Filtri trdih delcev so sedaj nameščeni na vse nove dizelske osebne avtomobile. Sajasti delci, ki jih filter zadrži, se iz filtra očistijo tako, da motorna eletronika spremeni način vbrizga v ogret motor, s tem poveča temperaturo izpušnih plinov in sajasti delci enostavno zgorijo. A optimalna regeneracija filtra trdih delcev zahteva dovolj segret motor in nekaj […]

Filtri trdih delcev so sedaj nameščeni na vse nove dizelske osebne avtomobile. Sajasti delci, ki jih filter zadrži, se iz filtra očistijo tako, da motorna eletronika spremeni način vbrizga v ogret motor, s tem poveča temperaturo izpušnih plinov in sajasti delci enostavno zgorijo. A optimalna regeneracija filtra trdih delcev zahteva dovolj segret motor in nekaj časa – pri uporabi vozil na krajše relacije, pa ti pogoji dostikrat niso izpolnjeni tako dolgo, da se filter ne more regenerirati in prižge se opozorilna lučka.

dpf-filter

Ta voznika opozarja, da ima zadnjo možnost, da se za nekaj minut poda na odprto cesto ali avtocesto, kjer bo avto lahko dosegel pogoje, potrebne za regeneracijo DPF (ali pa zapeljati avto na servis, kjer ga segrejejo in nato regeneracijo sprožijo s pomočjo diagnostične elektronike). Če tega ne stori, se filter trdih delcev zamaši, zmogljivost vozila se občutno poslabša, v skrajnem primeru lahko pride do odpovedi delovanja vozila, kar nas privede do tega, da moramo filter zamenjati. To se lahko zgodi že po 20.000 prevoženih kilometrih. Običajno življenjska doba filtra trdih delcev sicer (ob neovirani regeneraciji) znatno presega 100.000 kilometrov. Poleg kilometrine, pomembno vlogo igra tudi kakovost goriva: nižja kot je, hitreje se filter zamaši. In ko je filter zamašen, regeneracija (ne na cesti ne na servisu) ne pomaga več. Treba ga je zamenjati ali očistiti.

dpf-filter-zamasen

Nov filter stane nekje tisoč evrov, zaradi česar je ročno čiščenje zelo smiselno. Zanj filtra ni potrebno vedno sneti, odviti je treba le (pri večini vozil) le tipalo pritiska ali temperature na izpušnem sistemu. Nato skozi odprtino serviser vstavi sondo, s katero čistilno sredstvo vbrizga neposredno v filter trdih delcev. Aktivne sestavine raztopijo zažrte saje, nato pa serviser vbrizga še tekočino za izpiranje. Ta tekočina razporedi nečistoče po celotnem filtru in s tem omogoči lažje izgorevanje, saj je naslednji korak klasična regenareacija na cesti ali na servisu.

dpf-filter-zamasen-satovje

Druga rešitev tovrstne težave pri vozilih z Euro4 in Euro5 je odstranitev le-tega. Ker gre pri menjavi za cenovno precej drag poseg, se večina odloča za odstranitev tega filtra. Cena odstranitve filtra je vsaj polovica cenejša kot novi filter. Pri odstranitvi pa se pojavi problem, saj računalnik zazna ta poseg in javi napako.

Pomembno je poudariti, da ne zadostuje samo izklop opozorilne lučke za napake z univerzalnim generičnim programom kar počne večina “mojstrov”, temveč je potrebno dejansko prilagoditi elektroniko delovanju brez filtra. Filter se mora tudi fizično odstraniti ter v izpraznjeno ohišje vgraditi posebno dušilno “blendo”, da ohranja ustrezen zastojni tlak v izpušnem sistemu, ki turbo polnilniku omogoča pravilno delovanje in preprečuje poškodbe zaradi prevrtenja rotorja do katerih pride, če se zamašen filter le izprazni ali preluknja.

DPFdelete

 

 

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code