Po tem, ko smo se nedavno ekskluzivno zapeljali s prvim primerkom BMW M4 CS, ki je v nas mimogrede pustil veliko vznemirjenje, pa vam sedaj razkrivamo prvi in zaenkrat edini primerek petvratne različice, ki sliši na ime BMW M3 CS. Gre za najmočnejšo ter najhitrejšo serijsko izvedenko BMW M3 do sedaj, s tem pa najverjetneje tudi za vozniško najboljši M3 v zgodovini. Katere so novosti in kaj ga razlikuje od nedavno videnega M4 CS?
Najmočnejši BMW M3; BMW M3 CS uporablja nekoliko izboljšan 3,0-litrski vrstni šestvaljni agregat, ki s pomočjo dveh turbin na zadnji kolesi prenaša 460 konjskih moči in 600 Nm navora. Vsa ta moč brez večjih problemov “zradira” precejšen delež zadnjih pnevmatik. Najvišja hitrost je po novem omejena na 280 km/h, pospeševanje do stotice pa je še hitrejše in traja zgolj 3,9 sekunde.
V primerjavi z M4 CS lahko opazimo, da M3 CS na zadku ni deležen naprednih OLED svetil, ki se M4 CS podajo neverjetno odlično! Druge razlike so opazne v notranjosti, kjer obloge na vratih niso tako surove kot pri M4 CS, saj so pri tem primerku oblečene v klasično usnje kot pri običajnem BMW M3. Še največja novost notranjosti je rdeč gumb za zagon motorja.
Po specifikacijah sodeč je BMW M3 CS le 5 kilogramov težji od svojega kupejevskega sorodnika M4 CS, pri katerem deluje notranjost bolj surova in lažja. Prednost M3 CS je vsekakor dodaten par vrat, ki poskrbi za izboljšano funkcionalnost in večjo vsakdanjo uporabnost.
BMW M3 CS se lahko pohvali tudi s za kar 55 kilogrami večjo nosilnostjo kot M4 CS, prav tako pa naj bi po uradnih podatkih dosegel za 0,1 l/100 km boljšo porabo goriva v naselju, zunaj naselja ter kombinirano porabo. Kupcu takšnega avtomobil sicer to morda ne pomeni veliko, a na dolgi rok ter ob vsakdanji uporabi vozila se slednje vsekakor lahko pozna.
Če se vrnemo k notranjosti lahko naštejemo le nekaj malih detajlov, ki ločijo M3 CS od navadnega M3. Že ob vstopu v vozilo nas na pragovih pozdravi napis M3 CS (najdemo ga seveda tudi na zadku vozila), oznako CS pa lahko najdemo še vdelano v alkantaro na armaturni plošči pred sovoznikovim sedežem. Nekoliko kompaktnejši je tudi v alkantaro oblečen volanski obroč, ki še posebej prav pride ob divji vožnji po dirkališču.
Morda lahko omenimo še nekoliko manj praktični lastnosti vozila – M3 CS je izgubil dvigljiv naslon za roko in s tem ostal brez priročnega odlagalnega prostora, a to je pač cena, ki jo je potrebno plačati za nižjo težo in dodatno zmogljivost vozila, v oči pa nas je zbodla tudi ročna klimatska naprava…v vozilu za 140 tisočakov v 21. stoletju? Naj bo izgovor “weight reduction”!
Prav ta vizualno navdušujoč primerek je kot rečeno prispel v salon osrednjeslovenskega pooblaščenega prodajalca BMW A-Cosmos, kjer čaka, da si ga ogledajo najbolj radovedni ali celo potencialni kupci željni nakupa. Iz standardnih 88.800 evrov, kolikor je potrebno odšteti za običajen BMW M3 se je pri M3 CS z nekaj dodatne opreme cena povzpela na precejšnjih 139.722 evrov. Bi bili pripravljeni odšteti takšen znesek za avtomobil? Ko bi le imeli odveč 140 tisočakov…