Na letošnjem avtomobilskem salonu v Ženevi, smo imeli ob poplavi elektrificiranih modelov BMW, čast o prihodnosti znamke in elektrifikaciji nasploh govoriti kar z Robertom Irlingerjem, višjim podpredsednikom BMW i oddelka.

V Ženevi je BMW predstavil kar pet novih hibridnih modelov, ki nam ponujajo vpogled v prihodnost znamke BMW in tudi avtomobilizma nasploh. Že pred salonom niso skrivali, da bo letos poudarek na električni mobilnosti, zato se nam je zdelo prav izprašati človeka, ki je v veliki meri odgovoren za uspešnost električnih in elektrificiranih modelov BMW. Dr. Robert Irlinger že vrsto let deluje kot višji podpredsednik BMW i oddelka, zato je zagotovo eden največjih strokovnjakov na tem področju, intervju z njim pa si štejem v veliko čast.

1. Verjetno vas to pogosto sprašujejo ampak kaj je bil vaš glavni cilj in prvi večji projekt, ko ste bili imenovani za višjega podpredsednika BMW i oddelka?

Najprej moram poudariti, da je to moja sanjska služba. Veliko mojih kolegov je ravno tako želelo to službo, ker si kot višji podpredsednik v stalnem, fizičnem stiku z razvojem, to pa je nekaj, kar res rad počnem, zagotovo pa so bile v začetku dve stvari. Prva je bila, da poskrbimo za oba obstoječa avtomobila BMW i3 in BMW i8 in skrbimo za stalne nadgradnje, kot recimo lani, ko je i3 dobil novo baterijo. Drugi, mnogo večji izziv, pa je delo na modelu BMW iNext, ki bo naš novi tehnološki zastavonoša, zato je odgovornost za projekt zagotovo velika čast in hkrati velik izziv.

2. Kaj je bila po vašem mnenju največja začetniška napaka, ki ste jo vi in vaša ekipa storili na začetku vašega službovanja? Kaj bi spremenili, če bi lahko šli nazaj?

Iskreno, ne veliko, ker se proces ne vrti okoli napak, ampak okrog nabiranja izkušenj. Če ste inovativni, je vedno možnost, da se bo prihodnost odvila drugače, kot ste pričakovali. Pri projektu BMW i3 smo se ogromno naučili. Seveda smo delali tudi napake, pa vendar smo se naučili ogromno, kot na primer, kako prenesti proizvodnjo ogljikovih vlaken v serijsko proizvodnjo, naučili smo se tudi ogromno o željah in potrebah naših strank, veliko novega o polnjenju baterije. Skratka, ta projekt je bil eno samo učenje na novem tehnološkem področju. Tudi ne bi uporabil izraza napaka, ker je to stalna praksa v inženiringu, ko se lotiš nečesa novega. Preizkusiš, narediš napako in ugotoviš, kako ta izziv rešiti in obenem izboljšati svoj produkt. Na novem področju ravno tako še nihče nima toliko izkušenj, kot recimo pri izdelavi serije 3, kjer je v prodaji sedaj že sedma generacija serije 3 in je zato mnogo lažje narediti popoln izdelek že v prvo. Pri i3 in i8 smo se namreč podali v povsem neznan teritorij, zato je težje, ker se lahko vmes spremenijo vladne zahteve, lahko stranke zahtevajo drugačen avtomobil, kot je ta, na katerem delate, skratka, lahko se zgodi karkoli. Vse to je le učenje in potem izziv, kako spraviti vse znanje v naslednji velik projekt. Z naslednjim električnim avtomobilom iNext boste videli, da smo se ogromno naučili in zato tudi ogromno spremenili.

3. Veliko ste omenjali BMW i3. Osebno ta avtomobil obožujem, ker menim, da ima v sebi nekaj tistega BMW DNK, največji kompliment, ki mu ga lahko dam pa je to, da se pelje kot BMW v čemer res uživam. Kaj je torej naslednji korak za BMW i3? Ga boste zamenjali, posodobili, ali morda celo ukinili?

Z modeloma i3 in i8 smo svetu pokazali, kaj je možno z elektrifikacijo. Z BMW i3 smo ustvarili avtomobil za v velemesto. Avtomobil, ki je popolnoma električen, zelo agilen in obenem tudi prilagojen za vožnjo po velemestih. Drugi je bil BMW i8, ki je plug in hibridni super športnik. Tega ni do takrat ustvaril še nihče in mislim, da ga tudi do sedaj še nihče nima v svojem portfelju, kar nam nakazuje, da lahko z elektrifikacijo resnično ustvarimo odlične avtomobile. V naslednjem koraku, kjer se nahajamo trenutno, pa ugotavljamo, da stranke želijo elektrificirane avtomobile v celotnem BMW portfelju. Elektrifikacija bo torej nova realnost. Samo poglejte današnjo medijsko predstavitev, kjer smo naredili velik korak v smeri plug in hibridov. Predstavljenih je bilo kar 5 novih, do konca leta pa bomo skupno v ponudbi imeli kar 10 elektrificiranih modelov, od leta 2020 naprej pa boste videli tudi popolnoma električne avtomobile v t.i. normalnih modelih. Stranke bodo tako imele možnost kupiti popolnoma električno različico svojega najljubšega BMW modela. Če bo i3 dobil pravega naslednika, še vedno ni odločeno, vendar je to povsem mogoče.

4. Veliko se govori okoli prihajajočega BMW i4, ki izgleda kot običajna serija 4 Gran Coupe in ne kot neka futuristična vesoljska ladja, kot modela i3 in i8. Kako se bo torej i4 razlikoval od dosedanjih i modelov?

i4 nakazuje smer, ki jo želijo naše stranke in to je električni pogonski sklop v avtomobilu, ki ga že poznajo. Kot ste rekli, izgleda kot serija 4 Gran Coupe in da, izjemno bo podoben električni seriji 4. Seveda bo na avtomobilu nekaj pokazateljev, ki bodo takoj dali vedeti, da je to pravi BMW i avtomobil z električnim srcem. Če pomislimo, je BMW serije 4 tudi nekako v srcu modelne palete BMW in to, da ponudimo tak električni avtomobil pošlje močno sporočilo strankam, da bomo upoštevali njihove želje. Če iščete naslednji velik tehnološki preskok, boste morali počakati na model iNext, ki bo naslednji avtomobil, kjer bomo pokazali vso svojo tehnologijo, ki jo lahko prenesemo na cesto. To bo elektrifikacija, kot je še niste videli. Preko 600 kilometrov dosega, polnjenje avtomobila pri več kot 150 kW in za povrhu še avtonomna vožnja vsaj stopnje 3. Našli bomo tudi povsem nove rešitve v notranjosti. Če ste morda videli Vision iNext konceptni avtomobil, je ta zelo blizu serijski različici modela. Je torej elektrificiran, avtonomen, povezan avtomobil s povsem novim dizajnom notranjosti. Ta avtomobil bo tako naslednji tehnološki korak. I4 bo torej bližje običajnemu avtomobilu, iNext pa bo resnično futurističen, tako zunaj kot tudi znotraj.

5. Omenili ste torej, da bo imel iNext preko 600 kilometrov električnega dosega. Ali menite, da je to dovolj in ga zatorej ne boste več povečevali, svoj razvoj pa zato raje usmerili v zmanjšanje velikosti in cene baterijskih celic?

Na to vprašanje je za prihodnost izjemno težko odgovoriti. Menimo, da je že 400 kilometrov po novem WLTP testnem ciklu povsem dovolj, saj se električna infrastruktura hitro povečuje. Z naslednjo, peto generacijo naših baterij, bomo lahko videli električne dosege krepko preko 600 kilometrov, v kolikor bo to potrebno. Že i4 in iNext bosta imela preko 600 kilometrov električnega dosega po standardu WLTP, ker menimo, da je to doseg, s katerim bodo naše stranke res zadovoljne. Menimo, da so naše baterije glavna prednost naših avtomobilov.

Da, gostota električne energije bo višja, baterije bodo manjše in tudi cena se bo zmanjšala, da bomo lahko avtomobile ponudili našim strankam po res dobrih cenah.

6. Kaj bo po vašem mnenju v prihodnosti električnih avtomobilov standard, lastništvo ali t.i. ‘car sharing’?

Bomo videli, zagotovo pa bo zelo odvisno od tega, kje na svetu se boste nahajali. Videli boste lastništvo, klasični dolgoročni najem in tudi povečano potrebo po ‘instant’ mobilnosti. V flotah imamo že sedaj precej velik odstotek električnih avtomobilov (10 %), obenem smo tudi sklenili sodelovanje s podjetjem Daimler AG, kjer bomo iskali skupne mobilnostne rešitve, ker res verjamemo, da bo to naslednja velika stvar. Tukaj je velikost res pomembna. Če si velik, lahko svojim strankam ponudiš ogromno avtomobilov in ogromno hitrih rešitev. ‘Sharing’ avtomobilov bo zagotovo rasel, vendar je napovedati številke praktično nemogoče, še posebej, ker se bodo razlikovale od države do države, od mesta do mesta. Zagotovo bodo mesta, kjer se bodo ljudje hoteli izogniti lastništvu avtomobila. Odličen primer je Singapur, kjer je že sedaj omejeno maksimalno število avtomobilov, ki so lahko registrirani v mestu. Južno vzhodna Azija bo tako zagotovo doživela porast mobilnosti na zahtevo.

7. Kaj bo torej vaša vloga pri tem skupnem projektu s podjetjem Daimler AG? Kakšna je vaša glavna naloga?

Osebno pri tem nimam vloge, ker sem odgovoren zgolj za BMW i avtomobile in ne za mobilnost. To je nekaj kar počnejo moji kolegi. Bomo pa seveda zagotovili avtomobile, ki se bodo lahko uporabili pri tem projektu, saj bo zagotovo veliko elektrificiranih avtomobilov. Kasneje v prihodnosti bomo zagotovo zagotovili tudi popolnoma avtonomna vozila, ki vozijo povsem sama. To je prava prihodnost mobilnosti.

8. Bili ste zelo jasni glede prodajnih ciljev za leto 2017 in 2018 ter svoje obljube tudi izpolnili. Kakšni so vaši cilji za letošnje leto in leto 2020?

Za 2019 je naš glavni cilj imeti pol milijona avtomobilov na cesti. Trenutno jih že imamo okoli 350 tisoč, od sedaj naprej pa so naši cilji vezani na avtomobile na cestah in ne več na letne prodajne številke. Naslednji velik korak načrtujemo do leta 2025, ko bo kar 15-25 odstotkov vseh naših proizvedenih avtomobilov elektrificiranih. Seveda so pri tem še vedno velike negotovosti, saj se lahko spremenijo tako zakoni, kot tudi infrastruktura. Če recimo apliciramo 25 odstotkov na leto 2018, bi to pomenilo proizvodnjo pol milijona elektrificiranih avtomobilov na leto. Če se vam zdi to veliko, le poglejte leto 2017, ko smo prodali 100 tisoč avtomobilov in leto 2018, ko smo prodali 140 tisoč avtomobilov. To je kar 40 odstotno povečanje.

Seveda pa ste vseeno držali obljubo in izpolnili cilje.

Seveda, letos jih bomo spet in naslednje leto ravno tako. Zato vedno tako trdo delamo. Ne govorimo o stvareh ampak delamo na njih in jih uresničimo.

9. Odlično samo eno hitro vprašanje za zaključek. Popolnoma električni superšportnik v prihodnosti da, ne ali mogoče?

Mogoče (smeh). Če mi date to možnost izberem mogoče, saj je prihodnost še vedno neznana.

Potem smo šli še do avtomobilov za nekaj hitrih fotografij, kjer pa sem ga vprašal kateri izmed njihovih produktov mu je najljubši, njegov odgovor pa se je glasil ”Odvisno od dneva. Na začetku sem imel kot službeni avtomobil BMW i3 in mi je bil zelo pri srcu, potem pa ga je zamenjal i8 Roadster, ki pa ga naravnost obožujem. Za po mestu imam seveda raje i3, za dolg izlet bi pa zagotovo izbral i8 Roadsterja ”. Tudi sam sem izrazil navdušenje nad njihovimi produkti, saj sem imel na testu že tako i3, kot tudi i8 Rodasterja in oba sta me povsem prevzela. Razšli smo se nasmejani, jaz pa že komaj čakam premiero BMW iNext, ki bo glede na vse povedano, postavil nov mejnik v svetu električnih avtomobilov.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code