Prvi sistem je deloval po principu stalnega štirikolesnega pogona, saj je bila moč ves čas razporejena med vsemi štirimi pnevmatikami, sodobni sistem xDrive pa se lahko pohvali z bliskovitim preklapljanjem med sprednjo in zadnjo pogonsko osjo. Ob zaznavanju potrebe se moč v desetinki sekunde prenese na kolo, ki rešuje določeno situacijo. Pri celotnem postopku sodelujeta tudi sistema ABS in DSC.
Prvič je bil sistem xDrive na voljo leta 2003 v takrat novem modelu X3 in osveženi seriji 3 (E46). Že ta sistem je bil občutno boljši kot štirikolesni sistem iz osemdesetih let s katerim so bili opremljeni serija 3, serija 5 ter modela X5 in serija 3 iz začetka novega tisočletja. Skozi leta je BMW svoj sistem xDrive implementiral v skoraj vse obstoječe modele, vključno z mogočnimi osemvaljnimi avtomobili (BMW 750i xDrive) leta 2010.
Kako je napredoval sistem do danes si oglejte v predstavitvenem videu spodaj.
https://youtu.be/7uKR248gwuc