Kot je že očitno po imenu in priimku, Karim ni evropske krvi in je bil rojen v Beirut, Libanonu. Njegova pot ni zanimiva le na osebnem nivoju, tudi poslovno je doživel nekaj sprememb; leta 2009 se je za dve leti preselil h konkurenčni znamki: Mercedes-Benzu, vendar se je nato tudi kmalu vrnil in pri BMW postal vodja oblikovanja zunanjosti, leto kasneje pa še direktor oblikovanja. Zato ni potrebno poudarjati, da je pogovor s tako vplivnim človekom prava čast.
V preteklosti je imel BMW zelo izrazite poteze linije, ki so nakazovale na to, da ima vozilo pogon na zadnji kolesni par. To se je sedaj malo spremenilo s serijo 2. Kaj je dejansko sporočilo novega oblikovanja?
Kot oblikovalec lahko rečem, da je najbolj pomembno pri našem delu, da ne pozabimo, da je to oblikovanje BMW, da izgleda kot BMW. Proporci (razmerja) so najpomembnejša stvar za kateri koli dizajn. Za BMW je značilen kratek “OWERHANG” oziroma previs prek koles, dolg pokrov motorja, dolga medosna razdalja, velika kolesa in široki koloteki. Nova serija 2 active tourer morda nekoliko izstopa iz teh dimenzij. Tudi sam sem bil del tega projekta in tudi za nas je to proces učenja. Če pogledamo avtomobile v tej kategoriji, je v primerjavi s konkurenco mnogo bolj približan zaželjenim razmerjem. V to sem pa trdno prepričan; ko pogledate vozilo je zadnja tretjina trdno stoječa in izgleda stabilno.
Seveda, ampak sprednji del – pokrov motorja je zelo kratek, tudi sprednje luči so bolj zaobljene in manj agresivne. In tukaj se mi zdi da se je filozofija nekoliko spremenila, se vam ne zdi?
To je res, brez dvoma. Vendar je pomembno, da smo novi model prilagodili razredu v katerega sodi. Kaj menite, ali mora biti prostorno vozilo tudi agresivno? Meni se ne zdi tako.
Verjetno različne stranke želijo različne stvari. Verjetno nekateri izberejo BMW modele, ki so na voljo že dalj časa in so bolj športni, nekateri izmed njih, kot so naprimer družine z veliko otroci pa se odločijo za enega izmed dveh modelov, ki ponujajo več prostora in se ne osredotočajo toliko na oblikovanje?
Seveda je to pomembno vprašanje; ampak sam ne mislim, da ne gre za ključno vprašanje. Res je, da ne morem biti popolnoma nevtralen, vendar mislim, da nova serija 2 active tourer, gledano res karseda nevtralno, vseeno ima v sebi nekaj BMW športnega značaja v smislu oblikovanja in voznih lastnosti. Kakovost materialov in oblika odpirata nov svet kupcem, ki do sedaj dejansko niso imele na izbiro takšnega modela. Zdi se mi tudi, da BMW izkušnjo odpira širšemu krogu ljudi, ki je nikoli niso imeli prej in to je prav. Tudi sam se bom v kratkem vsedel za volan active tourerja, zamenjal ga bom za X6 in to zato, ker ga želim voziti, ga razumeti.
Kaj je glavni element pri oblikovanju serije 2 mogoče bi lahko tudi povedali nekaj o prihajajoči novi generaciji X1?
Na žalost vam zaenkrat še ne morem odgovarjati na vprašanja glede nove generacija X1, lahko pa vam povem nekaj o seriji 2. Naš glavni načrt je bil ohraniti BMW filozofijo. Ko pogledamo vozilo v živo takoj lahko opazimo, da to je BMW. Na tem področju z inženirji govorimo isti jezik.
Ko gre za nova M3 in M4 se zdi, da je sedaj veliko bolj očitno, da gre za M model, na cesti zbujata več pozornosti kot E92. Se vam zdi, da ste se oblikovno novi generaciji posvetili najbolj do sedaj?
Z vsakim modelom se trudimo, da gremo naprej. Oba, M3 in M4 sta lažja kot sta bila prej, močnejša kot prej in to se tudi odraža z oblikovanjem.
To je torej filozofija obeh, pokazati več?
Seveda, pri M5 naprimer seveda želimo prikazati da je to športnik, vendar moramo njegovo oblikovanje ohranjati v nekem okviru. Z M3 in M4 mora biti videz nekoliko bolj izstopajoč, to so pač zelo zmogljiva vozila. Z njimi lahko zapeljete na dirkališče, in to tudi izraža s svojim oblikovanjem.
Če se malo preselimo še na serijo 7. Prejšnje generacije so se med sabo precej razlikovale…
Mislite 7 od serije 5 naprimer?
Ne, serija 7. Kar smo videli do sedaj pri prihajajoči generaciji je posodobitev s precej malo spremembami.
Aha, torej želite govoriti o naslednji generaciji? (Smeh) verjetno lahko že sedaj rezerviramo nekaj sestankov za čez celo leto.
Ok torej ne bomo govorili več o prihajajočih modelih. Če bi lahko izbirali, kateri model bi radi pripeljali iz preteklosti?
Odločam se med 3.0 CSL in 2002.
Ok, torej res stari modeli.
Da če je vaše vprašanje, ali bi jih morda ponovno oblikoval in ali bi jih ponovno interpretiral, bi bila to ta dva. Predstavljata dušo znamke BMW.
Za future vision luxury concept vemo, da prinaša tehnologijo in obliko seriji 7. Kaj pa ostali modeli, morda vsi prihajajoči?
Videli boste uporabo laserskih luči, OLED luči..
Bo to na voljo le za modele od serije 5 naprej, ali bo to tehnologijo prejel tudi segment manjših modelov, serije 1, 2?
Ne nujno,…(smeh)
Karim Habib – oblikovalec: BMW ima sicer dolgo zgodovino, a je obenem tudi osredotočen na prihodnost. Prilagaja se razmeram, to pa nas oblikovalce žene naprej, ponuja nam vedno nove in nove izzive. |
Kako bi vi razložili razliko med SUV-jem in crossoverjem? Vemo definicijo, želim pa slišati vašo interpretacijo.
Kaj mislite tukaj kot crossover?
Naprimer mešanico med serijo 1 in X1.
Kot kaj? Kot naprimer?
BMW trenutno še nima takšnega modela…
Kot GLE naprimer? Zaradi spoštovanja do drugih znamk ne morem govoriti o njih, lahko pa povem, da ne glede na to ali je SUV ali GT ali SUV Coupe, se trudimo vanje vpeljati filozofijo BMW.
Če za trenutek odmislimo BMW, katera znamka je tista, ki jo glede oblikovanja najbolj spoštujete?
Lahko vam povem, da če pogledamo danes v avtosalone, lahko dobro oblikovanje vidimo pri vseh znamkah. Moja sreča je, da delam za BMW, ker ima znamka že dolgo zgodovino in je osredotočena v prihodnost. Prilagaja se razmeram, to pa oblikovalce žene naprej, prihodnost pa prinaša mnogo sprememb. Kot oblikovalec mislim da je prav, da je tako, saj nam omogoča izzive in ustvarjalnost.
To nedvomno prikazujete z razširjeno paleto serije 2.
Včasih tudi tvegamo, vendar mislim da v osnovi še vedno tipični nemški inženirji. Naša želja po novostih in posodabljanju vozil je zelo močna.
Gospod Karim, hvala vam za pogovor in obilo uspehov še naprej.