Mnogo je proizvajalcev izpušnih sistemov, veliko je dobro poznanih, le redko kateri pa je znan širom celega sveta.

Ko govorimo o kvaliteti in lepoti je tu podjetje, ki bo vsakič dostavilo vse v enem paketu. Seveda govorimo o Akrapovič izpušnih sistemih, ki so se dokazali za visoko kvalitetni poprodajni produkt za naboljša športna vozila na svetu. Od kvalitetne izdelave, izboljšanih zmogljivosti, zmanjšanja teže, do oblikovno izpopolnjenega izdelka; Akrapovič ekipa definitivno ve, kaj počne.

Foto: Irena Herak

V razvoj na leto vložimo od 10 do 11 milijonov evrov, ločeno od vlaganj v razvoj za motošport.

V razvojni ekipi je 120 ljudi, od teh 80 inženirjev, tudi šest doktorjev znanosti.

 

Naš novinarski kolega iz Avto Financ, Miloš Milač je dobil priložnost, da se skupaj z glavnim možem, ki stoji za tem mogočnim podjetjem, tudi vsede in mu postavi nekaj vprašanj. Spodaj si lahko preberete nekaj uvodnih vprašanj, ki so bila zastavljena Igorju Akrapoviču.

1. Se bojite dobe električnih avtomobilov?

Nikakor ne!

2. Dotaknimo se izpuhov za audi RS6 in BMW M4. Kakšno oviro sta za vas pomenila manjša motorja v obeh avtomobilih, kako prostornina vpliva na barvo glasu?

Z manjšimi kubaturami, v kombinaciji s turbinami zvok izgubi globino ter obenem postaja agresivnejši z neprijetno kovinsko obarvanostjo.

3. S katerimi rešitvami ste izboljšali lastnosti, kako ste izvabili bolj globok zvok, kako izboljšali zmogljivosti?

Uporaba tankostenskih cevi iz titana z večjim presekom, interferenčnimi povezavami, različnih resonatorjev, posebnega absorpcijskega dušilnega materiala ter ustrezno akustično oblikovanih izhodov se v številnih testnih kombinacijah preizkuša z meritvami ter subjektivnim (slušnim) testom. Izboljšati poskušamo krivuljo navora ter odzivnost motorja, kar dejansko najbolj pripomore k boljši dinamiki vožnje. Maksimalna moč je pomembna, a redkeje uporabljana, razen seveda v dirkalnem okolju, predvsem na zaprtih dirkališčih.

Uspešnost izboljšav pa je zelo odvisna od osnovnih izhodišč posameznega vozila.

4. Omenili ste pritisk na maso izpuhov. Kaj ta smer ali omejitev pomeni za zvok in zmogljivosti, s katerimi materiali dosežete vse cilje glede mase, zvoka in zmogljivosti?

S tankostenskimi izpuhi se zvok minimalno ojača, pojavljajo se tudi druge harmonske frekvence, ki jih ob ustreznem inženiringu lahko v določenih situacijah uporabimo tudi za izboljšanje zvoka.



So vam vprašanja zanimiva? Kako pa je potekal celoten intervju si lahko preberete v izvornem članku portala Avto Finance.

Omenimo lahko še, da je nedavno nazaj slovensko podjetje ustvarilo reklamni posnetek izpušnega sistema za novi BMW F82 M4, za katerega so, zelo domoljubno, izbrali scene vožnje po prelepi Sloveniji. Kaj lepšega je še lahko, kot M4 na slovenskih tleh?

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code