Mednarodna žirija tekmovanja za Evropski avto leta je končno naznanila sedem finalistov, ki se bodo podali v boj za to prestižno titulo. Srečni izbranci so izstopali iz množice sedemintridesetih vozil, katera so bila vsa predstavljena v letu 2017 ter dostopna na vsaj petih evropskih trgih.
Dva Nemca, Italijan, Francoz, Južnokorejec, Španec ter Šved so se znašli med prvo sedmerico. To so Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW serije 5, Citroen C3 Aircross, Kia Stinger, SEAT Ibiza ter Volvo XC40.
V naslednjih mesecih bo žirija, ki jo sestavljajo strokovnjaki iz 23 držav, ocenila omenjene avtomobile ter nato izbrala zmagovalca. Le-ta bo razglašen 5. marca 2018, na dan, ko bo Ženeva odprla svoja vrata za novinarje.
Še kratek skok v zgodovino: prvo tekmovanje je bilo leta 1964. Takrat je slavil Rover 2000, ki je pometel s konkurenco; sestavljala sta jo Mercedes-Benz 600 ter Hillman Imp. Lansko leto pa je titulo najboljšega v Evropi prejel Peugeot 3008. Le za pičlih nekaj točk je premagal drugouvrščeno Alfo Romeo Giulio.
Alfa Romeo Stelvio
Stelvio je bil predstavljen lani, na avtosalonu v Los Angelesu, avtomobil pa se je uveljavil kot prvi SUV znamke Alfa Romeo. Z Giulio si deli zelo podoben dizajn, v najmočnejši različici QV pa tudi 2,9-litrski twin-turbo V6, ki razvije 510 konjskih moči in 600 Nm navora.
Audi A8
Audijeva najvišje uvrščena limuzina A8 je prejela četrto generacijo, ki je kljub evolucionarnemu dizajnu močan konkurent BMW seriji 7 in Mercedes-Benzovemu razredu S. Konkurira lahko tako z zunanjim in notranjim dizajnom, kot tudi tehnologijo pod pločevino. Gre tudi za prvo vozilo na cestah, ki nudi 3. stopnjo avtonomne vožnje.
BMW serije 5
Nova petica sedi na modularni platformi CLAR, ki je občutno zmanjšala težo vozila in naredila vozilo še veliko boljše. Na različnih testih si je serija 5 izborila odlične kritike in prav to jo je uvrstilo v izbor Evropskega avta leta 2018. Kljub nižji teži sedaj ponuja več prostora za potnike, dodani pa so novi motorji ter tehnologija avtonomne vožnje, ki vozniku omogoča, da se sprosti za volanom.
Citroen C3 Aircross
Francosko podjetje je podalo svoj odgovor na vozila Nissan Juke, Renault Captur, Opel Mokka, Ford EcoSport in druga podobna prevozna sredstva. Ima zelo poseben dizajn, mogoče pa ga je močno personalizirati, s čimer se skuša približati mlajši publiki.
Kia Stinger
Privlačen izgled in zadnji pogon sta glavna aduta Kie Stinger, ki želi konkurirati vozilom kot sta BMW serije 4 Gran Coupe in Audi A5 Sportback. Stinger oba tekmeca močno prekosi prav v ceni, kjer je razlika očitna.
Seat Ibiza
Peta generacija Seat Ibize je navdih pri oblikovanju vzela pri večjem Leonu, kot slednji pa sedi tudi na platformi MQB A0. Tako se bo lažje kosala s tekmeci; Renault Clio, Opel Corsa, Ford Fiesta in Peugeot 208. Prvič je bila predstavljena letošnje leto na avtosalonu v Ženevi. Nudi presenetljivo veliko tehnologije.
Volvo XC40
Volvov najmanjši SUV se uvršča pod modela XC60 in XC90, imenuje pa se XC40. Uporablja podoben dizajn kot večja sorodnika, sedi pa na novi platformi CMA. Proizvodnja se je pričela ta mesec v Belgiji, prvi primerki pa bodo na voljo prihodnje leto.