki, ki so bili skozi leta ustrezno in seveda tudi redno vzdrževani (prvi primerki so danes stari že 28 let). To generacija pa smo videli tudi v legendarnim filmu Ronin, se je spomnite?

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code